
Během FP2 v Monaku se na trati hledaly limity, což způsobilo hned dvě červené vlajky. Festival vlajek vyhrál Charles Leclerc, který předvedl nejrychlejší kolo. Hned za ním se blýskl pěkným kolem Oscar Piastri a daleko nebyl ani Lewis Hamilton.
Druhý trénink formule 1 byl v Monaku zahájen v pátek v 17 hodin středoevropského času. Týmy nelenily a na trať se vydali všichni piloti. Celý balík vedl Liam Lawson v monopostu Racing Bulls. V akci byly všechny sady pneumatik. Oliver Bearman si vyzkoušel červenou sadu, společně s ním také Carlos Sainz. Nejtvrdší bílou vyzkoušeli oba jezdci Sauberu a Charles Lecerc, zbytek obul středně tvrdé.
Po prvních měřených kolech byl na čele Verstappen před oběma McLareny. Max Verstappen však hlásil týmu, aby zkontroloval řazení, že jde o stejný problém, který se již objevil dříve.
Problém Hadjara u bazénu
Isack Hadjar, který na trať zamířil jako poslední, se po osmi minutách postaral o první červenou vlajku tréninku, když nehezky trefil zatáčku těsně za tunelem a zničil zadní kolo. Pomalu se dokázal dobelhat do boxové uličky, ale traťoví maršálové ještě odklízeli úlomky. Šlo o rychlou akci a monoposty se po pěti minutách opět vydaly na trať.
Max Verstappen si ještě před návratem na trať postěžoval na kvalitu fólií z jeho hledí přilby. Rychlá kola po obnovení tréninku předvedl Piastri, Gasly, ale také oba Mercedesy a Ferrari. Lando Norris zatím kolo v monackých uličkách neposkládal. Max Verstappen si stěžoval na počínání jednoho ze Sauberů v sekci u bazénu, který jej nebezpečně zdržoval.
Červenými se vlálo i kvůli McLarenu
O další červenou vlajku se postaral Oscar Piastri, který zapíchl svůj monopost v nájezdu do první zatáčky Sainte Devote. Australan přišel o přední část svého křídla, ale dokázal vycouvat a dopravit svůj monopost do boxové uličky ke svým mechanikům.
Hned při restartu se Antonellimu v zatáčce Mirabo lehce splašil monopost, ale italský nováček dokázal svůj Mercedes pochytat. Oliver Bearman se provinil pod červenou vlajkou a bude prošetřován po tréninku.
Půl hodiny před koncem tréninku byl na čele Hamilton před Alonsem, Leclercem, Russellem a Norrisem.
Pierre Gasly si stěžoval na jeden Astonů, který jej při nájezdu do rychlého kola lehce pozdržel. Piloti zkoušeli rychlá kola na červených sadách a v akci byli i oba hříšníci, kteří dříve způsobili červené vlajky.
Traffic paradise v Monaku zapříčinil aktivitu ve vysílačkách
Na své soupeře si stěžoval také Esteban Ocon, kterému v cestě zavazel jeden z Red Bullů. Na červené sadě se dařilo Leclercovi, který nadělil druhému Alonsovi půl vteřiny. Třetím do party byl 25 minut před vypršením času Albon. Rychlé kolo poskládal také Lando Norris, od Leclerca jej však dělily více než čtyři desetiny. Jakmile poskládal kolo na červené sadě Hamilton, poskočil na třetí pozici.
Fernando Alonso si stěžoval, že mnoho pilotů vypouští šikanu za tunelem a že mu to velmi odvádí pozornost. Liam Lawson se dostal do záběr, když jej předjíždělo mnoho monopostů, samozřejmě to nezůstalo bez reakce do vysílačky a jeho inženýr tuto situaci pojmenoval jako dopravní ráj.
McLaren Oscara Piastriho vypadal bez poškození, proto Australan 15 minut před koncem tréninku poskočil na 3. pozici pouhé čtyři tisíciny před svého týmového kolegu. Dalším pokusem povyskočil na 2. příčku s odstupem 38 tisícin za Leclerca.
Isack Hadjar deset minut před koncem sejmul v první zatáčce reklamní bannery a opět svůj monopost podrobil zatěžkávací zkoušce. Do boxové uličky dorazil pod žlutými vlajkami. Max Verstappen měl problém v zatáčce Mirabo, do které zaplul a následně si stěžoval, že se mu nedaří zařadit zpátečku. To se nakonec podařilo a žluté vlajky vlály jen chvíli.
V závěru druhého tréninku se toho příliš nedělo, závodníci zkoušeli ještě závodní simulace na žlutých pneumatikách nebo delší jízdy na červených. První čtyři pozice tréninku si tak rozdělili jezdci Ferrari a McLarenu.
Po kvalifikaci přišla zpráva, že Oliver Bearman pro nedělní Velkou cenu Monaka obdrží penalizaci 10 pozic za nedovolený předjížděcí manévr pod červenými vlajkami. Britský nováček předjel Carlose Sainze v situaci, kdy způsobil červené vlajky Oscar Piastri.
Pozice | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11.355 | – | 31 |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:11.393 | +0.038s | 27 |
3 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:11.460 | +0.105s | 29 |
4 | Lando Norris | McLaren | 1:11.677 | +0.322s | 31 |
5 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:11.823 | +0.468s | 31 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:11.842 | +0.487s | 17 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:11.890 | +0.535s | 29 |
8 | Alexander Albon | Williams | 1:11.918 | +0.563s | 33 |
9 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:12.002 | +0.647s | 31 |
10 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:12.068 | +0.713s | 28 |
11 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | 1:12.072 | +0.717s | 29 |
12 | George Russell | Mercedes | 1:12.092 | +0.737s | 31 |
13 | Carlos Sainz | Williams | 1:12.151 | +0.796s | 31 |
14 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:12.234 | +0.879s | 28 |
15 | Oliver Bearman | Haas | 1:12.259 | +0.904s | 32 |
16 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:12.262 | +0.907s | 31 |
17 | Pierre Gasly | Alpine | 1:12.404 | +1.049s | 33 |
18 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:12.512 | +1.157s | 29 |
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:12.541 | +1.186s | 32 |
20 | Franco Colapinto | Alpine | 1:13.415 | +2.060s | 30 |