Max Verstappen dominuje v Austinu a stahuje piloty McLarenu!

Max Verstappen dominuje v Austinu a stahuje piloty McLarenu!

Vítězem VC USA se stal Max Verstappen, druhý dojel Lando Norris a třetí byl Charles Leclerc. Jediným, kdo nedokončil závod, byl Carlos Sainz, který sestřelil italského pilota Mercedesu.

V Austinu je 27°C, teplota tratě je 44°C a vítr fouká okolo 13 km/h.

Jediný Charles Leclerc startoval z top 10 na červené sadě pneumatik, ostatní nasadili středně tvrdou sadu.

Start

Skvělý odpich na startu měl stejně jako ve sprintu Max Verstappen, z nejměkčí sady profitoval Charles Leclerc, který zvolil nájezd do první zatáčky ze široka a posunul se na druhou pozici před Landa Norrise.

Na konci prvního kola zavlály na krátko dvojité žluté vlajky kvůli Alexovi Albonovi. Zároveň Max Verstappen měl náskok přes 1,4 sekundy na druhého Charlese Leclerca.

3. kolo

Lando Norris vytvářel tlak na Monačana, naznačil útok ve 12 zatáčce, ale pilot Ferrari prozatím odolal.

4. kolo

Opět je Lando Norris nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca, který začal doplácet na červenou sadu pneumatik. Mezitím Max Verstappen má náskok přes 3,5 sekundy.

6. kolo

Andrea Kimi Antonelli se propadl na poslední pozici! Ital měl kolizi s Carlosem Sainzem! Španěl nedobrzdil do zatáčky číslo 15 a sestřelil pilota Mercedesu. Jezdec Williamsu odstavil monopost před poslední zatáčkou, byly vyvěšeny žluté vlajky a následně aktivován virtuální safety car.

Andrea Kimi Antonelli prozatím pokračuje v závodě.

8. kolo

Během virtuálního safety caru zastavil Alex Albon, který obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na poslední pozici.

9. kolo

Závod byl opět restartován, ale pořadí se nezměnilo. Charles Leclerc ale dokázal poodjet Landu Norrisovi, konkrétně rozestup byl přes 1,5 sekundy.

13. kolo

Lando Norris opět stáhl Charlese Leclerca, byl lehce přes sekundu za ním.

14. kolo

Monačan bedlivě sledoval třetího Landa Norrise ve zpětných zrcátkách, protože reportoval porušení traťových limitů u Brita.

15. kolo

Lando Norris zaútočil do zatáčky číslo 13, Charles Leclerc prozatím ukázal skvělou defenzivu a udržel druhou pozici.

17. kolo

Max Verstappen se mezitím vzdálil na 7 sekund. Lando Norris opět pokukoval po šanci, ale Monačan prozatím v kritických zatáčkách hlídal výjezdy.

19. kolo

Lando Norris opět zaútočil, ale Charles Leclerc mistrovsky udržel McLaren za sebou. Monačan z červené sady pneumatik ždímá absolutní maximum.

21. kolo

Lando Norris byl upozorněn černo-bílou vlajkou, pokud poruší opět limity dostane penalizaci. Brit se poučil a dokázal konečně předjet Charlese Leclerca. Max Verstappen měl náskok přes 10,5 sekundy.

22. kolo

Proběhl interní souboj mezi piloty Ferrari, Charles Leclerc byl mimořádně tvrdý ke svému týmovému kolegovi. Monačan na konci kola zajel do boxů, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na devátou pozici.

23. kolo

Na zastávku Ferrari nikdo nereagoval. Andrea Kimi Antonelli předváděl skvělou jízdu, protože předjel Franca Colapinta a posunul se na čtrnáctou pozici.

24. kolo

Esteban Ocon stavěl teprve jako čtvrtý pilot z celého startovního pole.

26. kolo

Charles Leclerc dojel Sauber Nica Hülkenberga a posunul se na osmou pozici a jal se stíhat Olivera Bearmana.

27. kolo

Max Verstappen reportoval, že pneumatiky začínají být záludné.

