Co stojí za zlepšením Ferrari? Dali na rady Hamiltona

Co stojí za zlepšením Ferrari? Dali na rady Hamiltona

Oba monoposty Ferrari hledaly v posledních velkých cenách své tempo. Trochu se trápily i v páteční sprintové kvalifikaci. Ve včerejší kvalifikaci na hlavní závod přišlo ale zlepšení. Co za touto změnou stojí?

Lewis Hamilton nebyl po Velké ceně Singapuru spokojen se svým vozem Ferrari a italská stáj slíbila, že se to pokusí vyřešit. Změny nakonec přišly, a i se vyplatily, protože oba piloti se ve včerejší kvalifikaci umístili v top 5.

Páteční sprintová kvalifikace sice nebyla úplně zářná, protože oba piloti Ferrari byli rádi, že se dostali do závěrečné části. Nakonec z toho nedokázali vytěžit víc než osmé a desáté místo.

První chaotickou zatáčku ve včerejším sprintu zvládli – Hamilton cílovou čáru protnul na čtvrtém místě a Charles Leclerc na pátém.

V kvalifikaci na nedělní velkou cenu se ale karty obrátily a italský tým našel cestu k vyšším příčkám. Charles Leclerc skončil na třetím místě a Lewis Hamilton odstartuje z páté příčky, přičemž na nejrychlejší čas Maxe Verstappena ztrácel pouhé čtyři desetiny.

„Do této kvalifikace jsme udělali několik zlepšení v našich postupech,“ řekl Hamilton. „Zkusili jsme něco jiného a opravdu to fungovalo, takže jsem na tým opravdu hrdý, že byl otevřený a provedl tyto změny.“

Britský závodník se již dříve vyjádřil, že je potřeba některé postupy zlepšit, včetně vypouštění vozů na trať a přípravy pneumatik.

Na otázku, co se o tomto víkendu změnilo, Hamilton sdělil: „Jde o to, jak kvalifikaci provádíme, jak komunikujeme. Jde o klidný přístup a o načasování, kdy vyjíždíme. Jde o teplotu našich pneumatik, všechny tyto věci. Prostě jsme to celkově provedli mnohem lépe.“

Když se ale sedminásobný šampion zaměřil na svoje kvalifikační kolo, postěžoval si na nedotáčivost.

„Co se týče nastavení, během sprintové kvalifikace jsem měl vůz hodně přetáčivý, což nám velmi ztížilo start. V této kvalifikaci jsem začal s velkou nedotáčivostí, takže jsem se to v podstatě snažil vyřešit. Přední křídlo jsme přenastavili o osm nebo kolik cvaknutí.“

„Až v posledním kole jsem měl to správné přední křídlo. To jsme ale potřebovali už v prvním kole, abychom v auto získali důvěru.“

Ve sprintu dokázal Hamilton předjet svého týmového kolegu, ovšem po chybě, při které Monačan vyjel mimo trať. Brit chyby využil, ale věří, že kdyby Leclerc nezaváhal, neměl by šanci ho předjet.

„V závodě jsem měl velkou nedotáčivost, takže je velmi nepravděpodobné, že bych se mu dokázal přiblížit a předjet ho. Vzhledem k tomu, že jsme oba jeli na stejných pneumatikách, myslím, že měl mnohem lepší přední křídlo než já, takže je to velmi nepravděpodobné. Ale nakonec udělal chybu a já jsem toho dokázal využít.“

Ohledně nedělního závodu je ale optimistický: „Určitě jsem se naučil trochu víc o tom, kam auto umístit auto. Celkově jsem byl během celého víkendu docela spokojený.“

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *