Podle čtyřnásobného mistra světa F1 se nová generace fanoušků zajímá více spíše o příběhy mimo trať. Královna motorsportu totiž zažila prudký nárůst diváků v posledních letech, jak před televizními obrazovkami, tak na jednotlivých okruzích.
Obsah F1 v posledních sezonách prudce vzrostl na digitálních platformách – web GPFans byl v roce 2023 nejrychleji rostoucím sportovním serverem ve Velké Británii. Ohledně USA web ESPN loni v listopadu uvedl, že sezóna 2023 byla druhou nejvíce sledovanější sportovní událostí v historii amerického televizního vysílání, když sledovanost F1 během 22 závodů byla v průměru 1,11 milionu diváků. Navíc dokumentární seriál od Netflixu Drive to Survive se zasloužil o to, že se ke královně motorsportu podařilo přilákat celou novou generaci příznivců.
Francouzská legenda Alain Prost je rád, že F1 přitahuje nové příznivce, ale v rozhovoru pro Sports Illustrated zpochybnil jejich zájem.
„Myslím, že to byla jedna z věcí, o které jsem opravdu často přemýšlel, protože v naší generaci je to velmi jednoduché. Měli jsme jen fanoušky formule 1 a samozřejmě jsme byli vášniví, ale mechanici, inženýři, samozřejmě jezdci, ale i média, byli opravdu zapálení pro náš sport. Řekněme stará generace.“
„A teď jsme pomalu přišli, řekněme, k příběhu Netflixu v době pandemie covidu, který udělal formuli 1 velmi zajímavou, protože jsme měli spoustu lidí a opravdu mladou generaci, která se o náš sport velmi zajímala. Ale, můžete být fanoušek, ale budou to tradiční milovníci našeho sportu? Budou se stále více a více zajímat o lidskou stránku? Co ta část ohledně technologie? Je to jen kousek z celé části tohoto příběhu,“ prohlásil Alain Prost.