Brazílie nezklamala! Norris zvítězil, Verstappen z pitlane třetí!

Brazílie nezklamala! Norris zvítězil, Verstappen z pitlane třetí!

V Brazílii zvítězil Lando Norris, druhý dojel Andrea Kimi Antonelli a na třetím místě skončil Max Verstappen. Na Interlagos bude rychle chtít zapomenout Ferrari, protože oba jezdci italské stáje připisují DNF.

Max Verstappen neměl co ztratit a z toho důvodu startuje z boxové uličky. Red Bull se rozhodl upravit nastavení a čtyřnásobnému mistrovi světa nezbývá jen doufat, že se stane nějaký zázrak, který by ho vrátil do boje o titul mistra světa.

Druhým pilotem, který startoval z boxové uličky, byl Esteban Ocon.

V Brazílii bylo 17 °C, teplota trati se pohybovala okolo 30 °C a foukal vítr 4 km/h.

Z top 10 desítky nasadili červenou sadu pneumatik: Antonelli, Hadjar, Lawson, Bearman, Gasly. Ostatní obuli středně tvrdou sadu pneumatik.

Start

Lando Norris měl vynikající start před italským pilotem Mercedesu. Naopak Oscar Piastri musel bránit čtvrtou pozici. Naprosto otřesný start měl Lewis Hamilton, který se propadl o pět míst na osmnáctou pozici.

Žluté vlajky ve třetím sektoru. Gabriel Bortoleto byl v bariéře. Pro Brazilce závod skončil. Pilot Sauberu měl smůlu, protože byl vytlačen mimo trať a dále už neměl šanci auto ukočírovat.

Z opakovaných záběrů se ukázalo, že Lewis Hamilton měl kontakt v první zatáčce s Carlosem Sainzem. Následně na konci kola měl lehký kontakt s monopostem Alpinu a poškodil si přední křídlo.

2. kolo

Aktivován safety car. Sedminásobný mistr světa tak zamířil do boxů, kde mu mechanici vyměnili přední křídlo a vyčistili podlahu od úlomků.

3-4. kolo

Maršálové odklízeli monopost Sauberu a jezdci museli za safety carem objíždět dané místo postranní uličkou, která byla k dispozici.

5-6. kolo

Na konci 5. kola byl závod restartován. Lando Norris vyčkával s restartem do poslední možné chvíle a dokázal si udržet vedení. Oscar Piastri do první zatáčky zaútočil na pilota Mecedesu, probrzdil a došlo ke kontaktu, na který doplatil Charles Leclerc, kterému zadním kolem Andrea Kimi Antonelli poškodil levé přední kolo včetně zavěšení a závod pro Monačana skončil. Ital měl obrovské štěstí, jeho monopost byl v pořádku.

Oscar Piastri okamžitě reportoval, že mu italský pilot Mercedesu nenechal prostor.

Ještě jeden záběr, ze kterého jde jasně vidět, že Charles Leclerc nemohl nic dělat.

Max Verstappen už byl třináctý.

7. kolo

Aktivován virtuální safety car, aby mohl být odklizen monopost Ferrari. Na konci kola Max Verstappen zajel do boxů, protože měl pomalý defekt, přezul na žlutou sadu pneumatik a propadl se na osmnáctou pozici.

8-9. kolo

Na konci 8. kola byl závod restartován a Oscar Piastri vytvářel okamžitě tlak na vedoucího Landa Norrise.

12. kolo

George Russell se posunu na čtvrtou pozici před Isacka Hadjara. Mezitím Max Verstappen už byl patnáctý.

Júki Cunoda dostal 10 sekund penalizaci za způsobené kolize, když roztočil Lance Strolla.

13. kolo

Oliver Bearman předjel Liama Lawsona v první zatáčce a už byl šestý. Zároveň ve stejné zatáčce Max Verstappen zaútočil na Lewise Hamiltona a byl úspěšný. Brit měl poškozené auto a chyběl mu přítlak na zadní nápravě.

14. kolo

Na konci kola zajel do boxů Lewis Hamilton ke své druhé zastávce v boxech. Brit si stěžoval, že auto bylo velmi nestabilní.

16. kolo

Oscar Piastri dostal 10 sekundovou penalizaci za způsobení kolize.

17. kolo

Max Verstappen se postupně probíjel polem, už byl na dvanácté pozici.

18. kolo

Oliver Bearman zamířil ke svým mechanikům jako jeden z prvních z top 10. Zároveň Max Verstappen se už posunul na sedmou pozici, protože na konci kola další piloti zamířili do boxů.

20. kolo

Nizozemec reportoval, že žlutá sada pneumatik je mnohem lepší. Už byl na šestém místě.

21. kolo

Závodní inženýr Landa Norrise vyjmenoval dokonce 4 strategie (plán D), které přicházejí v úvahu pro Brita. Na konci kola zastavil v boxech Andrea Kimi Antonelli, zbavil se softů a propadl se na jedenáctou pozici zrovna do středu pole.

25. kolo

Max Verstappen profitoval ze zastávek ostatních pilotů a byl na čtvrtém místě. Na vedoucího Landa Norrise ztrácel 20 sekund.

27. kolo

Júki Cunoda si odpykal penalizaci 10 sekund v boxech, ale komisaři oznámili, že si ji neodpykal správně.

29. kolo

Lewis Hamilton dostal penalizaci 5 sekund za kolizi s Francem Colapintem z prvního kola.

30. kolo

Andrea Kimi Antonelli se probojoval na páté místo a konečně měl čistý vzduch před sebou. Na konci kola zajel do boxů Lando Norris, obul softy a vrátil se na čtvrtou pozici za Maxe Verstappena. Vedení přebral Oscar Piastri.

33. kolo

Na hlavní rovince Lando Norris předjel Maxe Verstappena a posunul se na třetí pozici.

34. kolo

Júki Cunoda dostal penalizaci 10 sekund za špatné odpykání předchozího trestu. Na konci kola zamířili do boxů George Russell a Max Verstappen. Brit obul softy a byl sedmý, Nizozemec mediumky a propadl se na dvanáctou pozici.

38-39. kolo

Max Verstappen se opět posunul, tentokráte na šestou pozici. Oscar Piatri na konci kola zajel do boxů, odpykal si penalizaci 10 sekund a obul softy. Australan se vrátil na osmou pozici.

42. kolo

Lewis Hamilton dostal informaci, že má zajet do boxů a odstoupit ze závodu.

43. kolo

Oliver Bearman zajel podruhé ke svým mechanikům a to otevřelo cestu Maxovi Verstappenovi a Oscaru Piastrovi.

48. kolo

Andrea Kimi Antonelli zastavil u svých mechaniků, obul mediumky a vrátil se na šestou pozici.

49. kolo

Příkaz do boxů obdržel i George Russell, obul taktéž žlutou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Max Verstappen se tak posunul provizorně na druhou pozici a třetí byl Oscar Piastri.

Nádherný souboj předvedli Nico Hülkenberg a Oliver Bearman, ze kterého vítězně vyšel britský jezdec.

50-51. kolo

Lando Norris na konci 50. kola zamířil do boxů, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici. Vedení tak přebral Max Verstappen. Závodní inženýr čtyřnásobného mistra světa mu oznámil, že nevěřil, že to bude říkat, ale je ve vedení závodu. Pilot Red Bullu mu odpověděl: „To není špatné.“

Na konci 51. kola stavěl Oscar Piastri, obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na sedmou pozici.

53. kolo

Vypadá to na zajímavý konec závodu. Pořadí totiž bylo: Verstappen, Norris, Antonelli, Russell, Lawson, Bearman, Piastri.

54-55. kolo

Oscar Piastri předjel Olivera Bearmana a posunul se na šestou pozici. Na konci kola zastavil Max Verstappen, obul softy a vrátil se na čtvrtou pozici se ztrátou necelých 15 sekund na Landa Norrise. Vedení opět měl Lando Norris.

Oscar Piatri se rychle vypořádal s Liamem Lawsonem a měl na dohled Maxe Verstappena.

60. kolo

Max Verstappen dostal informaci, že cílí na druhou pozici.

61. kolo

Na konci kola už Max Verstappen byl pod sekundou za Georgem Russellem.

63. kolo

Max Verstappen do první zatáčky na první pokus předjel britského pilota a už byl třetí. Ztráta na Andreu Kimiho Antonelliho byly necelé 2,5 sekundy.

67. kolo

Andrea Kimi Antonelli prozatím držel skvělé závodní tempo a Max Verstappen prozatím nedokázal prolomit hranici 1 sekundy.

69. kolo

Max Verstappen byl nalepený na zadním křídle Mercedesu.

Cíl

Lando Norris zvítězil na Interlagosu! Andrea Kimi Antonelli odolal tlaku a dojel druhý před Maxem Verstappenem! Rozdíl v cíli mezi Italem a Nizozemcem byl 362 tisícin sekundy!

Pořadí
Jezdec
Tým Ztráta v cíli
1
Lando Norris
McLaren
2
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes +10.388
3
Max Verstappen
Red Bull +10.750
4
George Russell
Mercedes +15.267
5
Oscar Piastri
McLaren +15.749
6
Oliver Bearman
Haas +29.630
7
Liam Lawson
Racing Bulls +52.642
8
Isack Hadjar
Racing Bulls +52.873
9
Nico Hülkenberg
Stake +53.324
10
Pierre Gasly
Alpine +53.914
11
Alexander Albon
Williams +54.184
12
Esteban Ocon
Haas +54.696
13
Carlos Sainz
Williams +55.420
14
Fernando Alonso
Aston Martin +55.766
15
Franco Colapinto
Alpine +57.777
16
Lance Stroll
Aston Martin +58.247
17
Júki Cunoda
Red Bull +69.176
18
Lewis Hamilton
Ferrari DNF
19
Charles Leclerc
Ferrari DNF
20
Gabriel Bortoleto
Stake DNF

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *