
Závod na rakouském Red Bull Ringu vyhrál Lando Norris, druhý se umístil Oscar Piastri a na třetím místě skončil Charles Leclerc. Piloti McLarenu předvedli krásné souboje a jasně dominovali na Red Bull Ringu.
Jediný Pierre Gasly startoval na měkkých pneumatikách z top 10, ostatní obuli středně tvrdou sadu. Carlos Sainz se nedokázal rozjet do zahřívacího kola a stál furt na startu, zatímco startovní pole pomalu dokončovalo zahřívací kolo. Byly vyvěšeny žluté vlajky a byl přerušený start. Španěl se nakonec s pomocí komisařů rozjel. Tím se start posunul dle pravidel o 10 minut.
Carlos Sainz zajel do boxové uličky a na konci zastavil. Okamžitě mu začaly hořet zadní brzdy a mechanici se snažili brzdy okamžitě zchladit. Pilot Willimasu si si stěžoval, že auto neustále brzdí. Jeho mechanici ho následně odtáhli do garáže a závod pro něj skončil ještě před startem, protože se nedařilo uhasit brzdy.
Druhé zahřívací kolo už proběhlo bez problémů. Start si pohlídal Lando Norris, Charles Leclerc se propadl do první zatáčky až na třetí místo za Oscara Piastriho. Ve třetí zatáčce Andrea Kimi Antonelli sestřelil Maxe Verstappena a pro oba závod skončil. Italský pilot probrzdil a čtyřnásobný mistr světa byl bohužel v jeho cestě. Byl aktivován safety car.
Pořadí top 5: Norris, Piastri, Leclerc, Hamilton, Russell.
Na konci 3. kola zajel do boxů safety car a závod byl restartován. Lando Norris si restart pohlídal před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
George Russell zkusil ve 4. kole do čtvrté zatáčky zaútočit na Lewise Hamiltona, ale sedminásobný mistr světa útoku pilota Mercedesu odolal.
V 6. kole Oscar Piastri do čtvrté zatáčky naznačil útok na vedoucího Landa Norrise, ale Brit prozatím odolal. Piloti McLarenu měli náskok přes 2 sekundy na jezdce Ferrari.
V 10. kole piloti McLarenu byli nejrychlejší na trati, třetí Charles Leclerc ztrácel již 5 sekund. Oscar Piastri totiž na Landa Norrise vytvářel velký tlak, byl doslova nalepený na jeho zadním křídle.
V 11. kole do třetí zatáčky Australan zaútočil a na chvíli přebral vedení. Nicméně na rovince do čtvrté zatáčky se dokázal Brit vrátit do vedení a doslova byli nalepení na sobě. Nádherné závodění! Prvním pilotem v boxech byl na konci kola Oliver Bearman.
Do 15. kola byl Oscar Piastri nalepený na zadním křídle Brita. Opět zkoušel australský pilot si nachystat nájezd do čtvrté zatáčky, ale prozatím Lando Norris odolává.
V 17. kole odstoupil ze závodu i Alex Albon a na VC Rakouska Williams bude chtít rychle zapomenout.
Na začátku 19. kola byl v boxech George Russell, obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na jedenáctou pozici.
Ve 20. kole Oscar Piastri zaútočil do čtvrté zatáčky, probrzdil a málem kolidoval s Landem Norrisem. Na konci kola zamířil do boxů Brit, nasadil bílou sadu pneumatik, zastávka byla lehce pomalejší a vrátil se na čtvrtou pozici. Vedení přebral Oscar Piastri, který reportoval, že má probržděnou pneumatiku. Jeho závodní inženýr mu odpověděl, že tým chce vidět jeho tempo.
Australan do boxů zamířil až na konci 24. kola, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrté místo za Landa Norrise. Na Brita ztrácel 5,5 sekundy. Do vedení se na krátko dostal Charles Leclerc, který o kolo později zamířil do boxů. Tvrdá sada pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Na první místo se tak dostal Lewis Hamilton, který taktéž zamířil do boxů a do vedení se vrátil Lando Norris. Sedminásobný mistr světa se vrátil na šestou pozici za Charlese Leclerca.
Monačan ve 28. kole předjel auta, která ještě nestavěla a jal se stíhat vedoucí McLareny.
Ve 31. kole do čtvrté zatáčky Júki Cunoda kolidoval s Francem Colapintem, který se roztočil, ale dokázal pokračovat. Japonec zamířil do boxů, kde mu vyměnili přední křídlo.
Júki Cunoda dostal penalizaci 10 sekund za způsobení kolize s Argentincem.
Ve 40. kole byl Lando Norris zdržen piloty o kolo zpět a Oscar Piastri začal stahovat ztrátu, která činila 3,5 sekundy.
Ve 44. kole Lando Norris dostal informaci, že cíl je jasný – jeho australský kolega nesmí dostat systém DRS.
Na konci 45. kola zajel podruhé do boxů George Russell, který obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na desátou pozici.
Na začátku 50. kola byl v boxech Charles Leclerc, žlutá sada pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. O kolo později stavěl i Lewis Hamilton, který ale stavět nechtěl. Brit se vrátil za Charlese Leclerca.
Na konci 52. kola zamířil do boxů Lando Norris, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Mezitím Oscar Piastri dostal informaci, že má dát do toho všechno a na konci kola zamířil do boxů. Australan obul taktéž středně tvrdou sadu a vrátil se na trať se ztrátou 3,2 sekundy na týmového kolegu.
Oscar Piastri měl štěstí, protože ho Franco Colapinto vytlačil na trávu a následně ho zpomalil i Júki Cunoda. Oba piloti byli o kolo zpátky. Argentinec byl okamžitě vyšetřován. Pilot Alpinu následně dostal penalizaci 5 sekund za vytlačení jiného jezdce z tratě.
V 61. kole ztrácel Australan jen 2 sekundy na vedoucího Landa Norrise. V 64. kole Brit dostal informaci, že má lehce poškozené přední křídlo.
Lando Norris dokázal udržet první pozici a zvítězil na Red Bull Ringu.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Ztráta v cíli |
1 |
Lando Norris |
McLaren |
1:23:47.693 |
2 |
Oscar Piastri |
McLaren |
+2.695s |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+19.820s |
4 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+29.020s |
5 |
George Russell |
Mercedes |
+62.396s |
6 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+67.754s |
7 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+1 kolo |
8 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+1 kolo |
9 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
+1 kolo |
10 |
Esteban Ocon |
Haas |
+1 kolo |
11 |
Oliver Bearman |
Haas |
+1 kolo |
12 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+1 kolo |
13 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1 kolo |
14 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+1 kolo |
15 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+1 kolo |
16 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
+2 kola |
NC |
Alexander Albon |
Williams |
DNF |
NC |
Max Verstappen |
Red Bull |
DNF |
NC |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
DNF |
NC |
Carlos Sainz |
Williams |
DNS |