28. kolo

Charles Leclerc se posunul na sedmou pozici. Monačan prozatím své pneumatiky šetřil, pravděpodobně se pokusí dojet do cíle bez další zastávky.

29. kolo

Další obětí Monačana byl Júki Cunoda, který po předjetí zamířil do boxů, červenou sadu pneumatik a vrátil se na jedenáctou pozici. Týmy se snaží vyhnout tvrdé sadě pneumatik, protože nenaplnila očekávání a proto mnoho pilotů prodloužilo svůj první stint.

30. kolo

Oscar Piastri v boxech, obul použité softy a vrátil se na sedmou pozici.

31. kolo

Na zastávku McLarenu reagoval Lewis Hamilton, vrátil se před Australana na šestou pozici a měl obuté softy. V boxech byl taktéž Andrea Kimi Antonelli.

32. kolo

Na konci kola zajel ke svým mechanikům Lando Norris, lehce pomalejší zastávka – 3,8 sekundy, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici za Charlese Leclerca.

33. kolo

Max Verstappen zamířil do boxů, perfektní zastávka v boxech, měkká sada pneumatik a zůstal na prvním místě, protože druhý George Russell taktéž zajel do boxů. Brit obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici.

34. kolo

Max Verstappen tak měl náskok necelých 6 sekund před Charlesem Leclercem. Lando Norris na Monačana zrtácel 3 sekundy.

35. kolo

Oliver Bearman málem srazil Júkiho Cunodu. Japonec ho donutil při brzdění vjet mimo trať a dostal hodiny. Brit to ohodnotil tak, že pilot Red Bullu se pohnul při brždění.

38. kolo

Lando Norris dotáhl ztrátu na Charlese Leclerca a mohl začít využívat systém DRS. Zároveň byl svým závodním inženýrem upozorněn, že nesmí porušit traťové limity jinak dostane penalizaci 5 sekund.

40. kolo

Lando Norris oznámil, že mu odešly jeho pneumatiky. Na to okamžitě reagoval Red Bull, který Nizozemcovi reportoval, že si má dávat pozor na pneumatiky.

43. kolo

Max Verstappen prohlásil, že najednou začal klouzat na červené sadě pneumatik.

49. kolo

Lando Norris chvíli zchladil své pneumatiky a následně se na Monačana opět dotáhl a mohl využívat systém DRS.

51. kolo

Lando Norris zaútočil do první zatáčky na pilota Ferrari, ale Monačan útok očekával a na výjezdu se vrátil na druhou pozici. Nicméně ke konci kola se Brit dostal na druhou pozici.

55. kolo

Do první zatáčky probíhal interní souboj pilotů Alpinu, konkrétně boj o sedmnáctou pozici. Vítězně vyšel Franco Colapinto.

Cíl

Vítězem se stal Max Verstappen, který opět stáhl ztrátu na piloty McLarenu a boj o titul se začíná dramatizovat. Lewis Hamilton měl namále ve třetím sektoru posledního kola, ale dokázal se udržet na čtvrté pozici. Brit si dokonce myslel, že má defekt.

Pořadí
Jezdec
Tým Ztráta v cíli
1
Max Verstappen
Red Bull
2
Lando Norris
McLaren +7.959
3
Charles Leclerc
Ferrari +15.373
4
Lewis Hamilton
Ferrari +28.536
5
Oscar Piastri
McLaren +29.678
6
George Russell
Mercedes +33.456
7
Júki Cunoda
Red Bull +52.714
8
Nico Hülkenberg
Stake +57.249
9
Oliver Bearman
Haas +64.722
10
Fernando Alonso
Aston Martin +70.001
11
Liam Lawson
Racing Bulls +73.209
12
Lance Stroll
Aston Martin +74.778
13
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes +75.746
14
Alexander Albon
Williams +80.000
15
Esteban Ocon
Haas +83.043
16
Isack Hadjar
Racing Bulls +92.807
17
Franco Colapinto
Alpine +1 kolo
18
Gabriel Bortoleto
Stake +1 kolo
19
Pierre Gasly
Alpine +1 kolo
20
Carlos Sainz
Williams DNF

Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.

👉 Seznam týmů F1 | Aktuální sezóna | Kde týmy sídlí?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *