
Lando Norris ztratil vedení ve Velké ceně Belgie hned v prvním kole po restartu závodu. Tento moment nakonec Norrise stál vítězství. Nyní svůj pohled na celou situaci přidal i šéf stáje McLaren Andrea Stella.
Bylo to dlouhé odpoledne ve Spa-Francorchamps. Pro piloty i diváky. Kvůli mokrým podmínkám a špatné viditelnosti na trati vyrazily monoposty do zahřívacího kola za safety carem, po kterém vedení závodu vyvěsilo červenou vlajku. Po více jak hodinovém čekání byl závod odstartován, piloti odkroužili první 4 kola závodu za zpomalovacím vozem a šlo se konečně závodit.
Hned v první zatáčce ale udělal Lando Norris drobnou chybu, Oscar Piastri toho využil a na rovince Kemmel v nájezdu do zatáčky číslo 5 svého týmového kolegu předjel.
Norris to přisuzoval tomu, že nemohl využít žádnou energii ze své baterie, na což se dotazoval i svého inženýra. Will Joseph (závodní inženýr Norrise) ho ujistil, že se nejedná o žádný technický problém. Energii z baterie už totiž Norris vypotřeboval při samotném restartu.
Tento moment se ukázal jako rozhodující a Piastri závod dovedl do vítězného konce. Nyní se k celé situaci vyjádřil šéf McLarenu Andrea Stella, který odmítl spekulace o tom, že by vybitá baterie Norrise hrála klíčovou roli při daném souboji:
„Ve skutečnosti, pokud jde o využití baterie na startu závodu, chápu to tak, že došlo k drobné anomálii, která se vlastně vyskytla na obou stranách (u Norrise i Piastriho – pozn. red.). Takže nejde o nic, co by mělo Landa jakkoli znevýhodnit ve srovnání s Oscarem. Stále ještě vyhodnocujeme data, ale toto je první zpětná vazba, kterou jsem obdržel.“
„Myslím si, že k předjetí nakonec došlo proto, že pro vůz v čele startovního pole je velmi obtížné dorazit do zatáčky číslo 5 jako první. Není to nemožné, ale vyžaduje to mít při přejezdu cílové čáry slušný náskok, což se v případě Landa a jeho restartu nestalo,“ zakončil šéf týmu z Wokingu.