Promarněná příležitost nebo špatné rozhodnutí Norrise?

Promarněná příležitost nebo špatné rozhodnutí Norrise?

Lando Norris lituje své strategie v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu, protože nedokázal těžit z havárie svého rivala v boji o titul Oscara Piastriho. Vyjet první v poslední čísti kvalifikace byla chyba.

Oscar Piastri havaroval v Q3 na Velkou cenu Ázerbájdžánu, což australského pilota odsunulo na deváté místo na startovním roštu. Vzhledem k tomu, že Lando Norris musí dohnat 31bodový náskok v průběžném pořadí, dal tento incident Britovi příležitost vzdálit se od svého soupeře na startovním roštu a získat co nejvíce bodů.

Britský pilot však ve svém posledním rychlém kole dosáhl pouze sedmého místa, což znamená, že odstartuje přímo před australským kolegou, zatímco Max Verstappen předjel Carlose Sainze a zabránil týmu Williams v překvapivém zisku pole position.

Lando Norris udělal chybu v 15. zatáčce, která již stála místo Charlese Leclerca, a přišel tak o cenné desetiny sekundy. Celkově však pilot McLarenu bojoval s přilnavostí a ztratil více než sekundu na Maxe Verstappena, což přičítal svému rozhodnutí být prvním vozem na startu finálového kola Q3, právě když lehký déšť ještě více narušil chaotickou kvalifikaci.

Proto Brit důrazně odmítl tvrzení, že sobota byla promarněnou příležitostí. „Nebyla to promarněná příležitost, protože jsem udělal všechno, co jsem mohl. Kdybych vyhrál všechny závody, mohl jsem být teď mistrem světa. Ale nevyhrál jsem, víte?“

„Vyjel jsem na trať jako první a nakonec to bylo špatné rozhodnutí. Kdyby všichni ostatní dostali žlutou vlajku, protože někdo za mnou vyjel z trati, tak by se mě na tuto otázku nikdo neptal. Někdy se vám v Baku daří, někdy ne. Mysleli jsme si, že jsme zvolili lepší variantu. Myslím, že by to tak bylo, kdyby nepršelo, ale před finální jízdou zase začalo pršet, a vyjet jako první bylo prostě špatné rozhodnutí.“

„Je to něco, z čeho se poučíme, ale každý víkend máme šanci být na pole position. Snažím se o to každý víkend a dnes jsem měl větší potíže, protože jsem neudělal nejlepší rozhodnutí. Ale to je pohled zpět, v danou chvíli to nebylo špatné rozhodnutí.“

Vzhledem k jeho vlastní situaci, která mu znemožnila startovat z mnohem lepší pozice, nebyl překvapen rekordním počtem šesti červených vlajek, protože silné poryvy větru z Kaspického moře způsobily chaos během dvouhodinové kvalifikační jízdy.

„Je to trochu neuvěřitelné. Přál bych si, aby všichni pochopili, jak těžké to kvůli větru bylo. Řekl bych, že polovina nehod, které jste dnes viděli, byla pravděpodobně způsobena větrem.“

„V zatáčce číslo 4, kde vyletěl Franco Colapinto, mnoho lidí zablokovalo kola. Připadá mi to jako jedna z nejhorších zatáček, jakou jsem kdy v životě jel, a to jen kvůli zadnímu větru o rychlosti 50 km/h. A v dalším kole může být rychlost jen 10 km/h a vy si řeknete, že můžete jet trochu rychleji. V dalším kole jedete rychleji a skončíte ve zdi.“

Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.

👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher, který v rodině zůstává oblíbencem. Svoji cestu k formuli 1 si ale musela najít sama. Nejvíce jí baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *