Ferrari v závěru nesouhlasilo s Hamiltonem, tomu došly pneumatiky

Ferrari v závěru nesouhlasilo s Hamiltonem, tomu došly pneumatiky

Dnešní kvalifikace pro Lewise Hamiltona nedopadla šťastně. Kvůli Leclercovi se mu nepodařilo postoupit do závěrečné části a v rozhovoru přiznal, že si vzhledem k podmínkám zvolil špatnou sadu pneumatik.

„Na konci jsme neměli správné pneumatiky,“ zazněla slova Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Baku, ve které jeho účinkování skončilo už na konci Q2. Pirelli přivezlo do Ázerbájdžánu o stupeň měkčí směsi než loni, včetně sady C6, která měla premiéru v Imole.

Vzhledem k relativně malému výkonovému rozdílu mezi sadami C6 a C5 se však předpokládalo, že v rozhodujících fázích kvalifikace bude preferovanou volbou středně tvrdá (medium) pneumatika. Po přerušení druhé části kvalifikace se Ferrari rozhodlo, že Hamilton dostane sadu C6 a Charles Leclerc sadu C5 pro posledních 12 minut tohoto segmentu.

Brit na měkké sadě nedokázal dostatečně zlepšit svůj čas a z kvalifikace ho vyřadil právě Leclerc o 787 tisícin sekundy. V té chvíli byl Hamilton desátý, tedy poslední postupující, a Leclerc až čtrnáctý – takže se nutně musel zlepšit. „Upřímně, jsem zklamaný. Včera jsem měl z auta dobrý pocit, dnes jsme se vydali směrem, který na papíře vypadal jako nejlepší možný. A tempo jsme měli dobré, zlepšovali jsme se, nedělal jsem chyby, dařilo se mi správně najíždět do zatáček. Celé to bylo jen o špatné volbě pneumatik v závěru,“ řekl Hamilton.

„Všichni kolem mě měli středně tvrdé pneumatiky, ale já je vypotřeboval už ve druhém volném tréninku kvůli tréninkovému plánu.“ Je zřejmé, že Hamilton už měl málo paliva a na konci Q2 by nebyl schopen dokončit další kolo. Zároveň ale řekl, že navrhl týmu Ferrari, aby mu dali už použitou sadu, ale tým byl proti.

„Já jsem to chtěl, ale oni mi řekli, že zahřátí pneumatik by trvalo příliš dlouho, a tak nám vypršel čas a došlo palivo,“ popsal skleslý Hamilton sobotu v Baku.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Študent žurnalistiky. F1 sleduje od roku 2008. Na začiatku svojej fanúšikovskej cesty fandil Ferrari. Jeho najobľúbenejší pilot z minulosti je Kimi kvôli jeho charakteristickej flegmatickosti. Na Svět Formule publikuje od roku 2024.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *