
Historický okruh Autódromo Óscar a Juan Gálvez v argentinském Buenos Aires se připravuje na komplexní modernizaci. Trať by tak mohla v blízké budoucnosti znovu otevřít své brány pro závody formule 1. Architekt Hermann Tilke se podílí na novém designu okruhu, jenž potvrdil návrat MotoGP pro rok 2027.
Argentinský jezdec Franco Colapinto čelí v poslední době spekulacím o jeho budoucnosti ve formuli 1. Zpráva o modernizaci okruhu v Buenos Aires nicméně naznačuje, že jeho přítomnost v královně motorsportu budí zájem místních představitelů dosadit Argentinu zpět na mapu F1.
Na známé trati v hlavním městě země se odehrála historicky první velká cena MS formule 1 mimo evropský kontinent (nepočítaje Indianapolis 500). Naposledy se zde šampionát představil v roce 1998.
Teď okruh pod vedením slavného architekta Hermanna Tilkeho připravuje projekt, jenž si brzy slibuje opětovné přivítání závodů F1. Ultimátní cíl tohoto projektu se zakládá na zbrusu novém layoutu tratě a obdržení nejvyšší úrovně homologace FIA. Vybrané části starého asfaltu uvnitř areálu se plánují zachovat.
Další vylepšení připadnou odvodnění, obrubníkům, elektrickému vedení, garážím a tribunám, které mají pojmout až 120 tisíc fanoušků. Tilke nezapomíná ani na prostor pro koncerty a kopec s výhledem, kde fanoušci budou moci sledovat dění na všech místech okruhu.
Důkaz pokroku projektu spočívá v předchozím oznámení seriálu MotoGP, jež potvrdilo návrat tratě v Buenos Aires do svého kalendáře pro rok 2027. Pro Tilkeho a okruh samotný se jedná však jen o začátek velkého plánu. „Máme dvoufázový projekt. Fáze 1 patří MotoGP pro rok 2027 a fáze 2 patří formuli 1. Měl by z toho vyjít velmi dobrý a vzrušující okruh,“ oznámil architekt původně pro web soymotor.com.
Modernizace okruhu má započít v listopadu tohoto roku a skončit v únoru 2027 těsně před nástupem velké ceny MotoGP. Nejdříve trať obdrží homologaci FIA Grade 2 a až později po dalších investicích dosáhne homologace potřebné pro závody F1.
Layout pro formuli 1 by měl být přibližně o 500 metrů delší s dvěma upravenými zatáčkami. Mnozí argentinští představitelé hrají v projektu velkou roli, jejichž zájem a vliv možná udrží Colapinta v F1 do doby, než šampionát skutečně zrealizuje své místo v kalendáři.