Řidič stáje McLaren Carlos Sainz říká, že jeho předjížděcí manévry přes dva mercedesy a chopení se vedení na začátku Velké ceny Portugalska byly ve skutečnosti „docela snadné“.
Španěl maximálně využil své zahřáté měkké pneumatiky, aby se probojoval přes Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase na první příčku, čímž vedl několik kol na okruhu Algarve.
A i když nikdy nepočítal s tím, že ve druhém kole půjde ze sedmého místa na startovním roštu do vedení, Sainz řekl, že výhoda pneumatik, kterou měl před jinými vozy, to docela usnadnila.
„Zvláště kolem nich to bylo vlastně docela snadné,“ řekl Sainz pro Sky F1. „Ve skutečnosti to nebyla opravdu těžká bitva nebo něco podobného. Jelo se mi kolem obou mercedesů podobně, jako jezdí oni kolem nás většinu času.“
Sainz věřil, že klíčovým faktorem, který mu pomohl, bylo zajistit, aby se mu v zahřívacím kole podařilo nashromáždit dostatek tepla do svých pneumatik.
„Kladl jsem velký důraz na zahřívací kolo, abych si zajistil, že budou pneumatiky dostatečně zahřáté,“ řekl. „Několik vozů začalo na středně tvrdých pneumatikách, další na měkkých, ale myslím, že těch pár stupňů navíc na měkké pneumatice, které jsem dokázal do pneumatiky dostat při formačním kole, mi dalo takovou výhodu při prvním kole.“
Přiznává však, že v prvním kole nechybělo moc a mohlo se všechno pokazit, když ho překvapilo Hamiltonovo brzké brzdění.
„Málem jsem do něj narazil, protože brzdil tak brzo, naštěstí jsem měl dost místa na vnějším kraji trati,“ řekl.
„Pak jsem uviděl Valtteriho a očekával jsem, protože už přestávalo poprchávat, že nabere tempo. Nestalo se tak a mně auto prostě sedělo.“
„Byl jsem mu už v patách, pokusil jsem se ho trochu znervóznit, aby se podíval do zrcátek, myslím, že jednu zatáčku pak díky tomu trochu pokazil, což mě dostalo do vedení.“
Sainz se dlouho nedokázal udržet na čele, jakmile měly oba mercedesy své pneumatiky v té správné teplotě a ty jeho už na tom nebyly úplně nejlépe, sklouzl z první příčky na šestou. Myslí si, že je to problém, kterému je monopost McLarenu obzvláště náchylný.
„Ano, poslední pár závodů jsme bojovali s nižšími teplotami v pneumatikách,“ vysvětlil. „Naše auto má tendenci trochu nedotáčet v polovině zatáčky, což značně opotřebovává levou přední pneumatiku.“
„V poslední době to byla vlastnost našeho vozu a musíme stále zkoumat proč. Věřím, že jsme dnes bez těchto problémů s pneumatikami mohli klidně skončit alespoň na čtvrtém a pátém místě.„