Výsledky FP3 VC Mexika: Na čele Britové, Verstappen nespokojen

Výsledky FP3 VC Mexika: Na čele Britové, Verstappen nespokojen

Poslední trénink před kvalifikací v Mexiku ovládl Lando Norris před Lewisem Hamiltonem a Georgem Russellem. K vidění nebyly žádné větší incidenty ani přerušení.

Sobotní program na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez zahájil poslední volný trénink před kvalifikací. V úvodu třetího volného tréninku spěchaly na trať pouze jezdci Aston Martinu, zbytek pilotů však tolik ve spěchu nebyl a mechanici připravovali monoposty na poslední tréninkové jízdy závodního víkendu.

Oba Astony velmi rychle na trati doplnil Max Verstappen a pomalu také další piloti. Deset minut po startu tréninku však bylo na trati pouze osm jezdců a měřený čas měl pouze úřadující mistr světa, a to na středně tvrdé sadě pneumatik.

Lewis Hamilton se na trati na žlutém obutí zkraje tréninku celkem hledal, několikrát provětral výběhové zóny, jelikož se mu zablokovala kola a zahrál si také na sekačku. Bylo vidět, že na středně tvrdých pneumatikách je stále trošku problém s přilnavostí.

Rychlé pokusy na nejměkčí sadě pneumatik zkoušeli zatím pouze piloti Alpinu a Carlos Sainz, Španěl se tak rázem ocitl v čele pořadí. Nejrychlejší pokus na žluté patřil stále Verstappenovi, za kterého se zařadil Júki Cunoda, hned za ním se seřadili jezdci Ferrari.

Jako poslední vyjel na trať Oscar Piastri, a to zhruba 15 minut po začátku tréninku. Jezdci Mercedesu však objeli jedno kolo a zamířili zpět do boxů.

První měřená kola už měla za sebou většina pilotů, hezké kolo předvedl Lando Norris, který na středně tvrdých pneumatikách zaostal za časem Sainze o 37 tisícin. Naopak Oscar Piastri zaostal za svým týmovým kolegou o devět desetin.

Hadjar si stěžoval na jeden z McLarenů, který mu překážel při nájezdu do rychlého kola. Na trati se proháněly už také Mercedesy, na středně tvrdých pneumatikách se však zařadily na pozice kolem Piastriho.

Norris svým dalším rychlým pokusem skočil na první pozici, Piastri se také zlepšil, ale ztratil na něj čtyři desetiny. Russell přidal také slušné kolo, britský jezdec se posunul Norrisovi na dostřel. Antonelli na týmového kolegu ztratil dvě desetiny. Dvacet minut před skočením tréninku bylo startovní pole velmi blízko. Prvních šest nejrychlejších pilotů se nacházelo v 65 tisícinách, navíc se jednalo o piloty z různých týmů. Na druhém protipólu byli jezdci z týmu Alpine, kteří ztráceli 1,2 vteřiny. Svým posledním pokusem na žlutých pneumatikách se dostal do čela pořadí George Russell.

Následovaly kvalifikační pokusy. Velmi rychlé kolo měl rozjeté Alex Albon, který však chyboval ve stadionové sekci a pokus nedokončil. Následně ve vysílačce hlásil, že z monopostu nemá úplně dobrý pocit.

Poměrně rychlý pokus předvedl také Oscar Piastri, kterého vzápětí o devět tisícin překonal Charles Leclerc. Na čele vystřídal Monačana Kimi Antonelli. Max Verstappen na Itala ztratil 64 tisícin. Na první pozici vyskočil po pěkném kole Lewis Hamilton, a to s náskokem dvou desetin.

Následně však rozjel rychlý pokus Lando Norris a po kompletní sadě fialových sektorů se vyhoupl na čelo o 345 tisícin před Hamiltona. Zlepšil se také Piastri, ale stále ztrácel na svého týmového kolegu poměrně propastných 593 tisícin.

Králem vysílaček byl bezkonkurenčně Isack Hadjar, který sypal stížnosti na své soupeře na trati. Ve vysílačce se obával i svůj výkon Alex Albon, který však prozatím pokračoval v jízdě dál. V závěru si Verstappen stěžoval na přilnavost pneumatik, Nizozemec se nacházel na šesté pozici se ztrátou 639 tisícin na Norrise.

Nejrychlejší trojicí byli tedy britští piloti, první Lando Norris, druhý Lewis Hamilton a třetí George Russell. Piastri i Verstappen na nejrychlejšího ztratili kolem šesti desetin. Na poslední pozici skončil Fernando Alonso, který svůj nejrychlejší pokus tréninku předvedl na středně tvrdých pneumatikách. Kvalifikace startuje ve 23 hodin středoevropského času.

Pozice Jezdec Tým Čas/Ztráta Počet kol
1 Lando Norris McLaren 1:16.633 21
2 Lewis Hamilton Ferrari +0.345s 28
3 George Russell Mercedes +0.512s 18
4 Charles Leclerc Ferrari +0.566s 26
5 Oscar Piastri McLaren +0.599s 22
6 Max Verstappen Red Bull Racing +0.609s 29
7 Kimi Antonelli Mercedes +0.620s 18
8 Isack Hadjar Racing Bulls +0.763s 18
9 Júki Cunoda Red Bull Racing +0.782s 22
10 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.893s 23
11 Liam Lawson Racing Bulls +0.919s 19
12 Esteban Ocon Haas F1 Team +0.941s 25
13 Lance Stroll Aston Martin +0.965s 22
14 Nico Hülkenberg Kick Sauber +1.031s 24
15 Carlos Sainz Williams +1.168s 23
16 Alexander Albon Williams +1.361s 19
17 Oliver Bearman Haas F1 Team +1.413s 22
18 Pierre Gasly Alpine +1.779s 23
19 Franco Colapinto Alpine +1.948s 21
20 Fernando Alonso Aston Martin +1.978s 12

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *