Staré známé tváře byly pro druhý volný trénink zpět. K vidění byl poklidný trénink bez většího incidentu. Nejrychlejším mužem na trati byl Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Kimim Antonellim.
Po prvním volném tréninku se na trať vrátilo devět pilotů, kteří přenechali své místo hned několika nováčkům. Prvním jezdcem na trati byl Liam Lawson.
Kimi Antonelli hlásil problém s monopostem hned při výjezdu na trať a po jednom obkrouženém kole svou situaci diskutoval se svým inženýrem, nakonec v jízdě pokračoval.
Lando Norris je také aktivní ve vysílačce a hlásí, že mu vynechává motor, což jej ovlivňuje v každé zatáčce a zvyšuje škubání monopostu. Jeho inženýr jej uklidnil, že se situace monitoruje.
George Russell měl jeden těsný moment na trati, ale úspěšně se všem bannerům vyhnul. Britský pilot první trénink vynechal a nyní se sžíval s tratí. Mezitím se jeho týmový kolega dostavil do boxové uličky a byl zatlačen do garáže, kde probíhala kontrola monopostu.
Red Bull přinesl do Mexika vylepšení podlahy, jejíž efektivitu zkoušeli barevnou kapalinou flow-vis.
Týmy volily převážně středně tvrdé obutí a velmi rychle vypadali oba jezdci Ferrari, kteří se po úvodních deseti minutách drželi na předních příčkách.
Lando Norris se po 15 minutách nacházel na druhé pozici, ale dle záběrů přímo z trati britský pilot hodně hledal limity trati.
Alex Albon také hledá limity trati a jednou z pneumatik se opřel do zdi na výjezdu ze stadionu.
Po sérii rychlých pokusů na nejměkčí sadě pneumatik se nejrychlejším časem pyšnil Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Georgem Russellem. Dalším pokusem se zlepšil také Lando Norris, který se vmístil do první trojky. Na trať se vrátil Antonelli, který také zapsal zajímavý čas, zaostal necelé dvě desetiny za Verstappenem.
Na druhém protipólu se krčili oba jezdci Alpinu, Alex Albon a Oliver Bearman, kteří ztráceli více než vteřinu.
George Russell nebyl spokojený se zadní nápravou, když kroužil na středně tvrdé sadě pneumatik. Verstappen si stěžoval na přilnavost a zdůraznil, že se cítí, jako kdyby jezdil na ledě.
Týmy sbíraly cenná data zejména na žluté a bílé sadě pneumatik a ani v závěru se nezrychlovalo. Na trati bylo vidět několik soubojů a těsných momentů. Druhý volný trénink tedy opanoval Max Verstappen, například Oscar Piastri byl až s 12. nejrychlejším časem.
Leclerc se v závěru ptal na tempo v porovnání s konkurencí, zejména s piloty McLarenu. Inženýr jen přikývl, že jsou papájoví jako z jiné planety a Norris je o něco rychlejší než Piastri.
| Pozice | Jezdec | Tým | Čas/Ztráta | Počet kol |
| 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:17.392 | 33 |
| 2 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.153s | 32 |
| 3 | Kimi Antonelli | Mercedes | +0.174s | 26 |
| 4 | Lando Norris | McLaren | +0.251s | 30 |
| 5 | Lewis Hamilton | Ferrari | +0.300s | 29 |
| 6 | George Russell | Mercedes | +0.437s | 32 |
| 7 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | +0.491s | 31 |
| 8 | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.546s | 28 |
| 9 | Carlos Sainz | Williams | +0.547s | 33 |
| 10 | Lance Stroll | Aston Martin | +0.562s | 29 |
| 11 | Liam Lawson | Racing Bulls | +0.826s | 32 |
| 12 | Oscar Piastri | McLaren | +0.840s | 30 |
| 13 | Esteban Ocon | Haas F1 Team | +0.874s | 30 |
| 14 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0.889s | 29 |
| 15 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +0.931s | 29 |
| 16 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +0.956s | 29 |
| 17 | Oliver Bearman | Haas F1 Team | +1.050s | 33 |
| 18 | Franco Colapinto | Alpine | +1.329s | 30 |
| 19 | Alexander Albon | Williams | +1.463s | 30 |
| 20 | Pierre Gasly | Alpine | +1.802s | 29 |
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?
SvětFormule.cz