Clarkson kritizuje F1: Suzuka? Jako sledovat kriket

Clarkson kritizuje F1: Suzuka? Jako sledovat kriket

Jeremy Clarkson se opřel do Velké ceny Japonska 2025, kterou sarkasticky přirovnal kvůli nedostatku předjíždení ke kriketu. Navrhuje škrtat tratě, kde je obtížné závodit, a tvrdí, že F1 by se měla proměnit.

Velká cena Japonska 2025 nepřinesla zrovna nejdramatičtější závod a totéž si myslí i slavný moderátor Jeremy Clarkson, který si nejen z Velké ceny, ale i celé formule 1 střílel na sociální síti X.

„Mám nápad, jak udělat závody F1 trvale napínavější. Nevyužívejte tratě, kde se špatně předjíždí,“ napsal Clarkson na sociální síť X v pondělí 7. dubna. Ještě v neděli navíc sarkasticky přirovnal sledování F1 k dívání se na kriket: „Dnešní závod F1 mi dal představu o tom, jaké to asi je sledovat kriket,“ napsal někdejší moderátor Top Gearu.

Závod na okruhu v Suzuce vyhrál Max Verstappen, který si tak připsal první vítězství v sezóně 2025. Na stupních vítězů ho doplnili jezdci McLarenu – Lando Norris a Oscar Piastri. Přestože Verstappen předvedl brilantní jízdu, závod byl kritizován za nedostatek akce.

Kromě prvního kola bylo během závodu zaznamenáno pouze 15 předjetí, přičemž 11 jezdců dojelo na stejné pozici, na jaké odstartovali. V první desítce se posunul jen Lewis Hamilton z Ferrari, který předjel Isacka Hadjara z týmu Racing Bulls. Pro srovnání: v roce 2024 se na stejném okruhu uskutečnilo 48 předjetí.

„Většinu závodu jsem strávil v provozu a moc zábavné to nebylo, koukat se někomu na zadní křídlo v DRS zóně,“ řekl Nico Hülkenberg. „S těmito vozy je v takzvaném špinavém vzduchu hrozně těžké někoho následovat.“

Situaci vysvětloval i Max Verstappen: „Je tu hodně rychlých zatáček, a to ztěžuje možnost někoho dojet. Když se přiblížíte, pneumatiky se začnou rychle přehřívat. Vozy jsou rok od roku lepší, ale vytvářejí víc špinavého vzduchu, takže je to čím dál těžší. Když jsou časy na kolo hodně podobné a nedochází ke značnému opotřebení pneumatik, je to opravdu náročné.“

Jeremy Clarkson v komentářích pod svým příspěvkem ještě odpověděl na názor, že problém není v trati, ale ve voze: „Jistě. Vozy jsou větší, takže to přijměme, zapomeňme na pobídky (finanční – pozn. red.) a využívejme tratě, které tomu odpovídají. Nakonec stejně všechny příjmy pocházejí od fanoušků. Vždycky,“ zastával se Clarkson fanoušků.

Sezóna 2026 přinese řadu změn, včetně nového pohonného ústrojí s důrazem na hybridní technologii. Změní se ale i rozměry vozů – budou menší a lehčí. Šířka se zmenší o 100 mm na 1 900 mm, rozvor bude zkrácen o 200 mm na 3 400 mm a minimální hmotnost klesne o 30 kg na 768 kg. Tyto změny by měly vést ke snadnějšímu předjíždění, což by ocenil nejen Jeremy Clarkson, ale jistě i všichni fanoušci královny motorsportu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v dětství přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *