
Dnešní sprintovou kvalifikaci ovládl Max Verstappen na Red Bullu. Druhý se umístil Lando Norris a třetí nejrychlejší skočil jeho týmový kolega Oscar Piastri. Dobrý čas zajel Nico Hülkenberg, který si zajistil start z druhé řady!
Vítejte u sprintové kvalifikace Velké ceny USA!
Pojďme si připomenout, jaký formát sprintová kvalifikace má:
- první část (SQ1):
- 12 minut
- piloti musí použít žlutou (střední) sadu pneumatik
- 5 nejpomalejších pilotů vypadává
- druhá část (SQ2):
- 10 minut
- piloti musí použít žlutou (střední) sadu pneumatik
- 5 nejpomalejších pilotů vypadává
- třetí část (SQ3):
- 8 minut
V prvním a jediném dnešním tréninku byl nejrychlejší McLaren Landa Norrise. Na druhém místě se překvapivě umístil Nico Hülkenberg a vypadá to, že by zde Sauber mohl mít formu. Kdo toho tolik nenajezdil, byl Carlos Sainz, jelikož měl problém s převodovkou. Dobrou zprávou ale je, že do sprintové kvalifikace nastoupí. Problémy měl i Charles Leclerc, který nevyzkoušel jinou sadu pneumatik než tu tvrdou.
SQ1
Prvním pilotem na trati byl Isack Hadjar na Racing Bulls. S časem 1:34.856 si na krátkou chvíli uzmul první příčku, po chvíli ho ale přeskočil Hülkenberg. Po prvních měřených kolech si piloti přebírali nejrychlejší měřený čas, ovšem nejrychlejší byl Max Verstappen na Red Bullu. Došlo ale i na mazání časů – první obětí byl Gabriel Bortoleto, kterému byl kolo smazáno za traťové limity v 19. zatáčce.
Tři minuty před koncem první části se klasicky utvořila fronta v boxové uličce, protože všichni chtěli mít dostatečné rozestupy.
V zóně ohrožení byli: Leclerc, Gasly, Ocon, Colapinto a Gabriel Bortoleto, který stále neměl žádný měřený čas.
Júki Cunoda zahlásil do vysílačky, že se obává, aby stihnul najet do rychlého kola. V poslední zatáčce se dokonce utvořila úplná zácpa! Charles Leclerc stihl vjet do posledního rychlého kola tak tak. Ovšem kdo to nestihl byl Cunoda, Bortoleto, Bearman, Lawson a Ocon.
V SQ1 vypadli: Oliver Bearman, Franco Colapinto, Júki Cunoda, Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto.
Všichni piloti, kteří nepostoupili si do vysílačky zanadávali, co to bylo za závěr!
Dobrý čas opět zajel Nico Hülkenberg, který mu vynesl pátou příčku a zaručený postup.
SQ2
Jako první na trati byl Max Verstappen, následovaný piloty Aston Martinu. Jezdci i v této části museli obout střední sadu pneumatik.
Max Verstappen jel na jistotu a zajel solidní čas v hodnotě 1:33.163. V měřených kolech byli i piloti McLarenu a nejrychlejší kolo si od úřadujícího mistra světa převzal Lando Norris. Kdo v dnešní kvalifikaci zatím tápe, je Ferrari. Po prvních jízdách byl Hamilton s Leclercem na deváté a desáté příčce.
Na pouhý jeden pokus jel Hülkenberg, Lawson, Gasly a Hadjar.
Norris a Verstappen zůstali v boxech a v zóně ohrožení byli: Stroll, Hülkenberg, Hadjar, Lawson a Gasly.
Liam Lawson svůj vůz musel hodně krotit a v předposlední zatáčce bude mít ještě problém s traťovými limity v 19. zatáčce. Stále ale zůstal v zóně vypadnutí.
Lawsonův čas nakonec smazán a v problémech byl i Charles Leclerc, který jel na použitých opotřebených pneumatikách.
Leclerc nakonec postoupil a i Hamilton se udržel na poslední postupující desáté příčce.
V SQ2 vypadli: Andrea Kimi Antonelli, Isack Hadjar, Pierre Gasly, Lance Stroll a Liam Lawson.
SQ3
George Russell byl prvním mužem na trati. Nyní přišel čas na nejměkčí pneumatiky. Osm minut je málo času, bude to pouze o jednom pokusu?
Na trať vyjeli i piloti Williamsu, zbytek ale stále vyčkával v boxech. Zbývaly čtyři minuty do konce a na trati stále byly jen tři vozy. Russell si připsal první měřené kolo v hodnotě 1:32.888. Sainz zajel čas, který ho posunul jen kousíček za Russella, Albon na třetím místě.
Zbytek pole se také konečně vydal na trať. Kolo George Russella ale nebylo úplně ideální, jelikož musel svůj Mercedes trochu krotit.
Co Nico Hülkenberg? Dokáže vytáhnout nějaké eso z rukávu? První sektor fialový…druhý sektor už nebyl fialový, ale stále byl rychlejší než Russell. A s posledním fialovým sektorem se posunul na první místo!
Russell, Sainz a Albon už zůstali v boxech.
Fialový první sektor přebírá Norris. Hamilton se mezitím posunul na průběžné čtvrté místo. A Lando Norris přebírá od Hülkenberga první místo. Piastri se posunul za svého týmového kolegu na druhé místo.
A co Max Verstappen? S časem 1:32.134 si bere pole position do zítřejšího sprintu! V první řadě ho doplní Lando Norris. Druhá řada bude v sestavě Oscar Piastri a Nico Hülkenberg.
Pozice | Jezdec | Tým |
1 | Max Verstappen | Red Bull |
2 | Lando Norris | McLaren |
3 | Oscar Piastri | McLaren |
4 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber |
5 | George Russell | Mercedes |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin |
7 | Carlos Sainz | Williams |
8 | Lewis Hamilton | Ferrari |
9 | Alexander Albon | Williams |
10 | Charles Leclerc | Ferrari |
11 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes |
12 | Isack Hadjar | Racing Bulls |
13 | Pierre Gasly | Alpine |
14 | Lance Stroll | Aston Martin |
15 | Liam Lawson | Racing Bulls |
16 | Oliver Bearman | Haas |
17 | Franco Colapinto | Alpine |
18 | Júki Cunoda | Red Bull |
19 | Esteban Ocon | Haas |
20 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber |
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?