Rosberg o situaci Russella: Wolff se vypaří z povrchu země

Rosberg o situaci Russella: Wolff se vypaří z povrchu země

Mercedes stále oficiálně neoznámil svou jezdeckou dvojici pro příští rok. Bez smlouvy tak stále, poměrně překvapivě, zůstává letošní tahoun a lídr George Russell, stejně tak i nováček Andrea Kimi Antonelli.

Toto Wolff rozhodně patří mezi nejúspěšnější a nejzkušenější šéfy týmů za poslední dekádu. Vyjednávat s ním o kontraktech tedy rozhodně není jednoduché. Na vlastní kůži si to v letošní sezóně zkouší George Russell, jezdec, který ještě před pár lety patřil mezi největší naděje Mercedesu a měl převzít vítěznou štafetu po Lewisi Hamiltonovi.

Po Hamiltonově odchodu na začátku aktuální sezóny se Russell stal týmovou jedničkou Mercedesu a daří se mu přinášet výsledky a sbírat důležité body, které nováček Antonelli kvůli mnoha chybám zatím nezískává. Faktem však je, že v polovině září George Russell stále nemá jistou budoucnost. Ačkoli se neočekává, že by nakonec smlouvu neprodloužil a hledal si jiné angažmá, podle dosavadních předpokladů by měl být Mercedes na začátku nové éry výkonnostně nejsilnějším týmem.

Dlouhé čekání na podpis smlouvy, která měla být jen formalitou, však něco naznačuje. Dlouhé týdny se spekulovalo o přestupu Maxe Verstappena do Mercedesu, a právě jemu bylo připisováno toto vyčkávání. Verstappen ale už oznámil, že bude, alespoň zatím, pokračovat v Red Bullu.

Bývalý pilot Mercedesu a mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg se k situaci a vyjednávání Russella vyjádřil slovy, že „dává Wolffovi ochutnat vlastní medicínu.“ Němec měl s Wolffem vlastní zkušenosti z vyjednávání v sezónách 2014 a 2016, a vysvětlil, proč si myslí, že Russell se snaží získat lepší podmínky.

„Vyjednávat s Wolffem je děsivé. Pokud se pokusíte získat lepší podmínky, jednoduše se vypaří z povrchu země a nedá se s ním spojit. Je to strašné a já jsem tím dost trpěl,“ řekl Rosberg a dodal: „Ale Russell teď dělá totéž jemu, dává mu pocítit jeho vlastní medicínu, protože není spokojený s podmínkami nové smlouvy. George je odchovanec Mercedesu, takže jeho plat rozhodně není na úrovni Landa Norrise, a George ví, že pokud dostane kvalitní monopost, dokáže jezdit na Norrisově úrovni, vyhrávat závody i tituly.“

„Má pocit, že není fér, aby jeho plat byl výrazně nižší než Norrisův. A pak jsou tu ještě věci jako sponzorské akce. Týmy mají mnoho sponzorů, kteří platí velké peníze, a jediný způsob, jak jim to vrátit, je logo na monopostu a čas jezdců. Sponzoři chtějí, aby se jejich zákazníci mohli s Russellem setkat – a piloti jsou k tomu často využíváni. Nemůžu říct, že je to únavné, protože každý by řekl: Ale no tak, mlč! Bereš hromadu peněz a stačí jít na akci, potřást si rukou a udělat pár fotek. Ale Russell se bude snažit snížit počet těchto akcí, protože mohou zabrat až 60 dní v roce, a některé dny jsou rozdělené, takže v součtu to může být i 80,“ uzavřel Rosberg.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Študent žurnalistiky. F1 sleduje od roku 2008. Na začiatku svojej fanúšikovskej cesty fandil Ferrari. Jeho najobľúbenejší pilot z minulosti je Kimi kvôli jeho charakteristickej flegmatickosti. Na Svět Formule publikuje od roku 2024.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *