Už po třech úvodních podnicích všech deset týmů formule 1 skončilo minimálně jednou na bodované příčce. Poprvé tak není v tabulce konstruktérů ani jeden tým, který by nezískal jediný bod v prvních třech velkých cenách.
I týmům v hloubi pole se letos povedlo získat aspoň jeden bod. Tým Williams získal první bod v Bahrajnu společně s Alexem Albonem a Júki Cunoda se s AlphaTauri umístil na desátém místě v Austrálii. I McLarenu se povedlo odlepit ode dna a poskočili v konstruktérech na páté místo.
Progres společně s novými pravidly zaznamenaly i menší týmy jako je Haas, Alfa Romeo a Aston Martin. Znamená to tedy, že i střed pole je konkurenceschopnější než dříve.
Sezóna 2023 je druhou sezónou, ve které se závodí pod novými pravidly, které zlepšily předjíždění a závodění. Také už třetím rokem závodíme pod rozpočtovým stropem, který FIA zavedla.
V porovnání s loňským ročníkem, po prvních třech závodech bralo body devět týmů. Aston Martin získal své první body sezóny až ve čtvrtém závodu sezóny. Jejich „pozdější“ zisk bodů poznamenala absence Sebastiana Vettela v prvních dvou závodech, kvůli onemocnění Covid-19, a místo něj tak zaskakoval Nico Hulkenberg.
Ovšem letos to je pro Aston Martin úplně jiná pohádka. Momentálně se nacházejí na druhé příčce v poháru konstruktéru a na kontě mají tři 3. místa.
V sezóně 2021, rok před tím, než přišla v platnosti nová pravidla, jsme mohli pozorovat, jak týmy Williams, Alfa Romeo a Haas stěží dosáhly na bodované příčky nejen v prvních třech podnicích, ale také Haas nebyl schopen získat body po dobu celé sezóny.