Vazby na Indii se ukazují být problematické z pohledu shánění sponzorů. Pro rok 2019 má tým rozjednané nové kontrakty, spojování s trestně stíhaným Vidžajem Mallyou však zjevně nedělá dobrotu.
Force India s “vysokou pravděpodobností” přijede do dějiště úvodní velké ceny letošní sezóny v australském Melbourne s novou identitou, podle výkonného ředitele týmu Otmara Szafnauera by mělo být zvoleno nové jméno týmu i šasi. Jako problematické se totiž prý jeví vazby na Indii, brání totiž některým zřejmě významným partnerům, kteří by rádi se stáji ze Silverstone navázali spolupráci.
”Existuje vysoká pravděpodobnost, že k tomu dojde před prvním závodem letošního roku,” řekl krátce po představení letošního VJM11 Szafnauer v rozhovoru pro britský Autosport. “Stále na tom pracujeme, pořád jsme ještě úplně nedefinovali, jaká ta změna jména bude, ale neustále říkáme, že ke změně jména dojde. Nejzazší termín se blíží a jako je to se vším, čím blíže tomuto termínu jste, tím tvrději pracujete, abyste se postarali, že vše proběhne.”
Postup při výběru nového jména brzdí i tzv. “cybersquatteři”, tedy lidé, kteří se snaží zabrat domény připravovaných obchodních značek a následně vydělat na jejich prodeji za přemrštěné ceny. Tým se proto snaží důležité informace co nejvíce tajit, aby se připravil na přechod na novou identitu, která by měla být dlouhodobá.
For the first time in 2018… OFF WE GO!@NMazepin takes the VJM11 and it feels like we’ve never been away! #PinkRedefined pic.twitter.com/016A37klK7
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) February 26, 2018
”Je to jedna z těch věcí, které se nedějí každý den, takže je potřeba udělat to správně, proto si člověk také může spíš dát načas než spěchat, protože to bude dlouhodobá změna,” řekl. “Je v tom zapojeno několik akcionářů, lidé, kteří jsou majiteli, potenciální sponzoři do budoucna, FOM, je tedy třeba všechno poskládat, než zmáčknete spoušť.
Pokud se to nestihne do Austrálie, pořád se to dá nechat na příští rok. Bylo by dobré udělat to dříve než později, ale jak jsem řekl, udělat to správně je důležitější než načasování, protože to bude změna nadlouho.”
Force India v Barceloně představila nový vůz, na němž je sice spousta log současných sponzorů, samotný název týmu je však na monopostu i na týmovém vybavení zastoupen v omezeném množství. Szafnauer nicméně poznamenal, že pro sezónu 2019 jsou rozjednaná nová partnerství.
”Jednáme s lidmi, kteří říkají, ‘když změníte jméno, budeme mít větší zájem, i když ne pro letošní rok’,” říká. “Proto říkám, že to musíme zvládnout správně, ne kvůli letošnímu roku, ale kvůli tomu příštímu. Já preferuji, abychom to udělali teď. Pokud se to teď nestane, není to nic hrozného. Pokud k tomu ale nedojde vůbec, negativní dopad už by to mít mohlo.”