
Pro vítězství v hlavním závodě F2 si dojel Alexander Dunne. Na druhém místě se umístil Luke Browning a třetí skončil Dino Beganovic. Roman Staněk se umístil na nebodované 17. příčce, jelikož mu safety car zkazil otočenou strategii.
V páteční kvalifikaci si pro pole position dojel Dino Beganovic, tudíž si pro dnešní závod vyjel nejlepší šanci na vítězství. Za ním se ostatní seřadili následovně: Sebastian Montoya, Victor Martins, Leonardo Fornaroli, Alexander Dunne, Arvid Lindblad, Luke Browning, Oliver Goethe, Jak Crawford, Ritomo Mijata, Josep Maria Martí, Roman Staněk, Kush Maini, Joshua Dürksen, Gabriel Miní, Sami Meguetounif, Rafael Villagómez, Max Esterson, Richard Verschoor, Amaury Cordeel, John Bennett a Cian Shields.
Piloti F2 mají povinnost absolvovat alespoň jednu zastávku v boxech, tudíž i strategie je v tomto závodu důležitá. Devět pilotů se rozhodlo zkusit otočenou strategii, tedy začít závod na tvrdé sadě pneumatik a ke konci závodu přezout na měkkou směs. Mezi nimi byli: Dürksen, Martí, Mijata, Maini, Miní, Bennett, Cordeel, Esterson a kromě nich i náš český závodník Roman Staněk.
22 pilotů bylo připraveno na zahřívací kolo, ovšem Sebastian Montoya do něj neodjel a zůstal stát! Maršálové ho tak zatlačili zpět do boxové uličky – z krásného druhého místa tak do dnešního závodu neodstartoval. Čekal ho start z boxu a propad na chvost pole.
Další monopost zůstal po zhasnutí pěti červených světel stát na startovním roštu! A byl to Victor Martins! Dino Beganovic si pohlídal start a udržel se na prvním místě. Drobný výjezd zaznamenal jeden z vozů Tridentu, ale naštěstí se vše obešlo bez kolizí. Roman Staněk si také polepšil a posunul se nahoru. Martinsův tým mu jeho vůz ještě nastartoval a do závodu se vrátil, ovšem také se zařadil na chvost startovního pole.
Ve třetím kole se Roman Staněk propadl o pozici níž, jelikož ho předjel Pepe Martí. Beganovic si postěžoval na před sebou jedoucí vozy – přestože je první, vozy, které řádně neodstartovaly jsou o kolo pozadu a Dino Beganovic si právě postěžoval na Victora Martinse, který mu tam začínal překážet.
Dürksen se ve čtvrtém kole dostal v první zatáčce přes Mijatu a Meguetounif přes Villagómeze.
Pořadí v pátém kole: Beganovic, Fornaroli, Lindblad, Dunne, Browning, Dürksen, Martí, Mijata, Staněk.
Beganovic si hodně stěžoval na pozadu jedoucího Martinse a prosil tým, ať s ním něco udělají. Na druhého Fornaroliho dost tlačil Arvid Lindblad, Ital ale měl DRS, tudíž Lindblad se do předjížděcího manévru moc nepouštěl.
Na konci šestého kola začínali piloti zajíždět do boxů a mezi nimi byla vedoucí skupinka: Beganovic, Fornaroli, Lindblad, Dunne, ale i Goethe a Meguetounif. Dunnovi pitstop krásně vyšel, protože vydělal hned dvě místa a dostal se před Lindblada a Fornaroliho!
O kolo později zajeli další piloti do boxů: Crawford, Browning, Verschoor, Shields a Martins.
Browning se dostal před Beganovice! Beganovic ostře bojoval o svou pozici a při souboji s Browningem vyjel i mimo trať!
Pořadí v 9. kole: Martí, Dürksen, Mijata, Staněk, Maini, Miní, Villagómez, Cordeel, Bennett, Esterson.
Lindblad si postěžoval do vysílačky, že měl na trati zůstat o jedno kolo déle. Inženýr mu odpověděl, ať se soustředí na práci s pneumatikami. Cian Shields byl vyšetřován traťovými komisaři za překročení rychlosti v pitlane a posléze mu byla udělena i 5 sekundová penalizace.
Roman Staněk se hezkým manévrem dostal v první zatáčce před Mijatu a posunul se na třetí příčku. Meguetounif byl dnes při chuti a také předvedl krásné předjíždění – někdy i na místech, kde to není běžné.
Ve 13. kole se Dürksen začal dotahovat na Martího a tlačit na něj. Žlutá vlajka! Villagómez mimo stať a má svlečenou levou přední pneumatiku! Dürksen ještě rychle před možným safety carem předjel Martího.
Pořadí v 15. kole: Dürksen, Martí, Staněk, Mijata, Maini, Miní, Cordeel, Bennett, Esterson, Dunne.
SAFETY CAR na trati! Miní a Bennnett zamířili do boxů pro čerstvé pneumatiky. Safety car trochu zkazil možnost využít otočenou strategii, na které jel i Roman Staněk. Martí zahládil do vysílačky, že Dürksen pod žlutými vlajkami nezpomalil, a ať to komisaři prošetří.
V 17. kole zamířil do boxů i Kush Maini. Safety car zajel doboxů na konci 18. kola a zelená vlajka signalizovala návrat do závodního tempa. Dunne se hned chopil příležitosti prodrat se startovním polem a dostal se přes Estersona. Posunul se už na 6. příčku. Dobrý restart měl i Roman Staněk.
Začalo se ukazovat, že výhodu mají ti jezdci, co zvolili klasickou strategii a již měli přezuto na tvrdou sadu. Esterson byl poslední ze skupiny, která startovala na oné tvrdé sadě a propadal se startovním polem dolů, jelikož pneumatiky už tak nefungovaly. Všichni na čerstvější sadě se tak prodírali dopředu, v čele s Alexem Dunnem.
Pořadí v 21. kole: Dürksen, Martí, Staněk, Mijata, Dunne, Cordeel, Browning, Beganovic, Miní, Lindblad.
Staněk ztratil kontakt z první dvojicí a vypadl z okna DRS. Proběhl také souboj mezi Dunnem a Mijatou, během kterého Mijata přišel i o část předního křídla. Dürksen byl pod tlakem Martího, který na něj tlačil a čekal na jeho zaváhání.
Alex Dunne se posunul už i před Romana Staňka a český závodník se tak začal prodat startovním polem.
Pořadí ve 25. kole: Dürksen, Martí, Dunne, Staněk, Mijata, Browning, Cordeel, Beganovic, Miní, Lindblad.
Ve 26. kole se Dunne už propracoval přes druhého Martího, Mijata naopak zamířil do boxů pro nové pneumatiky. Ani ne o kolo později irský závodník Dunne přebral vedení v závodu!
Do boxů začali zajíždět piloti, co ještě nestavěli, ovšem Staněk se stále snažil bojovat i na starých pneumatikách.
Pořadí ve 30. kole: Dunne, Browning, Martí, Staněk, Beganovic, Lindblad, Fornaroli, Crawford, Goethe, Montoya.
Staněk do boxů zajel až v 33. kole a propadl se bohužel až na 17. příčku.
Alexander Dunne vyhrál hlavní závod formule 2!
Pozice
|
Jezdec – Tým | Ztráta |
Body
|
---|---|---|---|
1
|
A. Dunne – Rodin Motorsport
|
–
|
25
|
2
|
L. Browning – Hitech TGR
|
+6.592
|
18
|
3
|
D. Beganovic – Hitech TGR
|
+7.599
|
15
|
4
|
A. Lindblad – Campos Racing
|
+8.808
|
13
|
5
|
L. Fornaroli – Invicta Racing
|
+12.125
|
10
|
6
|
J. Crawford – DAMS Lucas Oil
|
+13.178
|
8
|
7
|
O. Goethe – MP Motorsport
|
+14.481
|
6
|
8
|
S. Montoya – PREMA Racing
|
+15.499
|
4
|
9
|
R. Verschoor – MP Motorsport
|
+16.197
|
2
|
10
|
S. Meguetounif – TRIDENT
|
+26.193
|
1
|
11
|
C. Shields – AIX Racing
|
+33.959
|
|
12
|
V. Martins – ART Grand Prix
|
+37.167
|
|
13
|
J. Dürksen – AIX Racing
|
+43.179
|
|
14
|
J. Martí – Campos Racing
|
+43.955
|
|
15
|
A. Cordeel – Rodin Motorsport
|
+47.345
|
|
16
|
R. Mijata – ART Grand Prix
|
+49.311
|
|
17
|
R. Staněk – Invicta Racing
|
+53.347
|
|
18
|
G. Minì – PREMA Racing
|
+55.656
|
|
19
|
M. Esterson – TRIDENT
|
+59.555
|
|
20
|
J. Bennett – Van Amersfoort Racing
|
+64.312
|
|
21
|
K. Maini – DAMS Lucas Oil
|
+84.943
|