Porsche a Audi dostaly zelenou pro vstup do F1!

Porsche a Audi dostaly zelenou pro vstup do F1!

Dlouho se spekulovalo o vstupu jedné značky ze skupiny Volkswagen do královny motorsportu. Avšak doposud z toho pokaždé sešlo. Nicméně nyní přišlo konečně potvrzení, na které všichni čekali. V roce 2026 uvidíme na startovním roštu logo Porsche.

Již v roce 2019 se mluvilo o možném vstupu Porsche do královny motorsportu. Tehdy dokonce měli hotový i motor, avšak o vstupu ani neuvažovali. O dva roky později začaly spekulace o možné účasti v šampionátu sílit. Nicméně ve finále z toho nic nebylo. Neuběhl ale ani rok a co se zdálo téměř nereálné se stane za pár let realitou.

Šéf koncernu Herbert Diess v „Dialogu s Diessem“ totiž prozradil, že značky Porsche a Audi dostaly zelenou pro vstup do formule 1 v roce 2026. Zatímco plány Audi nemají zcela jasné obrysy, tak naopak u Porsche jsou „relativně konkrétní“. Dle Diessových slov se chystá Porsche převzít 50 procent podílu týmu Red Bull Rancing. Audi zatím svého potenciálního partnera hledá.

Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku byla spojována s McLarenem, ale dohoda mezi těmito dvěma značkami se zdá být nereálná, neboť se údajně nedohodli na směru případné spolupráce. Ovšem podle informací portálu Motorsport-Total.com probíhají jednání s Aston Martinem, který aktuálně pracuje s dalším německým automobilovým gigantem – Mercedesem. Jiné zdroje zase uvádí, že je pravděpodobnější kombo Sauber – Audi, nebo dokonce Williams – Audi.

„Porsche tvoří motorsport. Porsche musí být ve formuli .“

V minulosti se Volkwagen formuli 1 vyhýbal s tím, že by z toho neměli příliš velký profit. Ovšem názor se za ta léta změnil. „Dostali jsme souhlas, že můžeme do Wolfsburgu dostat více peněz s formulí 1, než bez ní.“ uvedl Diess.

Ředitel Audi Markus Duesmann se nechat slyšet, že má s Mercedesem a BMW ještě nevyřízené účty, a že by nad nimi rád zvítězil i ve formuli 1. Přesto Diess ujišťuje, že za rozhodnutím nestojí žádné osobní důvody. „Ale jsou dva případy. Jeden se jmenuje Porsche. To nám převádí čtyři miliardy ročně do Wolfsburgu. To by se mělo dít i v budoucnosti. K tomu potřebuje značka ocelovou sílu. Každý musí chtít Porsche. K tomu se pojí: Porsche je nejsportovnější automobilová značka na světě. Porsche musí tvořit motorsport. A s tím se dostáváme k závěru: Když Porsche tvoří motorsport, je ježdění ve formuli 1 tím nejefektivnějším. To si musíte odfajfkovat. A když Porsche řekne, že vám pak převede ne čtyři, nýbrž 4,5 miliardy, pak musíte říct: ‚Dobře, s tím musíme souhlasit.'“

Překvapivé je však vyjádření na stranu Audi, neboť tuto automobilku označil za „mnohem slabší značku než Porsche“, proto nemůžou požadovat tak vysokou cenu, ale na druhou stranu má účast ve formuli 1 pro Audi mnohem větší potenciál. Ingolstadt soupeří s Mercedesem i v oblasti silničních aut, kde se začaly zaměřovat na vyšší třídy, aby mohli konkurovat právě Mercedesu. Proto má angažmá v královně motorsportu pro ně smysl.

„Audi přivádí do Wolfsburgu také ročně čtyři, pět miliard. Také oni budou s formulí 1 přivádět více než bez ní. A pak Vám dojdou argumenty. Můžete říci: ‚Ve formuli 1 nevěřím!‘ Ale je spoustu dobrých argumentů, které můžete říci: ‚Formule 1 bude růst také v budoucnosti.'“

Diess ale zdůrazňuje, že zůstane projekt formule 1 omezený: „Volkswagen se nezúčastní.“

Sdílejte na:
Zavřít