Trappa podruhé vítězí, dělí se o stupně vítězů s Paatzovou a Karhanem

Trappa podruhé vítězí, dělí se o stupně vítězů s Paatzovou a Karhanem

Gino Trappa z týmu Jenzer Motorsport, který startoval ze šestého místa na startovním roštu, se probojoval skrz závodní pole a na Red Bull Ringu vybojoval své druhé víkendové vítězství. Druhá skončila Mathilda Paatz a třetí Max Karhan.

Mathilda Paatz z týmu Mathilda Racing a Hady Mimassi z Renauer Motorsport startovali z první řady. Za nimi se seřadili Max Karhan a David Walther, reprezentující Jenzer Motorsport a Maffi Racing. Třetí řadu tvořili William Karlsson z Renauer Motorsport a Gino Trappa z Jenzer Motorsport.

Karhan skvěle odstartoval a okamžitě poskočil na druhé místo za Paatz, přičemž zbytek startovního pole se dostal do čela. Na druhé dlouhé rovince Mimassi vyvíjel tlak na Karhana, zatímco Paatz si dokázala na čele vybudovat mírný náskok. Mimassi později ztratil pozici ve prospěch Gina Trappy, čímž se pořadí ustálilo na Paatz, Karhan, Trappa, Mimassi a pátý Karlsson.

Ve druhém kole byl nasazen safety car kvůli kolizi mezi Teodorem Borensteinem a Romualdem Bocquetem, přičemž Bocquetův vůz skončil na Borensteinově.

Po 15 minutách byl závod znovu zahájen. Trappa se rychle posunul na druhé místo a Mimassi předjel Karhana, který mu to oplatil předjetím ve čtvrté zatáčce.

Karlsson jel pátý, Walther šestý, Schranz sedmý a týmoví kolegové Nicolas Cortes a Javier Herrera byli osmý a devátý. První desítku uzavíral David Gorčica, který byl pod tlakem Benetta Gáspára.

Schranz se snažil bránit před Cortesem a Herrerou, ale nakonec prohrál. Krátce poté se dostal pod tlak i Gáspár, kterému se podařilo Gorčicu předjet.

V závěrečných fázích Trappa a Karhan stáhli ztrátu na Paatz, čímž se vytvořila trojice bojující o vedení. V 11. kole Trappa předjel Paatz a ujal se vedení. Karhan se ho snažil následovat, ale Paatz jela skvěle a udržela ho až do šachovnicové vlajky.

Trappa si dojel pro své druhé vítězství ve víkendovém závodě, zatímco Paatz získala fenomenální druhé místo a stala se první ženou, která stála na stupních vítězů v celkové historii F4 CEZ. Třetí místo obsadil Max Karhan, který tak slavil své první pódium v sezóně. Hady Mimassi skončil hned za ním na čtvrtém místě a David Walther projel cílem jako pátý.

Nicolas Cortes obsadil šesté místo, za ním skončil William Karlsson na sedmém a Javier Herrera na osmém místě. Simon Schranz získal na domácí půdě další body devátým místem a první desítku uzavřel Benett Gáspár ze Zengő Motorsport.

Pozice Jezdec Tým Ztráta
1 Gino Trappa Maffi Racing
2 Mathilda Paatz Mathilda Racing +1.648s
3 Max Karhan Jenzer Motorsport +2.082s
4 Hady Mimassi Renauer Motorsport +2.709s
5 David Walther Maffi Racing +5.421s
6 Nicolas Cortes Jenzer Motorsport +6.499s
7 William Karlsson Renauer Motorsport +7.291s
8 Javier Herrera Jenzer Motorsport +8.024s
9 Simon Schranz Renauer Motorsport +8.3428s
10 Benett Gáspár Zengö Motorsport HSF +8.799s
11 Andreas Lo Bue Maffi Racing +10.103s
12 František Němec F4 CEZ Academy +12.868s
13 David Gorčica Janík Motorsport +13.614s
14 Nikolaj Dyrved Maffi Racing +23.469
15 Kiara Henni Henni Performance +23.870
DNC Teodor Borenstein Maffi Racing
DNC Romuald Bocquet Janík Motorsport
DNS Michalina Sabaj AS Motorsport
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka korejštiny. Koně ji baví nejen pod kapotou. Jako malá fandila o nedělích po obídku Alonsovi, protože měl nejbarevnější auto, cestu k formulím si znovu našla i později v životě. Na Svět Formule publikuje od roku 2023.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *