Poslední závod letošní sezóny ovládl Max Verstappen, druhý se umístil Charles Leclerc a třetí byl George Russell. Boj o P2 v šampionátu konstruktérů byl až do posledního kola, protože Sergio Pérez měl penalizaci 5 sekund, která po uplatnění znamenala, že se Mexičan z druhého místa propadl na místo čtvrté. Stříbrné šípy tak získaly druhé místo.
Start si pohlídal Max Verstappen do první zatáčky před Charlesem Leclercem. Nizozemec se musel celé první kolo bránit před dotírajícím Monačanem, ale pilot Red Bullu tlak ustál a následně začal ujíždět.
Na Charlese Leclerca se v dalších kolech začali dotírat jezdci McLarenu.
Prvním pilotem v boxech byl již v 6. kole Kevin Magnussen. Na konci 7. kola poprvé zkusil zaútočit George Russell na Oscara Piastriho. Čtvrtý Australan prozatím odolal. Brit se ovšem nevzdal a v 11. kole se dokázal po probrždění pilota McLarenu posunout na čtvrtou pozici.
Ve 14. kole byl Oscar Piastri v boxech, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se těsně před šestnáctého Fernanda Alonsa, který se pokusil o undercut.
O kolo později zajeli ke svým mechanikům Lando Norris a George Russell, opět bílá sada pneumatik. Pilot McLarenu ale měl pomalejší zastávku v boxech a jezdec Stříbrných šípů se před něj dostal.
Lewis Hamilton si poškodil přední křídlo po lehkém kontaktu s Pierrem Gaslym. Brit pak zajel do boxů k zastávce, ale přední spoiler neměnil.
Na začátku 17. kola zamířil lídr závodu Max Verstappen do boxů, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici. Vedení přebral Charles Leclerc. Až o kolo později byl v boxech Monačan a Sergio Pérez. Oba nasadili tvrdou sadu pneumatik.
Do vedení se dostal Júki Cunoda a jako druhý Japonec v historii vedl závod formule 1.
Ve 21. kole provedlo Ferrari týmovou režii, kdy Carlos Sainz pustil Charlese Leclerca před sebe na čtvrtou pozici. Španěl ještě nestavěl. O kolo později se kolem španělského pilota prohnal George Russell.
Až ve 23. kole se do vedení vrátil Max Verstappen – Júki Cunoda byl poprvé u svých mechaniků. Ve 24. kole zajel do boxů Carlos Sainz a nasadil opět tvrdou sadu pneumatik. Španěl tak pojede na 2 zastávky.
Boj o druhé místo v Poháru konstruktérů je neustále proměnlivý, tady se bude bojovat až do posledních kol závodu. Následně se vyčkávalo na druhou sérii zastávek v boxech. První piloti se podruhé v boxech ukázali kolem 33. kola.
Ve 34. kole byl podruhé v boxech Lando Norris. O kolo později reagoval na něj George Russell, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se před pilota McLarenu.
A na pilota Mercedesu muselo reagovat Ferrari s Charlesem Leclercem a taktéž se dokázal udržet před Georgem Russellem. V boxech byl rovněž Lewis Hamilton.
Ve 42. kole se Carlos Sainz dotazoval svého inženýra, jaký je další plán. Odpověď zněla, že se vyčkává na safety car. Ve 43. kole byl podruhé v boxech Sergio Pérez a ke konci závodu bude útočit na Charlese Leclerca. O kolo později byl u svých mechaniků i Max Verstappen, který po návratu na trať měl náskok 5 sekund na Monačana.
Lewis Hamilton bude vyšetřován po závodě kvůli zastávce v boxech. K němu se přidal i Pierre Gasly.
Sergio Pérez v 47. kole zaútočil na Landa Norrise a došlo ke kontaktu! Oba pokračovali v závodě. O kolo později se Mexičan dokázal dostat před britského pilota.
Dalšími vyšetřovaným ohledně zastávky v boxech jsou Max Verstappen, Logan Sargeant a Kuan-jü Čou. Sergio Pérez zároveň dostal penalizaci v podobě 5 sekund za způsobení kolize s McLarenem.
Na konci 54. kola předjel třetího George Russella Sergio Pérez a snažil se vybudovat náskok 5 sekund, aby po penalizaci zůstal na pódium. Sergio Pérez rozhodne o tom, kdo bude druhý v Poháru konstruktérů.
Až na konci 57. kola musel zastavit podruhé v boxech Carlos Sainz, aby splnil povinnost dvou odlišných sad pneumatik. Španěl se tak propadl mimo bodované pozice.
Charles Leclerc přemýšlel strategicky a uvažoval, že pustí před sebe Sergia Péreze kvůli penalizaci. To se stalo v posledním kole.
Vítězem se stal Max Verstappen! Sergio Pérez nedokázal být 5 sekund před Georgem Russellem a to znamená, že Stříbrné šípy získaly druhé místo v Poháru konstruktérů! Rozdíl byly pouhé 3 body.
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | RED BULL | 1:27:02.624 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | +17.993s |
3 | George Russell | MERCEDES | +20.328s |
4 | Sergio Perez | RED BULL | +21.453s |
5 | Lando Norris | MCLAREN | +24.284s |
6 | Oscar Piastri | MCLAREN | +31.487s |
7 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +39.512s |
8 | Júki Cunoda | ALPHATAURI | +43.088s |
9 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +44.424s |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +55.632s |
11 | Daniel Ricciardo | ALPHATAURI | +56.229s |
12 | Esteban Ocon | ALPINE | +66.373s |
13 | Pierre Gasly | ALPINE | +70.360s |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS | +73.184s |
15 | Nico Hülkenberg | HAAS FERRARI | +83.696s |
16 | Logan Sargeant | WILLIAMS | +87.791s |
17 | Kuan-jü Čou | ALFA ROMEO | +89.422s |
18 | Carlos Sainz | FERRARI | DNF |
19 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO | +1 kolo |
20 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 kolo |