Grosjean zhodnotil návrat do monopostu F1: Rozplakal jsem se

Grosjean zhodnotil návrat do monopostu F1: Rozplakal jsem se

Před pěti lety měl Romain Grosjean v Bahrajnu velkou nehodu. Od té doby v monopostu formule 1 nejel, až dodnes. V rámci testování starších vozů mohl opět usednout za volant F1 a v Mugellu došlo i na slzy.

Uběhlo téměř pět let od doby, co měl Romain Grosjean obrovskou nehodu, ze které naštěstí vyvázl. Po tomto incidentu se už do královny motorsportu nevrátil a ani do monopostu formule 1 neusedl. Až do dnešního dne, kdy měl možnost projet se ve starší specifikaci vozu Haas po okruhu v Mugellu.

Grosjean dostal po boku komentátora F1 TV a bývalého závodníka IndyCar, Jamese Hinchcliffea, možnost usednout za volant vozu Haas z roku 2023. Francouzský závodník s Haasem závodil v letech 2016 až 2020, ovšem pro Hinchcliffea to bylo poprvé, co si vyzkoušel monopost formule 1.

Testovací den předchozích vozů se konal souběžně s vývojovými jízdami pneumatik Pirelli. Moc informací se na povrch nedostalo. V Itálií ale pršelo a Grosjean byl z této zkušenosti nadšený a z ovací v boxové uličce i dojatý.

„Byl to deštivý den, ale je se říká (podle francouzského idiomu – pozn. red.), deštivá svatba, šťastná svatba,“ sdělil Romain Grosjean. „Byl to deštivý, šťastný a fantastický den.“

„Zpočátku jsem se cítil trochu zrezivělý, ale pak se všechno vrátilo. Dokonce jsem si mohl zkusit start ze startovního roštu a hádejte co, můj poslední start z místa byl v Bahrajnu v roce 2020. Tentokrát to tedy dopadlo mnohem lépe.“

„Jsem velmi vděčný za tuto jedinečnou příležitost setkat se s některými lidmi, kteří byli v Austrálii v roce 2016, a vyzkoušet si novou generaci vozů. Bylo to fantastické a znovu opakuji, že jsem velmi, velmi vděčný. Jiná slova pro to prostě nemám.“

V Mugellu nechyběl ani šéf týmu Haas, Ajao Komacu, který byl Grosjeanovým inženýrem v roce 2016. Tuto událost si nechal ujít ani jeho další bývalý inženýr, Dominic Haines.

„Na konci mě rozplakali! Měl jsem sklopené hledí, ale při mém posledním kole všichni z Ferrari, Red Bull, Pirelli a samozřejmě i Haasu byli tady, tleskali a vzdávali mi ovace. To jsem očekával v Abú Zabí v roce 2020, při svém plánovaném rozloučení s F1, ale myslím, že dnes to bylo ještě lepší,“ řekl Romain Grosjean.

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *