
Turecká vláda chce vrátit formuli 1 zpět do Turecka. Na istanbulském okruhu se naposledy závodilo v období pandemie, ovšem kvůli nedostatku financí se královna motorsportu nemohla do Turecka vrátit.
Okruhu Istanbul Park hostil formuli 1 v letech 2005 až 2011 a krátce se vrátil v období pandemie covidu v roce 2020 a 2021. Hlavním důvodem, proč se v Turecku přestalo závodit, byly finance. Okruh má ale nového vlastníka, který by mohl pomoct vrátit Turecko zpět na závodní kalendář.
Turecká sportovní federace nedávno závodní trať odkoupila a její prezident, Eren Uclertopragi, má jasné záměry: „Vláda je pevně odhodlána vrátit Turecko do kalendáře formule 1 s trvalou a dlouhodobou dohodou.“
Uclertopragi dodal, že je připraven hostit velkou cenu již příští rok, přičemž okruh Madring, který bude v nadcházející sezóně nově součástí kalendáře, ještě není postaven.
„Jak je známo, kalendář na rok 2026 již byl oznámen. Nicméně v případě, že by se závod z různých důvodů nemohl konat, mohli bychom hostit Velkou cenu Turecka,“ řekl Uclertopragi.
„Na rozdíl od situace během pandemie však nechceme pořádat jednorázový náhradní závod, ale místo toho se snažíme zajistit si místo v kalendáři prostřednictvím dlouhodobé smlouvy.“
Uclertopgragi je přesvědčen, že okruh může opět hostit královnu motorsportu, a prozradil, že vláda země poskytuje projektu významnou podporu.
„V současné době se těšíme významné podpoře a povzbuzení ze strany naší vlády. Všechny platby a postupy související se závodem budou provedeny pod státní zárukou. V tuto chvíli nám skutečnost, že jsme jako federace převzali správu Istanbul Parku, přináší velkou výhodu.“
„Kromě převzetí odpovědnosti jak promotéra, tak národního sportovního orgánu uznaného FIA, nám skutečnost, že závod podporuje plná síla naší vlády, umožní zorganizovat velmi hladký průběh akce.“
„Nemáme v úmyslu soutěžit s žádnou jinou zemí. Turecko má stále velmi populární a jedinečnou trať, 85 milionů obyvatel, velký zájem mladých lidí o tento sport, trh, na kterém se ročně prodá více než 1,2 milionu automobilů, továrny nebo hlavní distributory většiny značek automobilů F1, které se zde nacházejí, a geopolitickou pozici.“