Ve Ferrari si od Velké ceny Mexika slibovali možnost konečně v této sezóně zabojovat o vítězství. Charles Leclerc a Lewis Hamilton totiž startovali z první a druhé řady. Pro britského jezdce se však naděje na dobrý výsledek rozplynuly už na začátku.
Lewis Hamilton dostal v závodě penalizaci za projetí mimo trať a získání výhody v zatáčce číslo čtyři v souboji s Maxem Verstappenem. Původně ho komisaři vyšetřovali za jiný přestupek, a to nedodržení pokynů ředitele závodu. Za to však trest nedostal.
Riccardo Adami se ocitl pod palbou kritiky za nepřesnou informaci, kterou Hamiltonovi poskytl. „Dostali jsme trest deseti sekund za incident ve čtvrté zatáčce s Verstappenem. Nesouhlasíme s tím,“ zaznělo v Adamiho zprávě. „To je špatná komunikace, protože zbytečně rozčílili jezdce a neposkytli mu všechny fakty. Nedostal trest za ten incident, ale za získání výhody,“ říka Chandhok.
V rozhovoru po závodě také Hamilton poukázal na nedorozumění ohledně jeho trestu. „To bylo závodění,“ řekl o situaci s Verstappenem a pokračoval: „Všichni byli mimo trať a já jako jediný dostanu trest. Chtěl jsem jet po výjezdové cestě, ale to bylo asi nejvíc prašné místo na Zemi, a pak už jsem nemohl zpomalit, takže jsem nakonec projel po trávě.“
Komisaři uvedli, že uplatnili standardní trest pro jezdce, kteří opustí trať a získají přetrvávající výhodu. „Monopost 44 zablokoval brzdy, opustil trať, minul nájezd do čtvrté zatáčky a na návrat na trať využil trávu. Jezdec nedodržel pokyny ředitele závodu ohledně žluté čáry kvůli příliš vysoké rychlosti. To se však nepovažuje za nerespektování pokynů ředitele závodu. Avšak tím, že opustil a zkrátil si trať, získal přetrvávající výhodu, dostal se před Verstappena a nevrátil mu pozici,“ stojí v rozhodnutí komisařů.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.
SvětFormule.cz