
V dnešním hlavním závodě se nedařilo českému pilotovi Romanu Staňkovi, který doje mimo bodované příčky. Závod vyhrál Arvid Lindblad, který startoval z pole position, druhý se umístil Sebastian Montoya a třetí skončil Richard Verschoor, který si tento víkend vyjel již druhé pódium.
Dneska na piloty čekal v Barceloně závod na 37 kol. Český závodník Roman Staněk si v páteční kvalifikaci vyjel skvělé čtvrté místo. Jezdci se na startovním roštu seřadili následovně: Arvid Lindblad, Sebastian Montoya, Kush Maini, Roman Staněk, Richard Verschoor, Jak Crawford, Luke Browning, Alexander Dunne (penalizace +3 místa na startu po pátečním incidentu v pitlane), Joshua Dürksen, Leonardo Fornaroli, Josep Maria Martí, Dino Beganovic, Oliver Goethe, Ritomo Mijata, Victor Martins, Max Esterson, Amaury Cordeel, Gabriele Miní, Sami Meguetounif, Cian Shields, John Bennett a Rafael Villagómez.
U formule 2 hraje roli i strategie, jelikož piloti mají povinnost absolvovat jeden pitstop. Většinou piloti startují na měkčí sadě, kterou poté vymění za tvrdou sadu. Někteří piloti ale zvolí opačnou strategii – nejprve závod začnou na tvrdé sadě a v závěru přezují na rychlejší měkčí sadu. Kdo zvolil právě tuto alternativní strategii? Byl to Jak Crawford, Alexander Dunne, Leonardo Fornaroli, Oliver Goethe, Dino Beganovic, Gabriele Miní, Victor Martins, John Bennett a Cian Shields.
Výborný start měl Richard Verschoor i Roman Staněk. Komu se ale start nepovedl, byl Kush Maini, který se ze 3. místa propadl až na dvanácté. Verschoor se dostal před českého závodníka na třetí místo, ale Staněk si stále držel svou čtvrtou pozici. Luke Browning měl taktéž dobrý odpich.
Leonardo Fornaroli byl vyšetřován za porušení startovací procedury a následně mu byla udělena desetisekundová penalizace stop and go.
Pořadí ve 3. kole: Lindbald, Montoya, Verschoor, Staněk, Browning, Martí, Dürksen, Crawford, Mijata, Dunne.
Dunne se snažil dostat před Crawforda, ovšem se mu to nepovedlo. Jak se říká: dva se perou a třetí se směje, tak v tomto případě toho využil Mijata a dostal se před Dunna. Lindblad si ve čtvrtém kole už vyjel náskok přes jednu sekundu, tudíž Montoya už neměl k dispozic DRS.
Bennett byl v souboji s Victorem Martinsem a škrtl si předním křídlem o jeho zadní kolo, přičemž část křídla odlétla. Naštěstí Martins žádnou škodu nezaznamenal.
Fornaroli si jel odpykat svůj desetisekundový trest stop and go. Ital ale do vysílačky zahlásil, že udělal všechno správně a není si vědom žádné chyby. Ani režie nemohla najít daný prohřešek, aby ukázala, co přesně se stalo.
Dürksen zamířil do boxů, aby se zbavil své červené sady a přezul na tvrdé pneumatiky. V osmém kole ho následoval i Meguetounif.
Pořadí v 8. kole: Lindblad, Montoya, Verschoor, Staněk, Browning, Martí, Mijata, Crawford, Dunne, Maini.
Cordeel zajel do boxů v 9. kole a následoval ho Verschoor, Browning i Esterson. Roman Staněk pokračoval dále a následoval první dvojici. Lindblad si mezitím vyjel už náskok přes 2,5 sekundy. Montoya i Staněk zamířili do boxů na konci 10. kola. Lindblad i jeho týmový kolega stále pokračovali. Staňkovi overcut nevyšel a Verschoor se před něj vrátil, následně v první zatáčce proběhl souboj mezi Dürksenem a Browningem, ovšem Dürksen předjel mimo závodní dráhu a dostal pokyn, ať vrátí pozici zpět.
Ve 12. kole zajel do boxů Bennett a Lindblad. Lindblad měl před zastávkou v boxech vyjetý desetisekundový náskok na svého týmového kolegu Martího. Po pitstopu se vrátil zpět před svého hlavního rivala Montoyu. Na konci 13. kola zajeli do boxů Martí i Maini.
Lindblad, Montoya a Verschoor se prokousávali startovním polem vpřed a vyšlápli si na Shieldse.
Pořadí v 15. kole: Mijata, Crawford, Dunne, Goethe, Beganovic, Miní, Martins, Lindblad, Villagómez, Montoya.
Lindblad dostal od svého inženýra informaci, že stále mají navrch před piloty na alternativní strategii, i kdyby vyjel safety car.
Montoya se v 16. kole dostal před Villagómeze. Dürksen s Browningem sváděli tvrdé souboje, až Dürksen vyjel v první zatáčce mimo trať a vrátil se před Browninga. To získalo pozornost komisařů abyla mu udělena pětisekundová penalizace za získání výhody mimo trať a ještě mu udělili penalizaci 5 sekund za to, že se nesprávně vrátil na trať.
V 17. kole zamířil do boxů i Mijata, který na svých měkkých pneumatikách vydržel dlouhých sedmnáct kol. Villagómez už ztrácel a dostal se přes něj jak Martí tak Dürksen. Lindblad, který si držel pomyslné první místo, se už dotahoval na Miního, kterého zastávka v boxech ještě čekala.
Oliver Goethe byl vyšetřován za traťové limity. Posléze dostal penalizaci 5 sekund.
Pořadí v 22. kole: Crawford, Dunne, Goethe, Beganovic, Lindblad, Miní, Montoya, Verschoor, Staněk, Martí.
Mijata v kačírku po souboji s Lukem Browningem! Browning ho pustil zpět před sebe.
Crawford jako první z otočené strategie zamířil do boxů. Do pitlane zamířil i Browning, kterému mechanici museli po souboji s Mijatou vyměnit i přední křídlo. Miní i Goethe navštívili své mechaniky, Goethemu dokonce zhasnul i motor, tudíž se zdržel.
Roman Staněk v závěru závodu začínal ztrácet a dostal se před něj Martí. Alex Dunne zamířil do boxů pro měkké pneumatiky.
Kontakt mezi Dürksenem a Crawfordem! Na trati zavlála i žlutá vlajka! Ale nemohla za to kolize mezi dvěma piloty, ale Villagómez, který odstavil svůj vůz ve druhé zatáčce. Naštěstí si vybral dobré místo a traťoví maršálové si s vozem hned poradili, že nebyl potřeba ani safety car.
Pořadí v 27. kole: Lindblad, Montoya, Verschoor, Beganovic, Martí, Staněk, Maini, Crawford, Mijata, Dürksen.
Martins se dostal před Dürksena a posunul se na poslední bodovanou příčku. Piloti, co ještě nestavěli, se propadávali startovním polem. Dunne si na měkké sadě dal stíhací jízdu a dostal se před Martinse i Mijatu. Roman Staněk byl pod tlakem ze strany Mainiho a také mu podlehl. Piloti bojovali o svou pozici na trati a svedli hned několik soubojů. Mezitím Lindblad si na prvním místě vyjel už pohodlný čtyřsekundový náskok.
Oliver Goethe dostal další pětisekundový trest.
Mijata předjel Staňka a český závodník už vypadl z bodované top10.
Pořadí v 33. kole: Lindblad, Montoya, Verschoor, Crawford, Martí, Dunne, Beganovic, Maini, Martins, Mijata.
Dunne se posunul na páté místo, mezitím co Fornaroli zamířil do boxů pro nové pneumatiky. Lindblad svůj náskok zvyšoval, zatímco rozestupy mezi druhým, třetím a čtvrtým místem byly pod jednu sekundu.
Žlutá vlajka! Fornaroli v kačírku! Na konci 35. kola na trať vyjel safety car! To znamenalo, že závod se už dojede v poklidu, bez předjíždění. SC trochu zmařil šance na pódium pro Jaka Crawforda, který měl v závěru výborné tempo a nebýt jeho, nejspíš by se dopředu propracoval.
Goethemu se ale mezitím povedlo vysloužit si další pětisekundovou penalizaci.
Arvid Lindblad zvítězil v hlavním závodu formule 2.
Pozice
|
Jezdec – tým
|
Ztráta
|
Počet bodů
|
---|---|---|---|
1
|
A. Lindblad – Campos Racing
|
–
|
25
|
2
|
S. Montoya – PREMA Racing
|
+0.301
|
18
|
3
|
R. Verschoor – MP Motorsport
|
+0.602
|
15
|
4
|
J. Crawford – DAMS Lucas Oil
|
+0.927
|
12
|
5
|
A. Dunne – Rodin Motorsport
|
+1.155
|
11
|
6
|
J. Martí – Campos Racing
|
+1.573
|
8
|
7
|
K. Maini – DAMS Lucas Oil
|
+2.344
|
6
|
8
|
V. Martins – ART Grand Prix
|
+2.605
|
4
|
9
|
R. Miyata – ART Grand Prix
|
+2.884
|
2
|
10
|
G. Minì – PREMA Racing
|
+2.988
|
1
|
11
|
R. Staněk – Invicta Racing
|
+3.629
|
0
|
12
|
S. Meguetounif – TRIDENT
|
+5.136
|
0
|
13
|
A. Cordeel – Rodin Motorsport
|
+5.470
|
0
|
14
|
M. Esterson – TRIDENT
|
+11.754
|
0
|
15
|
D. Beganovic – Hitech TGR
|
+11.969
|
0
|
16
|
O. Goethe – MP Motorsport
|
+13.828
|
0
|
17
|
J. Dürksen – AIX Racing
|
+14.762
|
0
|
18
|
J. Bennett – Van Amersfoort Racing
|
+15.212
|
0
|
19
|
C. Shields – AIX Racing
|
+17.618
|
0
|
20
|
L. Browning – Hitech TGR
|
+48.779
|
0
|
21
|
L. Fornaroli – Invicta Racing
|
DNF
|
0
|