Carlos Sainz zhodnotil závodní víkend ve Španělsku a potvrdil, že aktuálně se před Ferrari nachází Red Bull, McLaren, ale i Mercedes. Sainz dále prozradil slabinu monopostu SF-24 kvůli níž ztrácí na své soupeře.
Ferrari vstoupilo do závodního víkendu ve Španělsku v naději, že se vzchopí z katastrofálního víkendu v Kanadě, kde ani jeden monopost nedokončil závod. Tato naděje byla podpořena tím, že italský tým přivezl do Barcelony nový balíčkem vylepšení.
Během FP3 oba jezdci doslova létali, ale v kvalifikaci nakonec obsadili až třetí řadu. Týmu z Maranella se nedařilo ani v závodním tempu, kdy dokončili závod na pozicích, na kterých startovali, na pátém a šestém místě.
Ferrari, jenž bylo z kraje sezóny pasováno do role vyzyvatele mistrovského Red Bullu, tak v posledních závodech se italská stáj propadla za McLaren a i Mercedes.
Sainz prohlásil, že Ferrari nestačí nejen na Red Bull a McLaren, ale nyní i na Mercedes. Připomněl, že se tým z Maranella v Barceloně trápil i minulou sezónu.
„Tady jsme byli za nimi,“ odpověděl Sainz na otázku, zda má Mercedes nyní rychlejší balík než Ferrari. „Myslím, že je to objektivní hodnocení.“
„V kvalifikaci byly samozřejmě těsné rozdíly, ale poté v závodě jsem myslím trochu kopíroval to, co dělal George Russell, a byl jsem o desetinu nebo dvě pomalejší. Charles (Leclerc – pozn. red.) kopíroval to, co dělal Lewis Hamilton, a byl o jednu nebo dvě desetiny pomalejší. A pak samozřejmě Red Bull a McLaren jsou jasně o krok napřed. Takže to nebyl náš nejlepší víkend.“
„Na této trati jsme se loni také nejvíce trápili. Takže to je taková naše naděje, že je to pro nás jen falešná trať a že budou jiné tratě, na kterých budeme trochu konkurenceschopnější. Dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství s Red Bullem a McLarenem? To nevím. Ale určitě konkurenceschopnější.“
Španělský jezdec hned po kvalifikaci přiznal, že za časovou ztrátu Ferrari mohou průjezdy vysokorychlostními zatáčkami. I přes to, že se monopost SF-24 oproti svému předchůdci SF-23 zlepšil, tak Sainz přiznal, že tuto slabinu stále nedokázali vyřešit.
„Pro mě je to rychlostní charakter trati v táhlých kombinovaných zatáčkách, zdá se mi, že v táhlých zatáčkách jako v Číně, tady nebo v Suzuce vždycky bojujeme. Znáte ty táhlé kombinované, kdy strávíte hodně času zatáčením, navíc ve vysokorychlostních zatáčkách. Tam jsme byli slabí i loni, tam jsme slabí i letos, ne tak slabí jako loni, ale pořád slabší. Takže to stále zůstává naší prioritou v oblasti vývoje.“
Vítěz tří velkých cen dodal, že tento deficit se zvýrazní, když se v závodě objeví degradace a nové pneumatiky nemohou zmírnit nejčastější nedostatky vozu SF-24, které se projevují.
„Máme velice otevřenou rovnováhu, zejména když pneumatika přestane fungovat a jste mimo její maximum. Pak s tím bojujete ještě víc, proto je závod vždycky ošemetný.“
Španěl se neobává, že by poskakování ve vysokých rychlostech mohlo být problematické, i přes to že jízda po nerovnostech je nezbytná během závodů na Red Bull Ringu a Silverstonu.
„Nejvíce jsme tím trpěli loni v Barceloně a také v roce 2022. Takže je to tak trochu trať, kde máme tendenci trpět nejvíce. Vzpomínám si, že Rakousko nebyl problém kvůli vlastnostem trati a možná i asfaltu. A Silverstone se nám trochu vrátil, takže uvidíme, jak na tom budou tato auta letos.“