Rosberg kritizuje McLaren za týmovou režii v Monze

Rosberg kritizuje McLaren za týmovou režii v Monze

Je pomalá zastávka v boxech součástí závodění, nebo by tým měl napravit křivdu ve prospěch pilota, který na ni doplatil? Tuto otázku řeší i McLaren po incidentu, který se odehrál ve Velké ceně Itálie. Nucená výměna pozic mezi Piastrim a Norrisem vyvolala debatu, do které se zapojil i bývalý mistr světa Nico Rosberg.

Během Velké ceny Itálie se tým McLaren dostal pod palbu kritiky kvůli kontroverznímu použití týmových příkazů. Důvodem byla pomalá zastávka v boxech Landa Norrise, kvůli které přišel o druhé místo. Tým následně nařídil Oscaru Piastrimu, aby britskému pilotovi pozici vrátil.

Zatímco Norris jel na druhém místě za Maxem Verstappenem, jeho inženýr Will Joseph ho ujistil, že se nemusí obávat žádného undercutu. „K předjetí nedojde,“ znělo z vysílačky. Bohužel, realita byla jiná. Piastri zajel na výbornou zastávku v čase 1,9 sekundy, zatímco Norrisovi trvala kvůli problému s maticí na levé přední pneumatice 5,9 sekundy. Na trať se tak vrátil až za svým týmovým kolegou.

Piastriho inženýr Tom Stallard mu následně dal pokyn, aby pozici Norrisovi přenechal. Australský pilot se však nejprve bránil s tím, že podle politiky McLarenu jsou zastávky v boxech součástí závodu. „Řekli jsme, že pomalý pit stop je součástí závodu, takže nechápu, co se tady změnilo,“ popsal Piastri po závodě.

Navzdory počátečním protestům nakonec svému kolegovi pozici přenechal. Závod dokončil o dvě sekundy za Norrisem. K incidentu se během závodu vyjádřil i Max Verstappen, kterému jeho inženýr Gianpiero Lambiase sdělil, co se stalo. S úsměvem reagoval slovy: „Ha! Jen proto, že měl pomalou zastávku?“

A nebyl sám, koho rozhodnutí McLarenu překvapilo. Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg prozradil, že jde o téma, o kterém se mluví v každém týmu, a pomalé zastávky se všude berou jako součást závodění.

„Myslím si, že v týmu McLaren panovala shoda, že časy zastávek v boxech jsou součástí závodění, a proto bylo tak těžké se rozhodnout,“ řekl Rosberg. „A dává to smysl, že tým řekne, že časy zastávek v boxech jsou součástí závodění. Dává to smysl. Proto se tomu Max smál, přesně tak.“

Rosberg dále vysvětlil, že je nemožné kontrolovat každou zastávku, protože žádná nebude stejná. Kdyby se měly časy sčítat, vedlo by to k chaosu.

„Takže budete celý den běhat za týmovým kolegou, jehož zastávka byla o pět desetin pomalejší, což způsobilo, že ho na konci závodu předjeli? Víte, to nejde. Proto tým stanoví, že čas zastávky v boxech je součást závodu, udělal by to každý jiný tým, a to je to, co momentální situaci tak velmi ztěžuje,“ dodal šampion.

Mezi Piastrim a Norrisem je momentálně rozestup 31 bodů a jezdci nyní vyhlíží závod v ulicích ázerbájdžánského Baku, který je na programu v neděli 21. září.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *