
Sprintový závod formule 2 opanoval Kush Maini, který benefitoval hlavně z velmi dobrého odpichu na startovním roštu. Po skvělém startu se držel celý závod na první pozici a nedal šanci svým pronásledovatelům. Druhý skončil Gabriele Mini, stupně vítězů doplnil Luke Browning. Roman Staněk skončil na 11. pozici.
V pátek se v uličkách v Monaku konala kvalifikace, která byla specifická. Každoročně se zde jede na dvě poloviny, aby měli jezdci na nejkratším okruhu v kalendáři prostor. Pro pole position si dojel Alex Dunne, nejrychlejší z druhé skupiny byl Victor Martins. Následně se do sebe obě skupiny zazipovali a to znamenalo celkové 14. místo pro Romana Staňka na startu obou závodů. První desítka se však jako vždy pro start sprintu obrací.
Start sprintu formule 2 byl kvůli blíže nespecifikovaným důvodům lehce opožděn, jezdci se vydali do zaváděcího kola ve 14:20. Z první řady startovali Kush Maini a Luke Browning, druhou řadu obstarali Gabriele Mini a Jack Crawford.
Velmi špatný start předvedl Luke Browning, který se propadl až na 5 pozici. První příčku si podržel Kush Maini. Během prvního kola došlo ke kontaktu mezi Crawfordem a Lindbladem, ale oba monoposty pokračovaly v jízdě dál. I přes to držel Lindblad po prvním kole velmi pěkné 3. místo a Crawford se držel na 5. pozici. Roman Staněk bojoval v zadní části startovního pole a ve 3. kole byl na 15. pozici těsně za Martím.
Žlutá vlajka vlála v 5. zatáčce během třetího kola, traťoví maršálové nejspíše sbírali nějaké úlomky z ťukance mezi Crawfordem a Lindbladem. Nakonec se možná jednalo o vlajky kvůli kolizi Schieldse s Bennettem Richard Verschoor hlásil přes vysílačku, že by měl Crawford odstoupit ze závodu, jelikož se mu kouří zespod auta.
Maini s Minim se od zbytku celkem rychle odtrhli, třetí Lindblad v 6. kole ztrácel přes dvě vteřiny. Junior Red Bullu obdržel desetivteřinový trest za kolizi s Crawfordem.
Alex Dunne hlásil do vysílačky, že jej Martí předjel pod žlutými vlajkami, ale v době, kdy byl vysílačka přehrávána byl Martí dvě pozice za Dunnem. Schields mezitím odstavil svůj monopost v boxové uličce. Roman Staněk stále kroužil na 15. pozici, ale došlo ke kontaktu s Martím ve vlásence.
Pořadí v 10. kole: Maini, Mini, Lindblad, Browning, Crawford, Vreschoor, Montoya, Fornaroli. Staněk na 15. pozici.
Lindblad dostal do vysílačky pokyn, aby zpomalil a vytvořil si před sebou místo, které v posledních kolech dojede a limituje ztrátu. Piloti od 3. místa níž se nacházeli poměrně v pospolitém balíku.
Villagómez dostal za kolizi s Schieldsem také trest 10 vteřin. A v 11. kole to zapíchl Durksen v bariéře za vlásenkou, dostal se předtím totiž do kontaktu s Goethem. Oba jezdci AIX tak skončili v závodě. K nim se připojil také John Bennett, který lízl bariéru a nepřežilo to zavěšení. Na trať vyjel safety car.
Pořadí v 15. kole: Maini, Mini, Lindblad, Browning, Crawford, Vreschoor, Montoya, Fornaroli. Staněk na 13. pozici.
Safety car zajel do boxů před nájezdem do 15. kola a velmi dobře restart zvládl Maini, který poodjel Minimu. Lindblad ztrácel více, ale nejspíše se jednalo o taktiku vzhledem k desetivteřinovému trestu. Goethe předvedl velmi těsný manévr v nájezdu do poslední zatáčky, kdy odstrčil Martinse a ten se propadal pořadím až na Romana Staňka.
Francouz následně zajel do boxů, kde se měnilo přední křídlo a vrátil se na trať jako poslední. Lindblad kontroloval velmi dobře tempo a už v 18. kole činila jeho mezera na druhého Miniho přes pět vteřin. Martí zajel do boxů a odstavil svůj Campos.
Na prvních dvou místech stále beze změn, a stejně tak bodovaná osmička. Roman Staněk si ve vysílačce stěžoval na pomalé tempo Dunna, který víc a víc ztrácí na jezdce před sebou.
Pořadí ve 20. kole: Maini, Mini, Lindblad, Browning, Crawford, Vreschoor, Montoya, Fornaroli. Staněk na 12. pozici.
Luke Browning se snažil předjet Lindblada, ale na svého krajana nevyzrál. Lindblad si mezitím připravil mezeru, která činila 11 vteřin. Nejrychlejší časy jezdil poslední Victor Martins. O poslední bodovanou pozici bojoval Fornaroli, na kteréo tlačil zezadu Goethe, skulinku k předjetí však ani ve 22. kole nenašel. Ve stejném kole dostal Lindblad pokyn zatlačit na pilu a dojet ztrátu, která činila 11 vteřin, na Browninga rychle najel dvě vteřiny.
Goetheho snahy o body však zhatila penalizace za kontakt s Victorem Martinsem, Goethe dostal po závodě ke svému času navíc 10 vteřin. Arvid Lindblad hodně zrychlil a velmi rychle napařil Browningovi ztrátu čtyř vteřin. První Maini poodjel Minimu na dvě vteřiny.
Pořadí ve 25. kole: Maini, Mini, Lindblad, Browning, Crawford, Vreschoor, Montoya, Fornaroli. Staněk na 12. pozici.
Alex Dunne se snažil držet těsně za Goethem a doufal, že Lindblad si nevybuduje 10 vteřin a dostal se na body. Lindblad dojel Miniho ve 27. kole a Ital britského pilota zdržoval. Roman Staněk byl v závěru přilepen na Miyatovi, ale stále držel 12. příčku. Goethe i Dunne nabrali postupně velkou ztrátu, což by znamenalo nějaké body pro Lindblada i po aplikování penalizace.
V posledním kole se žádné předjížděcí manévry nekonaly. Lindblad hledal skulinku, ale před Miniho se nedostal. Podobně tak Verschoor za Crawfordem.
Vítězem sprintu formule 2 v ulicích Monte Carla se stal Kush Maini, druhý skončil Gabrielle Mini, třetí Luke Browning. Arvid Lindblad klesl na 8. pozici, takže získal alespoň bod. Roman Staněk dojel těsně za elitní desítkou, po startu ze 14. pozice se posunul na 11. místo. Leonardo Fornaroli skončil opět na bodech a je jediným jezdcem, který bodoval ve všech dosavadních sprintech i hlavních závodech.
Hlavní závod formule 2 je na programu v neděli v 9:40. Roman Staněk do něj startuje ze 14. místa.
Pozice
|
Jezdec
|
Tým
|
Ztráta
|
1
|
K. Maini
|
DAMS Lucas Oil
|
–
|
2
|
G. Minì
|
PREMA Racing
|
+3.705
|
3
|
L. Browning
|
Hitech TGR
|
+7.299
|
4
|
J. Crawford
|
DAMS Lucas Oil
|
+10.493
|
5
|
R. Verschoor
|
MP Motorsport
|
+11.257
|
6
|
S. Montoya
|
PREMA Racing
|
+11.937
|
7
|
L. Fornaroli
|
Invicta Racing
|
+13.234
|
8
|
A. Lindblad
|
Campos Racing
|
+13.766
|
9
|
A. Dunne
|
Rodin Motorsport
|
+27.220
|
10
|
R. Miyata
|
ART Grand Prix
|
+28.677
|
11
|
R. Staněk
|
Invicta Racing
|
+31.687
|
12
|
O. Goethe
|
MP Motorsport
|
+31.981
|
13
|
M. Esterson
|
TRIDENT
|
+33.194
|
14
|
A. Cordeel
|
Rodin Motorsport
|
+43.613
|
15
|
D. Beganovic
|
Hitech TGR
|
+47.785
|
16
|
S. Meguetounif
|
TRIDENT
|
+61.058
|
17
|
V. Martins
|
ART Grand Prix
|
+63.597
|
18
|
R. Villagómez
|
Van Amersfoort Racing
|
+71.319
|