Při prvním podniku šampionátu GP2 v Sepangu se o vítěztví podělili velmi zkušení jezdci. Fabio Leimer vyhrál sobotní závod a Stefano Coletti ovládl nedělní sprint. Oba tak dokázali, že se chtějí vážně poprat o titul s favorizovaným Caladem. Nejlepším nováčkem byl nadaný Mitch Evans.
Pátek: Trénink a kvalifikace
Před sezonou silně favorizovaný Brit James Calado podtrhl svou výsadní pozici jen ve volném tréninku. Pilot stáje ART byl nejrychlejší před Trummerem (Rapax), Dillmannem (Russian Time) a nováčkem Evansem (Arden).
Čtrnáct nejrychlejších se při tom vešlo do jediné sekundy, což slibovalo relativně napínavou odpolední kvalifikaci.
Zkušení jezdci, kteří ovládli předsezonní testy, se dokázali prosadit i když šlo o postavení na startu. Stefano Coletti (Rapax) věřil, že ze svého monopostu vymáčkl optimum již deset minut před koncem, a spokojil se s rolí diváka. Monačan tak mohl pozorovat, jak si na jeho čase 1,44,280s všichni vylámali zuby. Nejvíce se mu při tom dokázal přiblížit Calado. Brit byl ovšem lehce zbržděn soupeřem a na Colettiho mu scházely čtyři tisíciny. Se stejně tak minimálním odstupem je následoval Felipe Nasr (Carlin). Čtvrtý čas zaznamenal mazák Fabio Leimer (Racing Engineering) před Samem Birdem, který se po roce v roli trojky Mercedesu-F1 vrátil s týmem Russian Time do GP2. Slibný Evans zajel šestý čas před Haryantem (Addax) a Binderem (Lazarus).
Že v Malajsii půjde již od první kvalifikace o všechno, potvrdily některé nesportovní akce. Johnny Cecotto mínil, že jej Bird v rychlém kole blokoval a mezi zatáčkami 6 a 7 Brita jednoduše vyboxoval z dráhy. Bird byl za svou nepozornost potrestán posunutím o tři pozice, Cecotto putoval až na chvost pole. K dalším „násilnostem“ došlo při vážení pilotů v Parc Fermé, kde Canamasas fyzicky napadl Berthona – také za blokování na trati.
Výsledek kvalifikace:
1. Stefano Coletti Rapax 1m44.280s
2. James Calado ART 1m44.284s + 0.004s
3. Felipe Nasr Carlin 1m44.288s + 0.008s
4. Fabio Leimer Racing Engineering 1m44.463s + 0.183s
5. Sam Bird Russian Time 1m44.598s + 0.318s
6. Mitch Evans Arden 1m44.618s + 0.338s
7. Rio Haryanto Addax 1m44.681s + 0.401s
8. Rene Binder Lazarus 1m44.687s + 0.407s
9. Simon Trummer Rapax 1m44.692s + 0.412s
10. Tom Dillmann Russian Time 1m44.731s + 0.451s
11. Julian Leal Racing Engineering 1m44.732s + 0.452s
12. Sergio Canamasas Caterham 1m44.761s + 0.481s
13. Marcus Ericsson DAMS 1m44.766s + 0.486s
14. Johnny Cecotto Jr Arden 1m44.788s + 0.508s
15. Adrian Quaife-Hobbs MP 1m45.191s + 0.911s
16. Stephane Richelmi DAMS 1m45.262s + 0.982s
17. Conor Daly Hilmer 1m45.289s + 1.009s
18. Nathanael Berthon Trident 1m45.378s + 1.098s
19. Kevin Ceccon Trident 1m45.491s + 1.211s
20. Ma Qing Hua Caterham 1m45.497s + 1.217s
21. Daniel de Jong MP 1m45.522s + 1.242s
22. Daniel Abt ART 1m45.593s + 1.313s
23. Jolyon Palmer Carlin 1m45.662s + 1.382s
24. Jake Rosenzweig Addax 1m45.708s + 1.428s
25. Pal Varhaug Hilmer 1m45.830s + 1.550s
26. Kevin Giovesi Lazarus 1m45.985s + 1.705s
Sobota: hlavní závod
Zatímco poleman Coletti vyrazil výborně a dokázal tak udržet první pozici, pokazil si Calado celý závod špatným rozjezdem. Dostali se před něj výborně naladěný Leimer a Evans, přičemž musel Calado bojovat na trati i mimo ni o čtvrté místo s Nasrem.
