
Sezóna 2026 přinese obrovskou spoustu změn, co se pravidel týče a všechny stáje musí pracovat na vývoji pohonné jednotky pro budoucího rok. Ferrari tak schytalo velkou ránu v podobě ztráty dvou důležitých postav v této oblasti, kteří přecházejí ke konkurenčnímu týmu.
Podle dostupných informací by mělo Ferrari přijít o dva důležité pracovníky ze svého týmu pohonných jednotek. Předpokládá se, že jejich cílovou destinací bude automobilka Audi, která bude součástí startovního roštu už příští sezónu.
Pár dní po Velké ceně Itálie vylezlo na povrch, že podle serverů Autoracer a Corriere dello Sport, by měli stáj z Maranella opustit klíčové postavy Wolf Zimmerman a Lars Schmidt, kteří sehrávají stěžejní roli ve vývoji nové pohonné jednotky.
Přesný termín jejich odchodu k německé značce, která převezme jméno po Sauberu, zatím není jasný. Zimmermann, vedoucí projektu pohonné jednotky Ferrari, je v široké veřejnosti uznáván za zkušeného inovátora ve světě F1 motorů. Jeho odchod je obzvlášť zásadní před významnou změnou pravidel, která vstoupí v platnost příští rok, a všechny týmy budou do sezóny vstupovat s velkou neznámou.
I přesto však oddělení motorů Ferrari není na Zimmermannovi zcela závislé, protože Enrico Gualtieri, který ve Scuderii zůstává, nadále dohlíží na projekt pohonné jednotky pro rok 2026. Schmidt, hlavní inženýr pro vývoj výkonu spalovacího motoru, má rovněž společně s Zimmermannem přejít k Audi, čímž znovu naváže spolupráci s Mattiou Binottem.
Binotto, který opustil italskou stáj na konci roku 2023, nyní stojí v čele projektu Audi. Jeho plány a vize zahrnují zásadní změny ve vývoji motoru. Zimmermannův odchod bude pro Ferrari kvůli jeho vlivu velkou ránou, avšak přítomnost Gualtieriho zajišťuje určitou kontinuitu, která i tak udržuje naděje stáje z Maranella při životě a rozhodně tak není nic ztraceno.
Přesun Schmidta a Zimmermana ke konkurenčnímu týmu Audi by měl prohlubovat jejich spolupráci na projektu, který by měl řídit právě někdejší šéf stáje Ferrari.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.