Hadjar: Cílem je být v Red Bullu. Být v tom nejlepším autě

Hadjar: Cílem je být v Red Bullu. Být v tom nejlepším autě

Isack Hadjar, člen akademie Red Bullu, má za sebou působivou kariéru a po druhém místě v šampionátu formule 2 přišla sedačka v týmu Racing Bulls. Hadjar však míří nejvýše, co to půjde.

Sesterský tým Red Bullu přivítá v letošní sezóně nováčka Isacka Hadjara, vicemistra formule 2. Na roštu bude mít další tři kolegy z formule 2 a jedním z jeho soupeřů bude i mistr F2, se kterým do posledního závodu bojoval o titul.

Jako pilot týmu Racing Bulls byl ohlášen až 20. prosince, kdy do Velké ceny Austrálie 2025 zbývalo jen 86 dní.

Byl jsem vážně unavený, byl jsem nemocný. Měl jsem spoustu předávání cen… Nemáte ponětí. Byl jsem fakt mrtvej, a moje dovolená nebyla po Abú Zabí ani deset dní. Takže se toho dělo hodně. Ale už jsem si odpočinul a trénoval jsem, takže jsem v pořádku. Jsem připravený,“ rozhovořil se pro server Racer.

„V Kataru v Doze jsem trénoval s novým trenérem a upřímně to bylo to pravé místo. Svítilo sluníčko, počasí bylo hezké, všechno bylo hezké, takže jsem si to užil. Docela rychle jsem se dostal zpátky do tempa.“

Podle slov Christiana Hornera byl minulý měsíc v posezónních testech ve voze Red Bullu Hadjar rychlejší než Júki Cunoda. „Je to talent – potřebuje jen trochu vypilovat, ale je rychlý,“ okomentoval jeho výkony.

Budoucnost Sergia Péreze a Liama Lawsona tehdy ještě nebyla jasná, Hadjar přesto věřil, že jeho šance na místo ve formuli 1 přijde.

Nikdy to nevíte. Jakože, mluvíme o sedačce ve formuli 1, víte co. Děje se toho opravdu hodně a já… nejste hloupí, víte, co se děje, ale zjistil jsem to až vážně pozdě. Nikdy jsem si nebyl jistý tím, co se děje. Soustředil jsem se hlavně na to, abych vyhrál ten zatracený titul ve formuli 2.“

Titul v F2 nevyhrál – pro ten si dojel v posledním závodě budoucí pilot Sauberu, Gabriel Bortoleto. Šance na titul se pro Hadjara rozplynula ihned po zhasnutí červených světel. Zůstal totiž stát na startu. Je to pro něho stále citlivé téma, v průběhu minulé sezóny a při boji o titul se ale mnohému naučil.

Jsem na sebe docela pyšný, řekl bych. Pod tlakem jsem se cítil opravdu dobře, podával jsem pod ním výkony a vyhrával jsem, když na to auto mělo. Myslím, že jsem maximálně využil všech příležitostí. V podstatě můžu počítat jen chyby, které jsem v průběhu roku udělal. Když se podíváte na mou sezónu v Hitechu, byla to katastrofa. Jen to zlepšení během roku bylo dobré. To bylo hlavní.“

„Myslím, že jsem na tom byl nejlépe psychicky. Vzpomínám, kdy jsem po dvou závodech ztrácel 45 bodů na první místo. Víte, že to je vaše poslední šance dostat se do formule 1. Je to velmi jasné – v tu chvíli máte tak trochu problém.“

„Když jsme jeli do Melbourne, získal jsem dvojnásobné vítězství, a to v podstatě odstartovalo můj boj o šampionát. Ve slabých chvilkách jsem zůstal silným, a tak jsem to v podstatě přežil.“

„Vždycky jsem měl takový přístup, že jdu do auta s tím, že vím, že nemám nejrychlejší auto. Tak to pro mě bylo vždycky, už od motokár. Vždycky jsem musel tvrdě pracovat a přijde mi přirozené využít na maximum stroj, co mám pod sebou. Takže nebude divné, až to Leclerc pošle na pole position a nebudu to já. Nevadí mi to.“

„Je to vlastně hloupé, ale je to autem. Jsem v tom opravdu nováček, ještě jsem se nezúčastnil žádného závodního víkendu. Rychlost toho auta… Abych byl upřímný, nemám v něm moc najeto. Jsem tu opravdu nově.“

„Bude pro mě také těžké zvyknout si na trať, hlavně během sprintových víkendů. Čína se rychle blíží, neznám tu trať a pak půjdeme hned do kvalifikace, to přidává trochu tlaku.“

Je jasné, že se mladý pilot cítí pod tlakem. Jako pozitivum ale vidí to, že se Red Bull nebojí dát šanci mladým pilotům. A Hadjar míří nejvýš.

Budu se snažit podávat výsledky pro sebe. Sedačka v Red Bullu je samozřejmě cílem – cílem je být v tom nejlepším autě. Kdy na to přijde, to já nevím. Já se jen budu snažit rychle učit.“

„Myslím, že je to úžasné. Už od formule 3 si vás všímají, věří vám a pak vás nechají udělat další krok. Myslím, že ten juniorský program funguje opravdu skvěle.“

A na co se Hadjar nejvíce těší?

Upřímně, na závodění v Japonsku – to bude nejúžasnější. A být na trati s Lewisem ve Ferrari bude taky super!“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *