
Předposlední závod před letní přestávkou vyhrál Oscar Piastri, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Charles Leclerc. Závod odstartoval se zpožděním 80 minut kvůli špatnému počasí.
Na okruhu Spa-Francorchamps pršelo, takže jezdci nasadili pneumatiky do přechodných podmínek. Z boxové uličky měli startovat Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli a Fernando Alonso. Většina z nich nasadila novou pohonnou jednotku.
Zahřívací kolo proběhlo za safety carem, nicméně Ředitelství závodu se rozhodlo, že dohlednost byla špatná a byly vyvěšeny červené vlajky. Jezdci tak zajeli do boxů a mechanici mohli pracovat na autech.
Po 1 hodině čekání se na trati objevil medical car, aby otestoval podmínky na trati. V 16:20 bylo rozhodnuto, že se závod obnoví za safety carem. Za safety carem se měly odjet původně 2 kola. Týmy se dotazovaly jezdců, jaká byla viditelnost a na základě jejich feedbacku se rozhodovalo, kdy závod bude obnoven. Ředitelství závodu se rozhodlo, že bude rolling start na konci 4. kola. Lando Norris tak odstartoval závod v 5. kole!
Brit se následně musel hned bránit Oscaru Piastrovi na rovince Kemmel, ale nebylo mu to moc platné a Australan okamžitě přebral vedení! Lando Norris se spíše trápil, protože na něj začal dotírat Charles Leclerc. Pilot McLarenu ohlásil, že nemá výkon z baterky!
V 6. kole George Russell předjel pátého Alexe Albona. Mezitím si Oscar Piastri vybudoval náskok přes 1 sekundu na Landa Norrise, který se dokázal odpoutat od Charlese Leclerca. Monačan se spíše musel bránit dotírajícímu Red Bullu Maxe Verstappena.
V 8. kole Lewis Hamilton létal po trati, protože se už posunul na čtrnáctou pozici. Mezitím už někteří jezdci si stěžovali, že pneumatiky se přehřívají.
V 10. kole už piloti reportovali, že si umí představit přezout na pneumatiky do sucha.
V 11. kole byl Charles Leclerc dlouhý do první zatáčky, ale dokázal se udržet těsně před Maxem Verstappenem. Pilot Ferrari reportoval, že jeho pneumatiky jsou už za zenitem. Na konci kola zajel do boxů jeho týmový kolega Lewis Hamilton a obul středně tvrdou směs! Do boxů rovněž zamířili Nico Hülkenberg, Pierre Gasly a Fernando Alonso a všichni obuli žlutou sadu pneumatik.
O kolo později zamířili ke svým mechanikům Oscar Piastri, Charles Leclerc, Max Verstappen a půlka pilotů ze středu pole. Všichni přezuli na žlutou sadu pneumatik.
Na začátku 14. kola byl v boxech Lando Norris, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na druhou pozici. Brit se rozhodl, že zkusí dojet do konce závodu. Do vedení se vrátil Oscar Piastri. Risk se vyplatil Lewisovi Hamiltonovi, protože se posunul už na sedmou pozici díky tomu, že stavěl o kolo dříve než všichni ostatní.
Max Verstappen si stěžoval, že v 16. kole je na rovinkách pomalý, protože jeho baterka se spíše nabíjí než aby poskytovala dodatečný boost.
V 17. kole dostal Lando Norris informaci, že i Oscar Piastri se pokusí dojet do cíle bez další zastávky v boxech. Australan ale bude muset být opatrný na své pneumatiky a to by mohla být výhoda pro britského pilota.
Prvním pilotem, který zastavil podruhé v boxech, byl ve 20. kole Isack Hadjar. Ostatní piloti rovněž reportovali, že budou muset rovněž stavět.
Ve 26. kole prozatím z top 10 nikdo nestavěl a spíše se vyčkávalo, jak se vyvine opotřebení pneumatik. Mezitím si Oscar Piastri držel náskok přes 8,5 sekundy na Landa Norrise. Brit udělal chybu a rozdíl se zvětšil na 9 sekund.
Ve 28. kole byla vyvěšena černobílá vlajka pro Carlose Sainze, která znamenala, že pokud znova poruší traťové limity, dostane 5 sekundovou penalizaci. Španěl se trápil na devatenáctém místě.
Kolem 30. kola stavěli někteří jezdci ze středu pole ke druhému pitstopu. O kolo později stavěl Andrea Kimi Antonelli, který nazul opět středně tvrdé pneumatiky.
Lando Norris opět udělal chybu a ztráta na vedoucího Oscara Piastriho v 35. kole byla opět 8 sekund. Brit ale byl stále rychlejší než Australan a na konci 39. kola byla ztráta necelých 5 sekund.
2 kola do konce byl rozdíl mezi jezdci McLarenu pouze 3 sekundy. Ale Lando Norris udělal opět chybu v první zatáčce, kdy probrzdil a ztráta se zvýšila na 5 sekund.
Vítězem se stal Oscar Piastri.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Ztráta v cíli |
1 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:25:22.601 |
2 |
Lando Norris |
McLaren |
+3.415s |
3 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+20.185s |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
+21.731s |
5 |
George Russell |
Mercedes |
+34.863s |
6 |
Alexander Albon |
Williams |
+39.926s |
7 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+40.679s |
8 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+52.033s |
9 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+56.434s |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+72.714s |
11 |
Oliver Bearman |
Haas |
+73.145s |
12 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
+73.628s |
13 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
+75.395s |
14 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+79.831s |
15 |
Esteban Ocon |
Haas |
+86.063s |
16 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
+86.721s |
17 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+87.924s |
18 |
Carlos Sainz |
Williams |
+92.024s |
19 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+95.250s |
20 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+1 kolo |