Bývalý pilot Williamsu a Toyoty ve formuli 1 Ralf Schumacher varoval, že jeho krajan Nico Hülkenberg je u Haasu stále více netrpělivý a americká stáj je „ve slepé uličce“, co se týče vývoje monopostu. Mohl by Hülkenberg zamířit do Sauberu, ze kterého se stane Audi?
Po odchodu Sebastiana Vettela do důchodu na konci roku 2022, a když si vyměnil místo se svým krajanem Mickem Schumacherem v Haasu, je Hülkenberg v současnosti jediným německým reprezentantem v F1. Poté, co se německý jezdec ocitl bez smlouvy na sezónu 2020, zaskakoval během dvou sezón jako náhradní jezdec ve čtyřech velkých cenách týmu Racing Point/Aston Martin.
Povolání do týmu Haas pro rok 2023 bylo možná záchranným lanem pro jeho kariéru, ale i přes jeho rychlou aklimatizaci na závody se mu nedařilo bodovat. Tým z Kannapolis se propadl na dno šampionátu konstruktérů a do konce sezóny zbývají už jen dva závody.
„Hülkenberg si také uvědomuje, že Haas je ve slepé uličce se vším, co dělá. Haas už pravděpodobně není na takové úrovni, aby byl schopen konkurovat v současné formuli 1,“ řekl Schumacher o současném postavení amerického týmu v nedávném sloupku pro Sky Germany.
Navzdory sedmi účastem v Q3 se Němcovo jediné bodované umístění ve velké ceně v roce 2023 odehrálo ve třetím závodě sezóny v Austrálii.
„Je to pro Hülkenberga škoda. Člověk má pocit, že se k situaci staví otevřeně a upřímně, ale možná také doufá, že se z toho nějak dostane. Jeho vyjádření a jeho tvář mluví jasně. Chápu ho, protože on už také nemá věčnost. Pořád to ještě může zvládnout. Zažil 200 velkých cen, a ještě nebyl ani na stupních vítězů. Je jasné, že mu začíná docházet trpělivost,“ dodal Schumacher.
Haas se v průběhu celé sezóny 2023 trápí, přičemž zjevnou rychlost amerického týmu na jedno kolo omezují špatné výsledky v závodech kvůli obavám z degradace pneumatik. Od květnové Velké ceny Miami získal tým pouze jediný bod – 10. místo Kevina Magnussena v Singapuru.
Naposledy v Sao Paulu se Hülkenbergovi podařilo dojet na 12. místě v závodě, ve kterém šest jezdců odstoupilo a dva jezdci, kteří byli o kolo pozadu už od třetího kola.
„Těžil z několika odstoupení, ale nakonec nemohl dojet lépe než na dvanáctém místě. Zdá se, že vylepšení Haasu nefunguje, opotřebení pneumatik je neuvěřitelně vysoké. Haas dal Hülkenbergovi šanci vrátit se do formule 1, proto si myslím, že je fér a správné, že u Haasu zůstal,“ poznamenal Schumacher.
V posledních měsících byl německý jezdec silně spojován s přestupem do Sauberu, který se v roce 2026 stane továrním týmem Audi. Zatímco Audi upřednostňuje na jedno ze svých míst německého jezdce, ale Hülkenberg zůstává věrný Haasu, přestože vedl předběžná jednání s týmem z Hinwilu.
„Až bude Audi v roce 2026 konečně závodit, je stále ve hvězdách, zda bude špičkovým týmem, nebo ne. Budou to muset nejprve dokázat a budou muset přinést výsledky. Takže stále existují nějaké otazníky. Momentálně jsem tady (u Haasu – pozn. red.) jako doma a všechno ostatní je ve hvězdách,“ řekl Hülkenberg v říjnu německému Sky.