Jezdcům během jediného volného tréninku při VC São Paula přálo během hodinové jízdy počasí, a tak se veškeré testy týmů a jezdců před sprintovým programem uskutečnily na suché trati. Lando Norris ovládl FP1 před týmovým kolegou Oscarem Piastrim, přičemž McLaren vévodil tréninku jako jediný z top týmů.
Popáté za sebou nebyl VC São Paula na místním okruhu Interlagos dedikován standardní počet tří volných tréninků. Úspěch sprintových závodů díky schopnosti tratě starat se o slušné množství závodní akce přispěl i letos k upravenému harmonogramu víkendu. To se však od příštího roku změní, krátkých sobotních závodů se brazilští fanoušci příští rok poprvé v historii nedočkají.
Brzká minela Cunody, provoz některým komplikuje sběr dat
Start FP1 se posunul oproti plánu o pět minut kvůli reportovaným nečistotám na okruhu. Už cirka tři minuty před rozsvícením zeleného světla na konci boxové uličky se na jeho konec stanul Andrea Kimi Antonelli, za kterého se o chvíli později zařadil týmový kolega z Mercedesu George Russell, a hned nato i většina startovního pole.
Netrvalo dlouho a sedm minut po začátku tréninku chyboval Júki Cunoda na obrubníku na výjezdu z čtvrté zatáčky. Jeho red bull doputoval svou levou přední částí na roh bariéry a ztratil endplate předního křídla. Naštěstí pro Japonce nedošlo k takové ráně, která by ulomila zavěšení, a tak mohl po svém incidentu namísto předčasného vystoupení z monopostu zamířit k mechanikům k opravám.
Here’s that Yuki moment 😮#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/oRgK4e5v2m
— Formula 1 (@F1) November 7, 2025
Na tom stejném místě o několik minut později zavlál i sesterský red bull Maxe Verstappena, nicméně bez žádného většího dramatu. Ozvala se následně i typický provoz na trati, kterého dostihl Antonelliho na krátké rovince mezi pátou a šestou zatáčkou. Čtvrtý muž VC Mexika Oliver Bearman se ploužil po závodní stopě a jelikož měl vedle sebe ferrari Lewise Hamiltona po levé ruce, Antonelli neměl kam jet, což se samozřejmě neobešlo bez vytočeného hlasu Itala do vysílačky.
Od úvodních minut FP1 se až do přibližně poloviny časového limitu na vedoucí pozici komfortně drželi Russell s Verstappenem s odstupem 180 tisícin sekundy. Třetí místo průběžně patřilo Carlosi Sainzovi z Williamsu, přičemž chvilkově se nejvýše na čtvrté pozici ocitl i Pierre Gasly na alpinu. Francouz dokonce hlásil inženýrům své překvapení z rychlosti svého vozu.
Na konci první poloviny tréninku drtivá většina jezdců zajela své nejrychlejší pokusy výhradně na tvrdé sadě pneumatik. To pochopitelně prokazovalo hojné pokusy o závodní simulace předtím, než se v závěru jízd přestěhovala pozornost k simulacím kvalifikací.
Poklidná druhá polovina tréninku, McLaren na čele jako jediný z top týmů
Zlověstnější moment ve čtvrté zatáčce oproti úvodu tréninku prožil Verstappen okolo 30. minuty FP1. Nizozemcův monopost se na brzdách zvlnil a čtyřnásobný mistr světa mohl být rád, že na konci zadní rovinky leží výhradně asfalt ve výběhové zóně a ne kačírek či rovnou bariéra.
Pěkný drift pod kopcem předvedl ve třetí zatáčce fanouškům Oscar Piastri. Fakt, že tuto ukázku nepřekvapivé jezdecké kontroly na takovéto úrovni nejen, že přehrála režie dvakrát v opakovaných záběrech, ale i to, že se vlezla do tohoto reportu, signalizovala pokojnou druhou třetinu tréninku.
Třináct minut před koncem FP1 se po delší době prohodila jména na čele průběžné výsledkové tabulky. Nejprve Alexander Albon z Williamsu zajel prozatímní nejrychlejší čas, který rychle pokořil postupně Russell a Thajcův kolega Sainz. Vše se odehrálo na počátku přechodu na kvalifikační simulace se střední sadou gum v hlavní roli.
Rychle nato se nepřekvapivě posunuli jezdci McLarenu Oscar Piastri a Lando Norris na vedoucí dvě pozice tréninku s Australanem o takřka tři desetiny před britským parťákem. Piloti Ferrari a Red Bullu nechali své letmé pokusy až na samotný závěr, a tak se pochopitelně stihli propadnout na poslední čtyři pozice.
Verstappen ale nakonec vzdal své rychlé kolo na měkké specifikaci a ani jeho kolega, ani Charles Leclerc a Lewis Hamilton nezlepšili své časy. U Brita se tohle vysvětlilo hodinami sedminásobného šampiona na konci druhého sektoru při průjezdu jedenácté zatáčky.
Red Bull a Ferrari se tak skutečně krčili na konci FP1 na chvostu žebříčku, zatímco Norris v posledních momentech tréninku pokořil Piastriho pokus s vlastní hodnotou 1:09,975. Třetí místo si dokázal tedy vyjet Nico Hülkenberg na sauberu.
| Pozice | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
| 1 | Lando Norris | McLaren | 1:09,975 | — | 31 |
| 2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:09,998 | +0,023 | 33 |
| 3 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:10,594 | +0,619 | 32 |
| 4 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:10,606 | +0,631 | 26 |
| 5 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:10,616 | +0,641 | 31 |
| 6 | George Russell | Mercedes | 1:10,645 | +0,670 | 35 |
| 7 | Pierre Gasly | Alpine | 1:10,681 | +0,706 | 33 |
| 8 | Carlos Sainz | Williams | 1:10,686 | +0,711 | 36 |
| 9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:10,707 | +0,732 | 30 |
| 10 | Andrea Antonelli | Mercedes | 1:10,744 | +0,769 | 36 |
| 11 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:10,794 | +0,819 | 35 |
| 12 | Alexander Albon | Williams | 1:10,807 | +0,832 | 34 |
| 13 | Esteban Ocon | Haas | 1:10,906 | +0,931 | 29 |
| 14 | Oliver Bearman | Haas | 1:10,961 | +0,986 | 31 |
| 15 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:11,070 | +1,095 | 31 |
| 16 | Franco Colapinto | Alpine | 1:11,160 | +1,185 | 29 |
| 17 | Max Verstappen | Red Bull | 1:11,368 | +1,393 | 31 |
| 18 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11,493 | +1,518 | 30 |
| 19 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:11,526 | +1,551 | 28 |
| 20 | Júki Cunoda | Red Bull | 1:11,763 | +1,788 | 20 |
Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?
👉 Manuál F1 | Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?
SvětFormule.cz