Jak vidí italští novináři příchod Hamiltona do Ferrari?

Jak vidí italští novináři příchod Hamiltona do Ferrari?

Sedminásobný mistr světa je od letošního roku pilotem týmu z Maranella. Italští novináři patří mezi jedny z nejuznávanějších v paddocku formule 1. Jak hodnotí sami Italové příchod britského pilota do jejich národní pýchy?

Motorsport.com vyzpovídal na názory své italské kolegy. Tady jsou jejich odpovědi.

Jak reagovala italská veřejnost na příchod Lewise Hamiltona do týmu?

Roberto Chinchero: „Nepamatuji si, že by se něco takového stalo v minulosti. Ferrari je zvyklé, ne-li rozmazlené, že do týmu přicházejí šampioni. Viděli jsme příchod Fernanda Alonsa, Sebastiana Vettela. A předtím Michaela Schumachera – ten se stal u Ferrari legendou. Rozdíl s Lewisem je v tom, že on už legendou je a přichází do další legendy. A reakce fanoušků byla mimořádná. V den, kdy poprvé řídil nový vůz ve Fioranu, tam bylo 7 000 lidí, kteří to viděli, a to se nikdy předtím nestalo. Je to trať bez tribun, byla středa, bylo to v pracovní době, byla velká zima – a přesto lidé začali přicházet v pět hodin ráno, aby získali lepší místo. To o něčem vypovídá.“

Franco Nugnes: „Formule 1 už dávno zmizela ze zpráv a titulních stránek, ale teď se do značné míry vrátila do doby, kdy ji na začátku 80. let vedl Gilles Villeneuve. Hamilton si dokázal získat fanoušky, ale také zaměstnance Ferrari. Ti teď visí na každém jeho slově. A to není žádné překvapení: Lewis byl velmi respektován už jako sedminásobný mistr světa F1, ačkoli až do loňského roku ho mnozí považovali za možného „uzurpátora“ rekordů Michaela Schumachera. Nyní, když dorazil do Maranella, se však pohled na něj zcela změnil: je vnímán jako muž, který přivede vzpínajícího se koně zpět ke slávě a bude pokračovat v císařově díle.“

Gianluca d’Alessandro: „Vrátil do hry spoustu emocí, a to nejen u fanoušků, ale i v mainstreamových médiích, částečně i proto, že jeho krok ukázal, že jezdec takového kalibru chce po tolika letech, kdy jiní šampioni nedosáhli na titul, přijmout výzvu Ferrari, žít svůj sen a vyhrávat s ním. Nikdo v Itálii si nemyslel, že se tak stane před koncem jeho kariéry. Mysleli jsme si, že svůj příběh v F1 ukončí u Mercedesu, ale místo toho přichází do Maranella. A on je šťastný, je nadšený, a to se přenáší na fanoušky, protože cítí, že s Lewisem sdílejí stejný sen: vidět ho vyhrávat s Ferrari. Cítí, že Lewis přijíždí do Maranella, protože se chce zapsat do historie.“

Udělal na vás jeho přístup zvláštní dojem?

Roberto Chinchero: „První den, kdy přijel do Maranella, tam byl se svými rodiči. To se nedělá, pokud to pro vás neznamená něco výjimečného. Chcete sdílet tyto okamžiky s těmi nejbližšími a viděli jsme, že tam byl Anthony, jeho máma ho natáčela na telefon. Byla u toho, když vyšel ven, aby se setkal s fanoušky. To o mnohém vypovídá. Nejen pro Lewise, ale i pro italské fanoušky. Vidí, jak je zapálený, a to má ohlas. Protože je to sedminásobný mistr světa. Nemusí dělat všechny tyhle věci. Ale je vidět, jak velký sen to pro něj je.Pro mě byli na F1 75 čtyři jezdci, kteří vypadali nejvíc nadšeně a lichotilo jim, že tam jsou: Gabriel Bortoleto, Andrea Kimi Antonelli, Isack Hadjar a Lewis Hamilton. Skoro jako by zažíval nováčkovské vzrušení. A to si myslím, že Lewis není tak dobrý herec. Vypadá to, že to tak opravdu cítí. Měl štěstí, že si v F1 splnil spoustu snů, ale teď prožívá další.“

Franco Nugnes: „Hamiltonovy komunikační schopnosti jsou mimořádné: během několika dní se stal středem pozornosti ve světě Ferrari. Vydal se do nejvzdálenějších koutů závodního oddělení, potřásal si rukama a rozdával autogramy, táhl Johna Elkanna na místa, kde prezident nikdy předtím nebyl. Okamžitě se také představil italským fanouškům a projevil upřímnou touhu po dialogu. Dlouhodobě však musí mít na paměti, že v Maranellu nikdy neměli rádi ty, kteří mohou zastínit legendu Ferrari.“

Giacomo Rauli: „Osobně si nemyslím, že je důvod být nějak zvlášť ohromen jeho vzhledem a přístupem, protože Lewis je sedminásobný mistr světa, v F1 je od roku 2007. Ví, jak důležité je získat tým na svou stranu a být přijat fanoušky. Je to chytrý chlapík. Bude sdílet garáž s Charlesem, který je nejen jezdcem Ferrari od roku 2019, ale byl také součástí akademie. A pokud chce vést tým, je to jediná cesta, jak to udělat.“

Jak rychle se přizpůsobí práci v týmu, který nesídlí v Anglii?

Roberto Chinchero: „Když mluvíme o struktuře týmu, nemyslím si, že by se nějak výrazně lišila od ostatních týmů. Protože způsob, jakým pracují nyní, je velmi podobný. A dokonce i lidé: ano, je to italský tým, ale zaměstnanci jsou z celého světa. Ve Ferrari je spousta Britů, Němců a Francouzů. Rozdíl je možná v tom, že ve Ferrari jste mnohem více v centru pozornosti a tlak je o něco větší. Ale myslím, že pro Leclerca to bude větší výzva. Protože Lewis přišel do Ferrari ukončit svoji kariéru v F1 a Charles musí dokázat, že je budoucností.“

Giacomo Rauli: „Nemyslím si, že je to pro Lewise velký problém, protože ano, je to britský jezdec, ale je to, řekněme, světový jezdec. Žije v Monte Carlu, cestuje, poznal různé kultury. Naopak jsem si jistý, že se mu v týmu a v prostředí bude líbit.“

Gianluca d’Alessandro: „I když mezi britskými a italskými týmy mohou být určité rozdíly, způsob práce je v dnešní době velmi podobný, ne-li totožný. Na co si Lewis bude muset zvyknout, jsou lidé – a nemyslím si, že se to bude příliš lišit od toho, co zažil, když přešel od McLarenu k Mercedesu. Nebude mít vedle sebe Bona (Petera Bonningtona, závodního inženýra z Mercedesu – pozn. red.), který mu dokonale rozuměl. Bude si muset vybudovat vztah s Riccardem Adamim a všemi ostatními lidmi kolem něj – a to může trvat nějaký čas.“

Budou na něj italská média vyvíjet extra tlak, aby vedl tým?

Franco Nugnes: „Myslím, že Hamiltonovi bude zpočátku hodně odpuštěno, protože bude považován za spasitele týmu, který už 18 let nevyhrál mistrovství světa. Tým a láska fanoušků mu usnadní, aby se cítil jako muž Ferrari.“

Roberto Chinchero: „V současné době je vše fantastické. Italská média si ho váží a oceňují způsob, jakým se představil italské veřejnosti a italským fanouškům. Oceňují i to, že se snaží mluvit italsky, i když jeho slovní zásoba v tuto chvíli čítá jen několik set slov. V loňském roce ne všichni chápali, proč byl Carlos Sainz propuštěn, ale i on se smířil s tím, že ho nenahradí nějaký náhodný jezdec. Je to Lewis Hamilton, kterému přenechává své místo. Myslím, že pro Carlose nebylo těžší přijmout to, že ho ve Ferrari nahradí Hamilton ale to, že tři další špičkové týmy měly volná místa a nevolaly mu. Ale myslím, že teď všichni včetně italských médií akceptují, že Hamilton a Ferrari je něco výjimečného. Co se bude dít dál, bude mnohem víc o stopkách. Ale první kapitola tohoto příběhu – ta bez zvuku motoru – byla perfektní.“

Gianluca d’Alessandro: „Myslím, že se všichni shodneme na tom, že média jsou velkou součástí výzvy být jezdcem Ferrari. Protože v Itálii je Ferrari a ostatní týmy. Lidé vyrůstají a přilnou k tomuto sportu díky Ferrari, a i když si začnou uvědomovat, že v F1 je i něco jiného než Ferrari, tak zůstává výjimečné. A pozornost, které se mu dostává, je skoro jako národnímu fotbalovému týmu. Takže tlak je mnohem větší. Ale myslím, že ví, jak se s médii vypořádat, a jsem si jistý, že Ferrari udělá všechno pro to, aby ho co nejvíc ochránilo. A souhlasil bych s tím, že právě Leclerc by mohl cítit největší tlak zvenčí. Ano, Lewis se přišel zapsat do historie Ferrari, ale on už je legendou tohoto sportu. Charles je jedním z nejlepších jezdců na startovním roštu, Ferrari vroucně miluje a po tolika letech velkých nadějí chce být tím jezdcem, který přinese titul zpět do Maranella. Ale pokud Charlese porazí Lewis, kde pak zůstane, i když má stále dlouhodobou smlouvu? A co to znamená pro Ferrari do budoucna? Takže i on má před sebou obrovskou výzvu.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *