
Williams čelí diskvalifikaci obou svých vozů z kvalifikace na Velkou cenu Singapuru poté, co technický delegát FIA shledal, že nejsou v souladu s předpisy. Aktualizace: vozy byly po prošetření diskvalifikovány.
Všechny vozy jsou kontrolovány technickým delegátem FIA Jo Bauerem, který vydal zprávu, že zadní křídla obou vozů Williams jsou nelegální. Ve své zprávě uvedl: „Byly zkontrolovány nastavitelné polohy nejvyššího prvku zadního křídla u vozů s čísly 23 a 55.“
„Oba vozy překročily maximální limit 85 mm na obou stranách vnější části zadního křídla. Jelikož to není v souladu s článkem 3.10.10 g TR, předávám tuto záležitost komisařům k potvrzení.“
Uvedený technický předpis stanoví: „Ve všech bodech podél rozpětí, když je DRS v provozním stavu, musí mít obě části profilů zadního křídla (jak je definováno v článku 3.10.1) minimální mezeru mezi 9,4 mm a 85 mm. Tato mezera se měří sférickým měřidlem.“
Jakékoli technické porušení pravidel pravděpodobně povede k diskvalifikaci z kvalifikace, přičemž Carlos Sainz a Alexander Albon budou pravděpodobně startovat z konce startovního roštu. Vozy Williamsu v kvalifikaci skončily na 12. a 13. místě.
Vozy byly diskvalifikovány a odstartují ze zadních pozic.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.