
Christian Horner po svém nečekaném konci u Red Bullu čelí spekulacím o svém budoucím působení ve formuli 1. Jeremy Clarkson se ve svém komentáři zamýšlí nad tím, které týmy připadají v úvahu , a které rozhodně ne.
Christian Horner byl začátkem měsíce nečekaně odvolán z čela týmu Red Bull, který vedl od jeho vstupu do formule 1 v roce 2005. Pod jeho vedením se z tehdy nového týmu stal několikanásobný mistr světa, a proto není překvapením, že se kolem jeho dalšího působení ve formuli okamžitě rozběhly spekulace.
Objevily se zmínky o možném přesunu do Ferrari, nebo také do týmu Alpine, kde by se mohl spojit se svým dlouholetým přítelem Flaviem Briatorem. Známý fanoušek F1 a moderátor Jeremy Clarkson ale tyto spekulace ve svém sloupku v novinách zpochybnil.
„Chytré peníze říkají, že půjde do Alpine, ale příští rok budou mít motory od Mercedesu. To znamená, že by Christian musel spolupracovat se šéfem Stříbrných šípů Totem Wolffem. A protože se ti dva opravdu nemusí, nevidím, že by k tomu došlo,“ napsal Clarkson
Ani přestup do Maranella se podle něj příliš nejeví jako reálný, přestože předseda Ferrari John Elkann o Hornera dlouhodobě jeví zájem. „Ferrari? Možná. Ale to by znamenalo zvednout kotvy a přestěhovat se do Itálie. A navíc pracovat se Sirem Hamiltonem,“ dodal Jeremy.
Bývalý moderátor pořadu Top Gear se naopak domnívá, že by Horner mohl zakotvit u některého z nových týmů. Do F1 totiž vstoupí v příštím roce Audi i Cadillac. Audi přitom vede bývalý Hornerův kolega z Red Bullu Jonathan Wheatley. Clarkson ale spekuluje, že ani současná přítomnost týmových šéfů by Hornerovi nemusela bránit v nástupu.
Další možností by mohla být plánovaná čínská stáj. Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem v minulosti otevřeně hovořil o podpoře rozšíření startovního pole na 12 týmů.
„Audi přichází příští rok, stejně tak Cadillac. A také se mluví o tom, že Číňané si na formuli 1 brousí zuby, a všichni by po Hornerovi okamžitě skočili,“ poznamenal Clarkson.