Ještě hůže vyrazil do sezony 2013 Švéd Ericsson (DAMS), když přeletěl přes Palmerovo zadní kolo. Z prvního kola se špička vrátila v pořadí Coletti, Leimer, Evans, Calado, Nasr a Trummer. Nováček Mitch Evans ovšem ještě nedokázal držet tempo zkušených borců a Calado s Nasrem se brzy dokázali posunot před něj.
Koncem čtvrtého kola se o první trapnost sezony postarali jezdci stáje MP, Quaife Hobbs a de Jong, když se srazili v poslední zatáčce. Pro první nizozemský tým GP2 tím byl závod ukončen a úřadující mistr série AutoGP, Quaife-Hobbs byl později penalizován, protože nehodu zavinil.
Na špičce zatím bojoval Coletti s Leimerem o každý metr, jejich pronásledovatel Calado měl šestisekundovou ztrátu. První, kdo zahájil árii výměn pneumatik byl v šestém kole Coletti. A dobře tak udělal, protože když měli o čtyři kola později vyměněno i Leimer s Nasrem, ocitl se Monačan znovu ve vedení. Během celého závodu ale bylo zřejmé, že Leimera po celou distanci neudrží za sebou. Skutečně, šest kol před koncem se Švýcar prodral do vedení a brzy poté se před Colettiho dostal i Calado.
Zkušený Fabio Leimer ze španělské stáje Racing Engineering byl i k závěru závodu schopen velmi rychlých časů a nenechal si vítězství v prvním zavodě roku vzít. „Je to hezké, vyhrát první závod. Ještě lepší je ale vědomí, že letos opravdu jedeme o titul!“ shrnul Švýcar, který samozřejmě pošilhává po kokpitu Sauberu v F1. Dobrý výsledek týmu Racing Engineering podtrhl Julian Leal, který dojel za Caladem, Colettim a Nasrem jako pátý. Výbornou formu ukázal i Sam Bird (Russian Time) na sedmé pozici: zajel nejrychlejší kolo závodu a nebýt penalizován průjezdem boxy, jistě by byl mnohem dále vepředu.
Výsledek:
1. Fabio Leimer Racing Engineering 57m49.385s
2. James Calado ART + 2.045s
3. Stefano Coletti Rapax + 11.271s
4. Felipe Nasr Carlin + 12.810s
5. Julian Leal Racing Engineering + 28.837s
6. Jolyon Palmer Carlin + 34.209s
7. Sam Bird Russian Time + 41.183s
8. Stephane Richelmi DAMS + 58.941s
9. Simon Trummer Rapax + 1m02.853s
10. Mitch Evans Arden + 1m16.730s
11. Rene Binder Lazarus + 1m16.137s
12. Johnny Cecotto Arden + 1m18.357s
13. Conor Daly Hilmer + 1m20.096s
14. Tom Dillmann Russian Time + 1m21.812s
15. Paul Varhaug Hilmer + 1m23.754s
16. Kevin Giovesi Lazarus + 1m35.775s
17. Kevin Ceccon Trident + 1m37.928s
18. Jake Rosenzweig Addax + 1m53.252s
19. Sergio Canamasas Caterham + 2m00.257s
20. Rio Haryanto Addax + 1 kolo
21. Ma Qing Hua Caterham + 1 kolo
Odpadli:
Nathanael Berthon Trident 19 kol
Daniel Abt ART 9 kol
Daniel De Jong MP Motorsport 3 kola
Adrian Quaife-Hobbs MP Motorsport 3 kola
Marcus Ericsson DAMS 0 kol
Neděle: sprint
Také do nedělního sprintu na 22 kol směl vystartovat z pole-position jeden z monackých rádoby následníků velkého Louise Chirona: Stephane Richelmi toto místo získal díky osmé pozici v sobotním závodě. Jen průměrně nadaný Richelmi se ale z vedení radoval jen do první zatáčky, kde jej předjel výborně naladěný krajan Coletti.
Ještě v prvním kole zavadil Calado o před něj jedoucího Leimera a s neřiditelným vozem torpédoval Leala. Také Sam Bird odstoupil kvůli prasklé pneumatice ještě v úvodním okruhu, ze kterého se špička vrátila v pořadí Coletti, Nasr, Richelmi, Evans, Cecotto a Leimer.
Se souboji na trati byl poté bohužel konec. Hrstce diváků kolem sterilní trati v Sepangu nabídla GP2 již jen podivný „husí pochod“, při kterém se sotva předjíždělo. Coletti byl ovšem schopen ujet Nasrovi o dvě sekundy, což rozhodlo.
Neuvěřitelně fádní kroužení pokračovalo příštích 17 kol, než se na bodovaných místech přeci jen něco hnulo. Evans dokázal odsunout Richelmiho na čtvrtou pozici a ve stejném kole překvapil jinak spolehlivý Leimer uklouznutím do štěrku, které jej připravilo o důležité body.
Coletti si výborně rozhodil životnost svých pneumatik, vyhrál a převzal vedení v celkové tabulce. Těsně za ním dojela brazilská naděje Nasr a senzační nováček Evans se mohl radovat z první návštěvy stupně vítězů. Richelmi dojel čtvrtý před Cecottem a Trumerem, který si to v posledních dvou kolech rozdal s dalším rookiem, Connorem Dalym. Syn bývalého pilota F1, Dereka Dalyho se tak postaral o první body nové německé stáje Hilmer. Také pro poslední bod si dojel pilot se známým jménem z historie F1: Rene Binder je synovcem dřívějšího krotitele Surteesu, Hanse Bindera. Mladý Rakušan tím získal první bod týmu Lazarus v GP2 vůbec. Možná nejlepší show předvedl fandům další fílius bývalé hvězdy F1: Jolyon Palmer muser startovat po problémech na startu z boxů a propracoval se daleko kupředu – za deváté místo v cíli si ovšem nevysloužil ani bodík…
Příští závod GP2 se pojede v rámci velké ceny Bahrajnu, 20. dubna 2013.
Výsledek:
1. Stefano Coletti Rapax 40m49.455s
2. Felipe Nasr Carlin + 0.832s
3. Mitch Evans Arden + 8.358s
4. Stephane Richelmi DAMS + 11.935s
5. Johnny Cecotto Jr Arden + 15.834s
6. Simon Trummer Rapax + 17.032s
7. Conor Daly Hilmer + 17.479s
8. Rene Binder Lazarus + 23.726s
9. Jolyon Palmer Carlin + 24.326s
10. Kevin Giovesi Lazarus + 29.020s
11. Tom Dillmann Russian Time + 30.522s
12. Fabio Leimer Racing Engineering + 30.802s
13. Marcus Ericsson DAMS + 31.342s
14. Daniel de Jong MP + 32.391s
15. Sergio Canamasas Caterham + 35.336s
16. Daniel Abt ART + 36.339s
17. Adrian Quaife-Hobbs MP + 37.033s
18. Rio Haryanto Addax + 43.468s
19. Pal Varhaug Hilmer + 46.092s
20. Jake Rosenzweig Addax + 51.244s
21. Nathanael Berthon Trident + 53.777s
22. Kevin Ceccon Trident + 1 kolo
Odpadli:
Sam Bird Russian Time 0 kol
Julian Leal Racing Engineering 0 kol
James Calado ART 0 kol
Stav šampionátu GP2 po dvou závodech:
1. Stefano Coletti 36 b.
2. Fabio Leimer 25 b.
3. Felipe Nasr 24 b.
4. James Calado 18 b.
5. Stephane Richelmi 12 b.