Katarský závod formule 2 na okruhu Lusail vyhrál Paul Aron. Na druhém místě skončil Isac Hadjar a třetí místo po penalizaci bral Gabriel Bortoleto. Závod plný akce byl dvakrát přerušen žlutou vlajkou.
Start předposledního závodu sezóny formule 2 byl odložen kvůli opravám bariéry poškozené nehodou ze série Porsche Carrera Cup. Závod F1 Academy byl z tohoto důvodu zrušen. Většina pilotů F2 pro první stint zvolila žlutou sadu pneumatik.
Start se pilotovi z pole position Paulovi Aronovi nepovedl a vedení se ihned ujal Gabriel Bortoleto. Aron se ocitl vedle Dina Beganovice a Victora Martinse, ale podařilo se mu oba piloty udržet za sebou.
Akce nechyběla ani ve zbytku gridu. Isack Hadjar se ale rychle začal popadat dolů. Dobrý start neměl ani Joshua Dürksen, který se ocitl právě za pilotem akademie Red Bullu. Kimi Antonelli a Oliver Goethe se dostali před Kushe Mainiho, který jel na bílé sadě pneumatik.
Problémy s pneumatikami začal zaznamenávat Martins i Beganovic. Piloti začali hlásit, že opotřebení středně měkké sady je velké. Začaly první zastávky v boxech, kde zamířil i Aron s pokusem o undercut na prvního Bortoleta. Oliver Bearman jako jediný v první desítce začal závod na tvrdé sadě a mohl tak ze všeho skvěle těžit.
Richard Verschoor při výjezdu od svých mechaniků narazil do Antonelliho. Italský pilot ihned po výjezdu z boxů způsobil žlutou vlajku a hlásil, že mu Verschoor urval řízení. Byl vyhlášen virtuální safety car a Bortoleto chtěl zajet do boxů, ale na poslední chvíli dostal zprávu ať zůstane na trati. Byl už ale za bílou čárou, což znamená penalizaci. Do boxů zajel až pod fyzickým safety carem, jelikož pod virtuálním by se jeho zastávka nepočítala mezi povinné.
LAP 8 / 32
Richard Verschoor and Antonelli make contact in the pit lane! 😱
The Prema driver is forced to retire
🟡 Virtual Safety Car#F2 #QatarGP pic.twitter.com/8uWodoMxRz
— Formula 2 (@Formula2) December 1, 2024
Pořadí první desítky při safety caru bylo následující: Bearman, Dürksen, Maini, Max Esterson, Luke Browning, Marti, Bortoleto, Aron, Hadjar a Goethe
Bortoleto byl za svůj prohřešek potrestán penalizací 5 sekund. Restart závodu se Bortoletovi nepovedl a v zatáčce s sebou sebral i ceduli. Přišel kontakt Crawforda a Rafaela Villagómeze, který byl roztočen a oba odstoupili ze závodu. Bortoleto byl pod velkým tlakem od Arona, který jej předjel, ale pilot Invicta Racing si pozici vzal zpět. Safety Car opět na trati.
Verschoor dostal 10 sekund penalizaci za nebezpečné vypuštění a kontakt s Antonellim, ze kterého si Nizozemec odnesl defekt.
Bearman měl před restartem problémy, jenže Dürksen se ujal vedení a poté byl požádán ať pozici vrátí pilotovi Prema. Dürksen se ale propadl až na čtvrtou pozici. Celý incident byl komisaři smazán.
V zatáčce 6 se roztočily dva vozy! Esterson a Maloney, ale v mixu byl i Martins, který si urval zavěšení a ze závodu odstoupil. Závod byl od této chvíle na čas, nikoliv na počet kol.
Bortoleto se nevzdával a začal se probojovávat do popřední. Předjel druhého Dürksena. Aron taktéž předjel Dürksena a Bearman zamířil do boxů na povinnou zastávku, což ho stálo mnoho míst. Dürksen zamířil ke svým mechanikům ze stejného důvodu a na třetí pozici se ocitl Hadjar, který s Bortoletem soupeří o titul. Ten měl totiž ještě penalizaci a s ní by skončil až za ním.
V nájezdu do posledního kola byl mezi oběma rozdíl méně než 5 sekund a oba začali velmi tlačit. Bortoletovi se ale nepodařilo rozdíl zvýšit a skončil za Hadjarem. Nyní je mezi nimi rozdíl v Poháru jezdců pouhých 0,5 bodu a o šampionovi se rozhodne v Abú Zabí.
Paul Aron poprvé vyhrál svůj závod formule 2.
Pozice
|
Jezdec – Tým
|
Ztráta
|
1
|
P. Aron – Hitech Pulse-Eight
|
–
|
2
|
I. Hadjar – Campos Racing
|
2.763
|
3
|
G. Bortoleto – Invicta Racing
|
3.175
|
4
|
O. Goethe – MP Motorsport
|
3.796
|
5
|
D. Beganovic – DAMS Lucas Oil
|
5.727
|
6
|
C. Mansell – Trident
|
11.509
|
7
|
A. Cordeel – Hitech Pulse-Eight
|
12.556
|
8
|
J. Bennett – Van Amersfoort Racing
|
18.862
|
9
|
Z. Maloney – Rodin Motorsport
|
19.818
|
10
|
R. Miyata – Rodin Motorsport
|
23.297
|
11
|
C. Shields – AIX Racing
|
32.320
|
12
|
O. Bearman – PREMA Racing
|
33.737
|
13
|
R. Verschoor – MP Motorsport
|
39.043
|
14
|
J. Dürksen – AIX Racing
|
46.123
|
15
|
K. Maini – Invicta Racing
|
51.909
|
16
|
L. Browning – ART Grand Prix
|
53.372
|
17
|
J. Martí – Campos Racing
|
65.023
|
18
|
M. Esterson – Trident
|
75.033
|
19
|
V. Martins – ART Grand Prix
|
DNF
|
20
|
R. Villagómez – Van Amersfoort Racing
|
DNF
|
21
|
J. Crawford – DAMS Lucas Oil
|
DNF
|
22
|
K. Antonelli – PREMA Racing
|
DNF
|