Gasly vyřešil problém tím, že přešel na Oconovo nastavení

Gasly vyřešil problém tím, že přešel na Oconovo nastavení

Pierre Gasly vyřešil záhadný problém svého monopostu A524 tím, že přešel na stejné mapování diferenciálu jako jeho týmový kolega Esteban Ocon. Gasly odhalil, že tento problém byl softwarového typu, přičemž se nedal snadno odhalit a jeho vůz kvůli tomu ztrácel výkon.

Pierre Gasly uvedl, že na začátku sezóny nebyl jeho monopost A524 úplně v pořádku, ale od chvíle, kdy začal používat stejné mapování diferenciálu jako jeho týmový kolega Esteban Ocon, se jeho vůz začal lépe ovládat.

„Určitě došlo k pokroku. Uvědomili jsme si to na začátku roku, až v Miami jsme zjistili, že na mém diferenciálu není pár věcí v pořádku, a použili jsme mapování druhé strany (Ocona – pozn. red.) a auto se poté chovalo mnohem celistvěji. To hrálo poměrně významnou roli, pokud jde o konzistenci v následujících závodech, protože jsme neměli ideální vyvážení, ale auto bylo mnohem konzistentnější,“ řekl Gasly médiím v Miami.

Francouzský pilot řekl, že problém se nedal jednoduše odhalit a jednalo se o softwarový problém, který stál jeho monopost výkon.

„Bylo tam několik věcí, které nedávaly smysl, pokud jde o vyvážení vozu, které jsem dostával. Tak jsem jednoduše požádal, abychom vyzkoušeli mapování druhé strany, a pak jsme rovnou našli větší výkon.“

„Je to jedna z těch věcí, kdy šlo o jakýsi problém s kódováním, který se bohužel nedal odhalit. Byl to spíše problém softwarového typu. Na začátku nás sběrnice stála jakýsi výkon a nyní jsme našli mnohem větší konzistenci a alespoň jsme se srovnali na obou stranách.“

Gasly přiznal, že vyvážení vozu stále není ideální kvůli čemuž dochází k přehřívání pneumatik. Ale potvrdil, že tým z Enstone má jasnou představu o tom, co zlepšit, a disponuje plánem do budoucna.

„V současné době nám chybí to, že vyvážení není všude ideální. Na některých tratích, například v Barceloně, jsem byl relativně spokojený,“ sdělil pilot Alpinu.

„Chybí nám jen zatížení ve vysokých rychlostech, což vyvolává příliš velké klouzání a pak samozřejmě v závodě přehřívání pneumatik, na což doplácíte při trakci. Stabilita není ideální, ale je v pořádku, jen je to místy nedotáčivé, což se snažíme napravit, a naše trakce pak není ideální.“

„Když se to tak vezme, není to skvělé, ale samozřejmě se zkoumají i drobné detaily. Líbí se mi, že máme velmi jasnou představu o tom, co nám chybí. Máme také dobré nápady, jak je napravit. Nemyslím si tedy, že v této sezóně uvidíme úplně všechno, ale určitý vývoj uvidíme. Jsem si docela jistý, že i na příští rok máme dobrý plán a postup, jak v podstatě zlepšit to, co máme.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →