
Sedmou kvalifikaci sezóny na okruhu Imola ovládl Oscar Piastri, druhý se umístil Max Verstappen a na třetím místě skončil George Russell. Kvalifikace byla dvakrát přerušena kvůli nehodám Júkiho Cunody a Franca Colapinta. Zároveň domácí fanoušky byli svědci toho, jak Aston Martin vyřadil v Q2 piloty Ferrari, kteří odstartují z jedenáctého, respektive dvanáctého místa.
První část kvalifikace probíhala v poklidu než 12 minut před koncem narazil Júki Cunoda v zatáčce číslo 6 do bariér a byly okamžitě vyvěšeny červené vlajky. Japonec byl totiž až moc agresivní a při výjezdu z páté zatáčky ztratil kontrolu nad vozem ve vysoké rychlosti a následně byl pasažérem. Pilot Red Bullu se s monopostem dvakrát přetočil, ale naštěstí odešel po svých. Mechanici rudých býků ze záběrů hned pochopili, že je čeká perný večer. Japonský pilot tak do závodu odstartuje jako poslední.
Po odklizení monopostu ještě maršálové museli opravit bariéru a proto bylo mírné zdržení před restartem kvalifikace. Na trať okamžitě vyrazilo celé pole, protože jen 5 jezdců mělo zajetý měřený čas.
Žluté vlajky 6 sekund před koncem Q1. Franco Colapinto havaroval v zatáčce číslo 4! Byly vyvěšeny znovu červené vlajky. Argentinec totiž na výjezdu ze třetí zatáčky najel na trávu a ztratil kontrolu nad vozem. Následně pilot Alpinu narazil v zatáčce číslo 4 do bariéry.
Max Verstappen tak zajel nejrychlejší čas Q1 a několik pilotů během první části objevovalo, jak trať v Imole neodpouští žádné chyby. Oliver Bearman zajel čas, který by mu zajistil postup do druhé části kvalifikace, ale podle Ředitelství závodu už byly vyvěšeny červené vlajky a proto Brit nepostoupil z Q1.
V první části kvalifikace vypadli: Liam Lawson, Nico Hülkenberg, Esteban Ocon, Oliver Bearman a Júki Cunoda. Paradoxně Franco Colapinto postoupil do Q2 ze čtrnáctého místa.
Haas se nicméně nevzdal s britským pilotem a Ředitelství závodu znovu prověřovalo, jestli Oliver Bearman dokončil kolo dříve než byly červené vlajky. Kvůli tomu bylo výrazné zdržení před začátkem Q2. Podle záběrů z F1 TV Pro stihl Brit kolo dokončit, nicméně Ředitelství závodu nakonec neměnilo výsledky a patnáctý Gabriel Bortoleto tak postoupil do Q2.
4 minuty před koncem Q2 byla opět klasická zácpa v boxové uličce. Neuvěřitelný konec druhé části kvalifikace. Carlos Sainz na Williamsu byl nejrychlejší! A oba piloti Ferrari skončili v Q2! Piloti Aston Martinu, kteří riskovali a nasadili středně tvrdé pneumatiky na poslední pokus, vyřadili italský tým před domácími fanoušky z kvalifikace!
Do poslední části kvalifikace nepostoupili: Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli, Gabriel Bortoleto a Franco Colapinto.
Pořadí po prvních pokusech v Q3: Verstappen, Piastri, Norris, Russell, Hadjar, Stroll, Alonso, Sainz, Albon a Gasly.
3 minuty před koncem Q3 vyjeli opět všichni na trať, i podruhé piloti Aston Martinu obuli na konec žluté pneumatiky a k nim se přidal ještě George Russell.
Prvním pilotem, který dojel svůj druhý pokus, byl Oscar Piastri a dostal se na provizorní pole position. Lando Norris se nedokázal zlepšit a ani Max Verstappen nezrychlil dostatečně. Pole position tak získal Oscar Piastri!
Risk Mercedesu se povedl, protože na třetí místo se dostal George Russell.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:15.500 |
1:15.214 |
1:14.670 |
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:15.175 |
1:15.394 |
1:14.704 |
3 |
George Russell |
Mercedes |
1:15.852 |
1:15.334 |
1:14.807 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:15.894 |
1:15.261 |
1:14.962 |
5 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:15.695 |
1:15.442 |
1:15.431 |
6 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:15.987 |
1:15.198 |
1:15.432 |
7 |
Alexander Albon |
Williams |
1:16.123 |
1:15.521 |
1:15.473 |
8 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.817 |
1:15.497 |
1:15.581 |
9 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:16.253 |
1:15.510 |
1:15.746 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:15.937 |
1:15.505 |
1:15.787 |
11 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:16.108 |
1:15.604 |
– |
12 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:16.163 |
1:15.765 |
– |
13 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:15.943 |
1:15.772 |
– |
14 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
1:16.340 |
1:16.260 |
– |
15 |
Franco Colapinto |
Alpine |
1:16.256 |
– |
– |
16 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:16.379 |
– |
– |
17 |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
1:16.518 |
– |
– |
18 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:16.613 |
– |
– |
19 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:16.918 |
– |
– |
NC |
Júki Cunoda |
Red Bull |
DNF |
– |
– |