Výsledky tréninku VC Miami: Piastri nejrychlejší

Výsledky tréninku VC Miami: Piastri nejrychlejší

V Miami se v pátek odpoledne odstartoval sprintový víkend, přičemž ještě před jeho začátkem oznámila F1 nečekanou zprávu o nezvykle dlouhodobé smlouvě na pořádání závodu právě v Miami. Jediný trénink víkendu však ovládl Oscar Piastri, pronásledovaný Charlesem Leclercem. Na třetím místě se umístil Max Verstappen. Trénink předčasně ukončil nehodou Oliver Bearman.

Na městském okruhu Miami International Autodrome se letos pojede Velká cena teprve potřetí, přičemž naposledy zde získal své první kariérní vítězství Lando Norris, který tím započal své titulové snahy. Ovšem na rozdíl od předešlých let se zdá, že by mohlo být poměrně zrádné počasí. Během dnešního tréninku sice ještě bylo teplo, ale zároveň zataženo a na neděli je na povětšinou prosluněné Floridě předpovídán dokonce déšť.

Páteční trénink začal v 18:30 našeho času, avšak půl hodiny předtím zveřejnil oficální účet F1 nečekané oznámení. V Miami se bude závodit až do roku 2041! Jedná se přitom o jednoznačně nejdlouhodobější smlouvu s jakýmkoliv okruhem v současné formuli 1. Druhou nejdelší budoucnost má zajištěnou australský Melbourne, kde se bude závodit do roku 2038.

Trénink však odstartoval podle plánu, týmy nemohly na nic čekat, jednalo se totiž o jediný volný trénink tohoto víkendu, a tak se vydali všichni co nejdříve na trať. A první měřené kolo nedokončil nikdo jiný než aktuální vůdce šampionátu – Oscar Piastri. Jeho týmový kolega Lando Norris však naopak své kolo vůbec nedokončil, a to z pozoruhodného důvodu. Mechanici McLarenu totiž v jeho voze nechali nářadí, a dokonce za to papájový tým byl po tréninku i vyšetřován.

Úvodní problémy

Spokojen nebyl ani Júki Cunoda a George Russell. Zatímco Japonec si stěžoval na posunutou sedačku, pilot Mercedesu nebyl spokojen s řízením svého monopostu. Kromě pilotů Racing Bulls se všichni jezdci vydali na trať na středně tvrdé směsi, přičemž nejrychlejší kola v úvodní desetiminutovce zajel nejen Max Verstappen, ale také oba piloti Williamsu, kteří budou chtít navázat na úspěšný víkend v Saúdské Arábii.

Prvním, kdo prozkoumal únikovou zónu v první zatáčce, byl Nico Hülkenberg. Německý jezdec Sauberu, který má již na příští rok podepsáno s Audi, se ale z nepříjemné situace dokázal v pořádku dostat. Do menších problémů se dostal také Esteban Ocon, který musel svůj Haas korigovat v technickém druhém sektoru trati.

George Russell? Konzistence.

Obtíže na stejném místě měl i George Russell, i ten ale zvládl svůj vůz udržet na trati. Právě pilot mercedesu má letos slušnou, a zejména konzistentní, formu – s Oscarem Piastrim je jediným pilotem, který se ve všech dosavadních kvalifikacích umístil v top5 – a se 73 body je na solidním čtvrtém místě šampionátu. A nezdá se, že by Brit měl zpomalovat, po prvních 30 minutách byl v tréninku dokonce nejrychlejší ze všech.

Přelakované Ferrari ve středu pole

Do Miami přijelo Ferrari v centru pozornosti. Nikoliv však kvůli oslnivým výsledkům, nýbrž speciálnímu zbarvení. Italská stáj oslavila speciálním livery roční spolupráci se sponzorem HP, fanouškům se však nový monopost příliš nezamlouval. Po prvních pokusech se navíc oba piloti maranellské stáje nacházeli ve středu pole.

Šest centimetrů

Jak už bývá na městských okruzích zvykem, i v Miami jsou zatáčky, kde diváci budou informováni, jak daleko od bariér se piloti ocitli. Prvním se tento víkend stal Lando Norris, který svůj monopost přiblížil na šest centimetrů. Pilot McLarenu se svým vozem bojoval i chvíli předtím, když se musel vyhýbat pomale jedoucímu Estebanovi Oconovi.

Konec na měkkých pneumatikách

Na závěr tréninku některé týmy nasadily nejměkčí směs pneumatik. Nejprve se o kvalifikační simulaci pokusil Nico Hülkenberg, i přesto ale na nejrychlejší čas ztratil přes půl sekundy. Následován byl Fernandem Alonsem, který svůj Aston Martin ale neposunul o moc výše. Naopak piloti Williamsu na nejrychlejší sadě obsadili první dvě místa. Ovšem pouze dokud své rychlé kolo nedokončili piloti z top týmů, přičemž nejrychlejší nakonec byl Oscar Piastri.

Červená vlajka v závěru

Oliver Bearman nedokázal druhý technický sektor a naboural se svým Haasem do bariér. Pilot byl v pořádku, ovšem trénink předčasně ukončil a mnoho pilotů své rychlé pokusy nestihlo dokončit.

Pozice Jezdec Tým Čas Ztráta Počet kol
1 Oscar Piastri McLaren 1:27.128 22
2 Charles Leclerc Ferrari 1:27.484 0.356 22
3 Max Verstappen Red Bull 1:27.558 0.430 20
4 Carlos Sainz Williams 1:27.678 0.550 23
5 Alexander Albon Williams 1:27.955 0.827 25
6 Isack Hadjar Racing Bulls 1:27.968 0.840 23
7 George Russell Mercedes 1:28.058 0.930 26
8 Júki Cunoda Red Bull 1:28.155 1.027 20
9 Kimi Antonelli Mercedes 1:28.227 1.099 28
10 Fernando Alonso Aston Martin 1:28.243 1.115 24
11 Liam Lawson Racing Bulls 1:28.374 1.246 21
12 Lando Norris McLaren 1:28.391 1.263 21
13 Lewis Hamilton Ferrari 1:28.556 1.428 20
14 Nico Hülkenberg Kick Sauber 1:28.573 1.445 13
15 Gabriel Bortoleto Kick Sauber 1:28.771 1.643 19
16 Oliver Bearman Haas 1:28.996 1.868 22
17 Pierre Gasly Alpine 1:29.084 1.956 21
18 Esteban Ocon Haas 1:29.179 2.051 19
19 Jack Doohan Alpine 1:29.357 2.229 21
20 Lance Stroll Aston Martin 1:29.362 2.234 21

 

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Milan Gerčák)

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v dětství přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *