Výsledky FP2 VC Mexika: Nejrychlejší Verstappen

Výsledky FP2 VC Mexika: Nejrychlejší Verstappen

Staré známé tváře byly pro druhý volný trénink zpět. K vidění byl poklidný trénink bez většího incidentu. Nejrychlejším mužem na trati byl Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Kimim Antonellim.

Po prvním volném tréninku se na trať vrátilo devět pilotů, kteří přenechali své místo hned několika nováčkům. Prvním jezdcem na trati byl Liam Lawson.

Kimi Antonelli hlásil problém s monopostem hned při výjezdu na trať a po jednom obkrouženém kole svou situaci diskutoval se svým inženýrem, nakonec v jízdě pokračoval.

Lando Norris je také aktivní ve vysílačce a hlásí, že mu vynechává motor, což jej ovlivňuje v každé zatáčce a zvyšuje škubání monopostu. Jeho inženýr jej uklidnil, že se situace monitoruje.

George Russell měl jeden těsný moment na trati, ale úspěšně se všem bannerům vyhnul. Britský pilot první trénink vynechal a nyní se sžíval s tratí. Mezitím se jeho týmový kolega dostavil do boxové uličky a byl zatlačen do garáže, kde probíhala kontrola monopostu.

Red Bull přinesl do Mexika vylepšení podlahy, jejíž efektivitu zkoušeli barevnou kapalinou flow-vis.

Týmy volily převážně středně tvrdé obutí a velmi rychle vypadali oba jezdci Ferrari, kteří se po úvodních deseti minutách drželi na předních příčkách.

Lando Norris se po 15 minutách nacházel na druhé pozici, ale dle záběrů přímo z trati britský pilot hodně hledal limity trati.

Alex Albon také hledá limity trati a jednou z pneumatik se opřel do zdi na výjezdu ze stadionu.

Po sérii rychlých pokusů na nejměkčí sadě pneumatik se nejrychlejším časem pyšnil Max Verstappen před Charlesem Leclercem a Georgem Russellem. Dalším pokusem se zlepšil také Lando Norris, který se vmístil do první trojky. Na trať se vrátil Antonelli, který také zapsal zajímavý čas, zaostal necelé dvě desetiny za Verstappenem.

Na druhém protipólu se krčili oba jezdci Alpinu, Alex Albon a Oliver Bearman, kteří ztráceli více než vteřinu.

George Russell nebyl spokojený se zadní nápravou, když kroužil na středně tvrdé sadě pneumatik. Verstappen si stěžoval na přilnavost a zdůraznil, že se cítí, jako kdyby jezdil na ledě.

Týmy sbíraly cenná data zejména na žluté a bílé sadě pneumatik a ani v závěru se nezrychlovalo. Na trati bylo vidět několik soubojů a těsných momentů. Druhý volný trénink tedy opanoval Max Verstappen, například Oscar Piastri byl až s 12. nejrychlejším časem.

Leclerc se v závěru ptal na tempo v porovnání s konkurencí, zejména s piloty McLarenu. Inženýr jen přikývl, že jsou papájoví jako z jiné planety a Norris je o něco rychlejší než Piastri.

Pozice Jezdec Tým Čas/Ztráta Počet kol
1 Max Verstappen Red Bull Racing 1:17.392 33
2 Charles Leclerc Ferrari +0.153s 32
3 Kimi Antonelli Mercedes +0.174s 26
4 Lando Norris McLaren +0.251s 30
5 Lewis Hamilton Ferrari +0.300s 29
6 George Russell Mercedes +0.437s 32
7 Júki Cunoda Red Bull Racing +0.491s 31
8 Fernando Alonso Aston Martin +0.546s 28
9 Carlos Sainz Williams +0.547s 33
10 Lance Stroll Aston Martin +0.562s 29
11 Liam Lawson Racing Bulls +0.826s 32
12 Oscar Piastri McLaren +0.840s 30
13 Esteban Ocon Haas F1 Team +0.874s 30
14 Isack Hadjar Racing Bulls +0.889s 29
15 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +0.931s 29
16 Nico Hülkenberg Kick Sauber +0.956s 29
17 Oliver Bearman Haas F1 Team +1.050s 33
18 Franco Colapinto Alpine +1.329s 30
19 Alexander Albon Williams +1.463s 30
20 Pierre Gasly Alpine +1.802s 29

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *