Šéf Sauberu se vyjádřil ke kontroverznímu rozhodnutí McLarenu

Šéf Sauberu se vyjádřil ke kontroverznímu rozhodnutí McLarenu

O víkendu proběhla na Velké ceně Itálie další kontroverzní situace v rámci týmové režie v McLarenu. Oscar Piastri musel nechat projet Landa Norrise po tom, co se mechanikům nepovedla zastávka v boxech. Svůj názor vyjádřil i šéf Sauberu Jonathan Wheatley.

Papájová stáj se sídlem ve Wokingu se ocitla pod intenzivním drobnohledem médií hned po nedělním závodě v Monze, ve kterém Lando Norris a Oscar Piastri dojeli na druhém a třetím místě. Piastri předjel svého týmového kolegu v poslední kolech závodu poté, co se zasekl v boxech kvůli tomu, že se mechanikům nepovedlo správně utáhnout pneumatiku.

Protože ale Norris držel druhé místo téměř po celou Velkou cenu, byl Piastri požádán vedením týmu, aby mu pozici vrátil a až poté spolu mohou závodit. Navzdory podrážděné úvodní reakci na pokyn závodního inženýra, lídr šampionátu uposlechl a po závodě řekl, že rozhodnutí mělo chránit kulturu týmových zásad ohledně závodění a jejich papájových pravidel.

Oscar Piastri sdělil, že ačkoli se o této konkrétní situaci na týmových poradách předem neuvažovalo, pravidelně se diskutuje o podobných případech, a že když situace nastala, nijak ho nepřekvapila.

„Vedli jsme diskuse o všech možných scénářích. Když jste ve stejném týmu a nastanou věci, nad kterými nemá jezdec kontrolu, existuje mnohem víc způsobů, jak to napravit. Takže je to téma, o kterém jsme už mluvili,“ řekl australský jezdec médiím. „Jsem si jistý, že to ještě vyhodnotíme a probereme, ale rozhodně to nebyla situace, o které bychom předtím vůbec nemluvili,“ dodal lídr šampionátu.

Jonathan Wheatley má za sebou mnoho let zkušeností ve formuli 1, a to i u špičkových týmů, jako je Red Bull, který byl v minulosti nucen udělat mnoho týmových rozhodnutí, které ovlivnily závod jejich jezdců. Šéf Sauberu věří, že podobná debata stejně musela v určitém okamžiku nastat a byla tak nevyhnutelná. Navíc si myslí, že se jedná také o chybu v rámci rádiové komunikace.

„Myslím, že by k tomu stejně došlo. I tak nevím, protože v tom týmu nejsem, ale očividně mluvili o tom, jak budou závodit. Myslím, že se dohodli, že pokud by došlo k týmové chybě, která by prohodila pozice, nebylo by to žádné překvapení, protože v rádiu toho vlastně moc nezaznělo,“ řekl Jonathan Wheatley v rozhovoru.

McLaren se ocitl pod podobným drobnohledem i loni, po podobném incidentu na Velké ceně Maďarska, kdy dostal Norris pokyn vyměnit si znovu pozici s Piastrim a ten následně zvítězil.

Když byl Wheatley tázán, zda existuje nějaký limit pro takové týmové příkazy a kde by se měla udělat jasná hranice, zažertoval: „Kolik máte času?“ a dodal, že tým se hodně poučil ze situací z loňské sezóny. „Myslím, že se loni očividně naučili hodně tvrdých lekcí,“ dodal šéf Sauberu.

„Velmi na mě zapůsobilo, jak letos zvládají udržet oba své jezdce v boji o titul. Myslím si, že v tom byli napřed. Takovou diskuzi nevedli v průběhu závodu. Je to zjevně něco, co souvisí s jejich výkonem.“

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *