Verstappen popsal, co McLaren odlišuje od ostatních

Verstappen popsal, co McLaren odlišuje od ostatních

Max Verstappen poukazuje na několik charakteristik, díky nimž je McLaren v letošní sezóně nedostižitelný. Jeho sílu spatřuje zejména v zatáčkách se střední rychlostí a zacházení s pneumatikami. Jak na jeho slova reagoval Andrea Stella?

S deseti zbývajícími velkými cenami je téměř jisté, že McLaren v roce 2025 získá oba mistrovské tituly formule 1.

Tým se sídlem ve Wokingu má výrazný náskok v Poháru konstruktérů. Stejně velkým náskokem disponují také jezdci McLarenu v Poháru jezdců, jelikož prvním jezdcem mimo McLaren je v pořadí Max Verstappen, který zaostává za Oscarem Piastrim o 97 bodů. To znamená, že McLaren je na dobré cestě k zisku svého prvního titulu jezdců od roku 2008, přičemž Piastri a Norris budou bojovat mezi sebou.

Pro Verstappena je nejrealističtějším scénářem pozice nejlepšího jezdce z ostatních týmů, i když v Maďarsku přiznal, že i vítězství v jediném závodě ve zbývající části sezóny bude pro Red Bull velmi složité.

To je logické, protože McLaren nastavil laťku s modelem MCL39 opravdu vysoko. Max Verstappen identifikoval několik aspektů, které zvláště vynikají.

„Za prvé, vůz McLarenu je rozhodně lepší, co se týče pneumatik,“ řekl Holanďan. „Šetří pneumatiky mnohem lépe než všechny ostatní vozy na startovním roštu. To je jasně vidět na mokré trati, zejména u pneumatik pro přechodné podmínky. Pokud máte dobrou správu pneumatik, je to u těchto pneumatik ještě více patrné, protože jsou křehčí. Přehřívají se ještě rychleji a oni to mají rozhodně velmi dobře pod kontrolou.“

Právě proto Verstappen již v této sezóně nepovažuje deštivé závody za zjevnou výhodu. V závodě na zcela mokré trati, kde záleží více na jezdci než na samotném monopostu, by mohl mít stále výhodu, ale v přechodných podmínkách je podle Verstappena výhoda McLarenu v oblasti pneumatik ještě zřetelnější.

„Zároveň si myslím, že jejich výkon při středních rychlostech je neuvěřitelný ve srovnání se všemi ostatními na startovním roštu,“ dodal. „Rotace, kterou mají na přední nápravě, aniž by ztratili zadní část, je také něco, co je docela neuvěřitelné vidět. To je něco, čeho se samozřejmě snažíme dosáhnout také.“

Verstappen však ví, že to je letos prakticky nedosažitelné. Ačkoli Red Bull podle Helmuta Marka přinese do Zandvoortu ještě několik vylepšení, pozornost všech týmů včetně Red Bullu se již dávno přesunula k novým technickým předpisům pro rok 2026.

Šéf týmu McLaren Andrea Stella souhlasil s Verstappenovým hodnocením MCL39: „Stačí se podívat na data z GPS. Když se podíváte na srovnání rychlosti s některými jinými týmy, data ukazují, že McLaren dokáže vyvinout nejvyšší rychlost v polovině zatáčky ve středně rychlých zatáčkách. Takže si myslím, že hodnocení Maxe je správné.“

Stella však stále nevěří, že MCL39 od McLarenu je nejlepším všestranným monopostem současnosti: „Stále máme své slabé stránky. Pokud se podíváte na velmi rychlé zatáčky, jako je například Copse nebo Pouhon, nejsme nejrychlejší. Stejně tak pravděpodobně nejsme nejrychlejší v zatáčkách s velmi nízkou rychlostí. Většina zatáček v šampionátu je však středně rychlá a v tomto rozsahu je náš vůz podle dostupných dat rozhodně nejlepší.“

Všechny týmy nyní upínají svůj zrak k dalšímu závodnímu víkendu, který se momentálně rozbíhá v nizozemském Zandvoortu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *