
Pomalý pit stop McLarenu způsobil, že se Lando Norris ocitl v DRS vláčku za Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou, což ho omezilo na sedmé místo. Závod závisel na jediném pitstopu Landa Norrise, jediného pilota týmu poté, co Oscar Piastri havaroval během prvního kola. Špatný pit stop však zničil jeho šance na umístění v první pětce.
Lando Norris po nepovedeném pit stopu McLarenu skončil na sedmé pozici a bodový rozdíl mezi ním a Oscarem Piastrim stáhl o pár bodů. Jelikož australský pilot boural ihned v prvním kole, jedná se o promarněnou šanci, jak jej v boji o titul dohnat. „Ty sekundy byly tak důležité, protože by tu bitvu vyhrál! To je pro Landa Norrise a McLaren obrovská frustrace,“ poznamenal Karun Chandhok ze Sky Sports.
Lando Norris zajel do boxů v 38. kole, ale problém s pravým předním kolem způsobil, že zastávka trvala více než čtyři sekundy. To ho posunulo na osmé místo za Liama Lawsona z Racing Bulls a Charlese Leclerca z Ferrari, místo aby se vrátil na trať v čistém vzduchu, jak tým očekával.
Ale Brit se nevzdal a v 41. kole předjel pilota Ferrari v zatáčce č. 1. O dvě kola později uvízl za Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou z Red Bullu, přičemž Ferrari měl v zrcátkách. Bohužel mu DRS vláček znemožnil jakýkoli postup vpřed.
„Myslím, že byl problém na přední pravé straně, budu to muset zkontrolovat a posoudit, určitě je třeba vylepšit i pár věcí na straně pit stopu,“ prozradil šéf týmu Andrea Stella.
Na otázku, co to stálo jeho pilota, odpověděl: „Nejsem si jistý, měli bychom se pečlivě podívat na časování, nejsem si jistý, zda ta jedna, jedna a půl sekundy byla zásadní, nebo ne. Je lepší se pečlivě podívat na data a až budete mít fakta, posoudit, co bylo možné.“
„S Landem jsme prostě neměli dost rychlý vůz na předjíždění, takže jsme strávili celý závod uvízlí v provozu. Pomalý pit stop rozhodně nepomohl, ale zda to bylo rozhodující pro pozici, to budeme muset zhodnotit. Také jsme zůstali na trati co nejdéle v naději, že vyjede safety car, což zde není nepravděpodobné, i když dnes vyjel jen na začátku.“
„Nakonec si myslím, že jsme skončili tam, kde jsme si zasloužili, vzhledem k práci, kterou jsme odvedli. Vůz možná měl trochu větší potenciál, ale to se mělo projevit v kvalifikaci, a to se nám nepodařilo. Máme se tedy z čeho poučit. V Singapuru se vrátíme silnější.“
Lando Norris byl také dotázán na svůj čas v DRS vláčku: „Nemyslím si, že jsme byli špatní, ale sotva jsem stačil držet krok s Cunodou a na některých částech trati byl Red Bull neuvěřitelně rychlý, v některých úsecích jsem neměl šanci ho dohnat, takže jsme tento víkend, v tomto závodě, zjevně trochu bojovali.“
„Vůz se někdy řídil obtížně, jako na ostří nože, snadno se stalo, že byl příliš pomalý, někdy jste měli pocit, že šlo předjet, a pak se zablokovaly brzdy a něco se pokazilo. Vůz nám tento víkend nedodával moc sebevědomí a myslím, že to bylo vidět na výkonech nás obou.“
Bernie Collins ze Sky Sports má svou vlastní analýzu: „Když jsem se rychle podívala na data, která jsme měli na pit wallu, měl vyjet před Leclercem a Cunodou. Pak ale promarnil příležitost předjet Lawsona.“
„Takže i bez dalších předjíždění by měl být na pátém místě, kdyby neměl ten pomalý pit stop. Stálo je to hodně. Kdyby byl před Lawsonem, měl by mnohem větší šanci na Antonelliho a Sainze. Myslím si, že McLaren se na ten pit stop podívá a usoudí, že to bylo pro jejich den velmi, velmi škodlivé. Je to také druhý závod v řadě, ve kterém měli pomalý pit stop. To je něco, co musí vyřešit.“
Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.
👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?