Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché nevyloučil, že se tým během sezóny 2025 nedostane do dalších vývojových problémů.
V prvních dvou letech současného cyklu pravidel vládl Red Bull, ale v roce 2024 narazil na silnou konkurenci. To bylo způsobeno především problémy, které si tým způsobil sám. Dokonce v sezóně 2024 zažil nepříjemnou sérii 10 závodů bez vítězství, což byl obrovský propad od předešlého ročníku, kdy dominoval.
Red Bull vyvinul RB20 způsobem, který ztěžoval získání skutečného výkonu, přičemž problémy s korelací z aerodynamického tunelu na trať byly evidentní. Pierre Waché doufá, že Red Bull napravil chyby z minulého roku, ale nemůže vyloučit, že se v budoucnu nesetká s dalšími problémy. V rozhovoru uvedl, že problémy Red Bullu s korelací dat se v určitých oblastech zlepšily.
„Ale ve formuli 1 jste vždycky vydáni na pospas dalším problémům. Je to realita a je to důvod, proč jsme tady, abychom se pokusili předvídat problémy, které budeme mít. Je nebezpečné slepě věřit systému. Neříkám, že nemusíme, ale musíte se ujistit, že vše berete s nadhledem a že na trati nereprodukujete přesně to, co testujete,“ popsal Waché.
Red Bull se částečně vzpamatoval z potíží v polovině sezony, kdy Max Verstappen bojoval s nepřízní osudu uvnitř kokpitu i s ostatními soupeři, aby si ve Velké ceně Las Vegas zajistil svůj čtvrtý titul mistra světa.
Honba za oběma tituly v roce 2025, tedy v posledním roce současného cyklu pravidel, závisí na tom, zda bude Red Bull s předstihem úspěšně předvídat korelaci a problémy s vývojem.
Technický ředitel Red Bullu zhodnotil, že teprve v boji lze posoudit jejich skutečný potenciál. Red Bull měl samozřejmě v loňském roce svůj podíl na problémech a Waché vysvětlil, jak to bude přínosné do budoucna.
„Tým může být dobrý jen tehdy, když máte pochybnosti a když si nikdy nejste jisti sami sebou. Když si jste jisti sami sebou, víte, že jste neúspěšní. Abych byl velmi upřímný, to, čemu jsme čelili v uplynulém roce, považuji jako inženýr za velmi pozitivní. Když vyhráváte, nikdy se nezabýváte problémy nebo detaily na stejné úrovni ve srovnání s tím, když máte problémy na trati. Když už nejste nejrychlejší, pak se díváte a učíte se. A čím více se toho naučíte, tím větší je to investice do budoucna,“ sdělil Waché.
Dokáže se Red Bull opět vrátit na výsluní a získat Pohár konstruktérů i v roce 2025? Nebo jej překonají ostatní vlčáci?