Hamilton označil sezónu za katastrofu, Vasseur reaguje

Hamilton označil sezónu za katastrofu, Vasseur reaguje

Frédéric Vasseur, šéf týmu, tvrdí, že nemá žádný problém s tím, když jeho jezdci vyjadřují frustraci v rádiu nebo v televizních rozhovorech. Na čem opravdu záleží je to, co udělají v pondělí ráno pro zlepšení situace.

Jezdci týmu z Maranella Lewis Hamilton a Charles Leclerc byli nedávno kritizováni prezidentem Ferrari Johnem Elkannem, který prohlásil, že někteří lidé v týmu nejsou na odpovídající úrovni.

Hamilton označil sezónu 2025 za svou nejhorší sezónu v historii F1

Také řekl, že by se měli Leclerc a Hamilton soustředit na řízení a méně mluvit, a naznačil, že letošní slabé výsledky pramení z nedostatečné soudržnosti uvnitř týmu.

Mluvit méně ale není pro jezdce jednoduché, vzhledem k povinným setkáním s médii během závodních víkendů.

Samozřejmě tu hraje roli i lidský faktor, kdy jezdci dávají najevo svou frustraci, jako to udělal Leclerc po kvalifikaci na devátém místě v Las Vegas.

„Můj bože, trapné, k**va trapné. Do háje, nerozumím tomu, jak můžeme být tak pomalí. Přilnavost je prakticky nulová, zasr**ě nulová,“ zuřil Charles Leclerc.

Zatímco Hamilton byl po závodě skleslý, dokázal se přesto z 19. místa na startu propracovat až na osmou pozici v cíli.

„Je to hrozný výsledek. Dnešek nepřinesl nic pozitivního,“ řekl Lewis Hamilton pro BBC Radio 5 Live.

„Těším se, až to skončí, těším se na konec. Na další se ale netěším.“ Na doplnění byl dotázán, jestli tím další myslel závod v Kataru, a Hamilton odpověděl: „Další sezóna.“

Emoce neřeší výsledek, tým ano

Frédérica Vasseura se konkrétně ptali na komentáře Lewise Hamiltona po závodě, protože to není poprvé, co sedminásobný mistr světa označil tuto sezónu za svou nejhorší v kariéře ve formuli 1.

Francouz však situaci zlehčil s tím, že i když letošní výsledky nejsou skvělé, monopost SF-25 přesto prokazuje určitou výkonnost.

„Je pravda, že poslední víkendy byly z matematického hlediska velmi obtížné – v Brazílii DNF, v Mexiku penalizace a pak tento závod (v Las Vegas – pozn. red.). Ale celkově si myslím, že Mexiko a pravděpodobně i Austin byly nejlepší víkendy pro Lewise z hlediska výkonu. Nyní je to pravda i pro tým a za poslední dva víkendy jsme nebyli schopni poskládat vše dohromady, a právě proto jsme z pohledu matematiky a šampionátu udělali obrovský krok zpět.“

„Ale z hlediska čistého výkonu si myslím, že si uvědomujeme, že ve srovnání s polovinou sezóny nejsme v tak špatné kondici.“

„Dokážu pochopit Lewisovu reakci hned po závodě, ale musí se uklidnit, aby mohl jednat klidně a soustředit se na další dva závody. Nezapomínejte také na to, že Lewis už v trénincích FP1 a FP2 měl dobré tempo, a to znamená, že víkend musíme stavět právě tímto způsobem. Jasně, startovat z posledního místa rozhodně není ideální pro dobré výsledky,“ dodal.

Po dalším víkendu, kdy ani jeden z jezdců Ferrari při rozhovorech s médii neřekl nic povzbudivého, se šéfa týmu zeptali, zda by jezdci neměli mluvit méně, jak naznačuje Elkann.

„Dobře znáš ten systém – televizní rozhovory pět minut po skončení závodu,“ vysvětlil šéf týmu Ferrari. „Když mají za sebou těžký závod, je to pro ně velmi obtížné. A opravdu dokážu pochopit ten adrenalin, emoce a fakt, že komentář může být v tuto chvíli trochu tvrdý.“

„Řekl bych, že je to naprosto normální. Nevím, jestli je normální to správné slovo, ale mám raději, když jezdci odcházejí na konci závodu s otevřenou reakcí – když neodvedli tu perfektní práci, když auto nebylo dobré a jsou frustrovaní – než aby někdo šel před novináře a v rozhovorech tvrdil, že tým je perfektní, auto skvělé a hodně štěstí. V takovém případě byste byli naštvaní.“

„Ale nemůžete je za nic vinit. A myslím, že jsme jen lidé a je normální být v rádiu nebo hned po tréninku trochu emotivní – ne naštvaní, ale prostě pod vlivem emocí.“

„Teď ale není nejdůležitější to, co řeknou v televizních rozhovorech médiím, ale to, co udělají v pondělí ráno s týmem, aby situaci zlepšili a navzájem se podpořili. To je spíše práce jezdců než televizních rozhovorů,“ přidává.

Když byl Vasseur konkrétně dotázán na Elkannův komentář ohledně Velké ceny Brazílie, šéf týmu Ferrari trval na tom, že to nebylo myšleno jako kritika, ale jako pozitivní zpráva k povzbuzení celého týmu.

„Samozřejmě chcete tým motivovat k tomu, aby odváděl lepší práci, aby fungoval jako tým, a proto to musíme brát jako pozitivní a motivační vzkaz. Byl to sice náročný víkend, ale nemá to s tím nic společného, jde spíše o technické záležitosti,“ na závěr dodal.

Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.

👉 Seznam týmů F1 | Aktuální sezóna | Kde týmy sídlí?

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *