
V Miami se v pátek odpoledne odstartoval sprintový víkend, přičemž ještě před jeho začátkem oznámila F1 nečekanou zprávu o nezvykle dlouhodobé smlouvě na pořádání závodu právě v Miami. Jediný trénink víkendu však ovládl Oscar Piastri, pronásledovaný Charlesem Leclercem. Na třetím místě se umístil Max Verstappen. Trénink předčasně ukončil nehodou Oliver Bearman.
Na městském okruhu Miami International Autodrome se letos pojede Velká cena teprve potřetí, přičemž naposledy zde získal své první kariérní vítězství Lando Norris, který tím započal své titulové snahy. Ovšem na rozdíl od předešlých let se zdá, že by mohlo být poměrně zrádné počasí. Během dnešního tréninku sice ještě bylo teplo, ale zároveň zataženo a na neděli je na povětšinou prosluněné Floridě předpovídán dokonce déšť.
Páteční trénink začal v 18:30 našeho času, avšak půl hodiny předtím zveřejnil oficální účet F1 nečekané oznámení. V Miami se bude závodit až do roku 2041! Jedná se přitom o jednoznačně nejdlouhodobější smlouvu s jakýmkoliv okruhem v současné formuli 1. Druhou nejdelší budoucnost má zajištěnou australský Melbourne, kde se bude závodit do roku 2038.
BREAKING: The Miami Grand Prix will remain on the calendar through 2041!#F1 #MiamiGP pic.twitter.com/tEnx5TWROv
— Formula 1 (@F1) May 2, 2025
Trénink však odstartoval podle plánu, týmy nemohly na nic čekat, jednalo se totiž o jediný volný trénink tohoto víkendu, a tak se vydali všichni co nejdříve na trať. A první měřené kolo nedokončil nikdo jiný než aktuální vůdce šampionátu – Oscar Piastri. Jeho týmový kolega Lando Norris však naopak své kolo vůbec nedokončil, a to z pozoruhodného důvodu. Mechanici McLarenu totiž v jeho voze nechali nářadí, a dokonce za to papájový tým byl po tréninku i vyšetřován.
Úvodní problémy
Spokojen nebyl ani Júki Cunoda a George Russell. Zatímco Japonec si stěžoval na posunutou sedačku, pilot Mercedesu nebyl spokojen s řízením svého monopostu. Kromě pilotů Racing Bulls se všichni jezdci vydali na trať na středně tvrdé směsi, přičemž nejrychlejší kola v úvodní desetiminutovce zajel nejen Max Verstappen, ale také oba piloti Williamsu, kteří budou chtít navázat na úspěšný víkend v Saúdské Arábii.
Prvním, kdo prozkoumal únikovou zónu v první zatáčce, byl Nico Hülkenberg. Německý jezdec Sauberu, který má již na příští rok podepsáno s Audi, se ale z nepříjemné situace dokázal v pořádku dostat. Do menších problémů se dostal také Esteban Ocon, který musel svůj Haas korigovat v technickém druhém sektoru trati.
George Russell? Konzistence.
Obtíže na stejném místě měl i George Russell, i ten ale zvládl svůj vůz udržet na trati. Právě pilot mercedesu má letos slušnou, a zejména konzistentní, formu – s Oscarem Piastrim je jediným pilotem, který se ve všech dosavadních kvalifikacích umístil v top5 – a se 73 body je na solidním čtvrtém místě šampionátu. A nezdá se, že by Brit měl zpomalovat, po prvních 30 minutách byl v tréninku dokonce nejrychlejší ze všech.
Přelakované Ferrari ve středu pole
Do Miami přijelo Ferrari v centru pozornosti. Nikoliv však kvůli oslnivým výsledkům, nýbrž speciálnímu zbarvení. Italská stáj oslavila speciálním livery roční spolupráci se sponzorem HP, fanouškům se však nový monopost příliš nezamlouval. Po prvních pokusech se navíc oba piloti maranellské stáje nacházeli ve středu pole.
Both cars back in the garage after their first run on Mediums 🟡@LewisHamilton – P9@Charles_Leclerc – P10 pic.twitter.com/ahpEjRG1bj
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) May 2, 2025
Šest centimetrů
Jak už bývá na městských okruzích zvykem, i v Miami jsou zatáčky, kde diváci budou informováni, jak daleko od bariér se piloti ocitli. Prvním se tento víkend stal Lando Norris, který svůj monopost přiblížil na šest centimetrů. Pilot McLarenu se svým vozem bojoval i chvíli předtím, když se musel vyhýbat pomale jedoucímu Estebanovi Oconovi.
Konec na měkkých pneumatikách
Na závěr tréninku některé týmy nasadily nejměkčí směs pneumatik. Nejprve se o kvalifikační simulaci pokusil Nico Hülkenberg, i přesto ale na nejrychlejší čas ztratil přes půl sekundy. Následován byl Fernandem Alonsem, který svůj Aston Martin ale neposunul o moc výše. Naopak piloti Williamsu na nejrychlejší sadě obsadili první dvě místa. Ovšem pouze dokud své rychlé kolo nedokončili piloti z top týmů, přičemž nejrychlejší nakonec byl Oscar Piastri.
Červená vlajka v závěru
Oliver Bearman nedokázal druhý technický sektor a naboural se svým Haasem do bariér. Pilot byl v pořádku, ovšem trénink předčasně ukončil a mnoho pilotů své rychlé pokusy nestihlo dokončit.
Pozice | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Oscar Piastri | McLaren | 1:27.128 | 22 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27.484 | 0.356 | 22 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 1:27.558 | 0.430 | 20 |
4 | Carlos Sainz | Williams | 1:27.678 | 0.550 | 23 |
5 | Alexander Albon | Williams | 1:27.955 | 0.827 | 25 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:27.968 | 0.840 | 23 |
7 | George Russell | Mercedes | 1:28.058 | 0.930 | 26 |
8 | Júki Cunoda | Red Bull | 1:28.155 | 1.027 | 20 |
9 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:28.227 | 1.099 | 28 |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:28.243 | 1.115 | 24 |
11 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:28.374 | 1.246 | 21 |
12 | Lando Norris | McLaren | 1:28.391 | 1.263 | 21 |
13 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:28.556 | 1.428 | 20 |
14 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:28.573 | 1.445 | 13 |
15 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:28.771 | 1.643 | 19 |
16 | Oliver Bearman | Haas | 1:28.996 | 1.868 | 22 |
17 | Pierre Gasly | Alpine | 1:29.084 | 1.956 | 21 |
18 | Esteban Ocon | Haas | 1:29.179 | 2.051 | 19 |
19 | Jack Doohan | Alpine | 1:29.357 | 2.229 | 21 |
20 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:29.362 | 2.234 | 21 |