Lando Norris věří tomu, že největší šance na vítězství jedné z velkých cen v letošní sezóně je pryč. V minulém víkendu se mu podařilo získat čtvrté pódium v řadě. Podle něj bude mít tým v následujících závodech problémy.
Landu Norrisovi se již na začátku závodu v Austinu povedlo dobře odstartovat a dostat se do vedení, místo Charlese Leclerca, který startoval z pole position. Přední pozici ale nedokázal ubránit před mistrem světa Maxem Verstappenem, který zde získal 15. vítězství v sezóně 2023. Ke konci závodu jej ještě předjel Lewis Hamilton, který byl ale kvůli vysokému opotřebení prken diskvalifikován. Lando Norris díky tomu získal třetí druhé místo za poslední čtyři závody.
Norris uvedl, že byl nedělní závod pro McLaren skvělým dnem vzhledem k pokroku, který britský tým odvedl. Také ale zmínil, že je největší šance na získání jeho prvního pódia v letošní sezóně pryč. „Jestli si myslím, že je naše největší šance pryč? Řekl bych, že ano. Myslím, že Katar byla naše největší šance na výhru, a propásl jsem ji. Nechci říkat, že vítězství nezískáme, a nechci říkat nikdy, ale myslím, že žádné rychlé tratě jako Suzuka a Katar, na kterých jsme dobří, nás už nečekají. Všechny okruhy, které by nám vyhovovaly už jsou za námi a nemyslím, že nás nějaké dobré ještě čekají,” dodal Norris ohledně jeho vyhlídek na budoucí závody.
„Chci být plný naděje, že můžeme mít ještě dobré výsledky a myslím, že stále můžeme bojovat o pódia, ale tihle kluci jsou na mě až moc rychlí.”
Norris svoje tvrzení zakládá na Achillově patě McLarenu, kterou jsou nízkorychlostní zatáčky, se kterými se setkáme na všech zbývajících okruzích v Mexiku, Brazílii, Las Vegas a Abú Zabí. „Když se podíváte na přehledy z GPS, uvidíte jak špatně na tom jsme v pomalých oblastech, na Brazílii se proto netěším. Myslím si, že tam budeme šokovat. Vegas a Abú Zabí už snad budou lepší.”
Lando Norris měl v Austinu očividné problémy v zatáčce 11, kdy ve 25. kole zablokoval levé přední kolo a přenechal vedení Verstappenovi. Podle šéfa Andrea Stelly byla tato ostrá pomalá zatáčka dalším důkazem toho, že problémy britského týmu nebyly odstraněny, a jejich řešení bude muset počkat do sezóny 2024.
„Z hlediska výkonu vozu bylo nejproblematičtější brzdění při příjezdu do 11. zatáčky a poté trakce při výjezdu z ní. Nebylo to žádným překvapením, souvisí to s nerovnostmi na trati, brzděním, a trakcí ve dvou velmi pomalých zatáčkách. Víme, že vůz nepředvádí dobré výsledky. Řešilo se to ve vývoji, ale v této sezóně už nepřijde změna, která by problém zlepšila,” řekl Stella.