
Mexičan Sergio Pérez je už několik dní potvrzen jako jezdec Cadillacu pro příští sezónu. Po odchodu z Red Bullu se zdálo, že jeho kariéra ve formuli 1 je u konce, on se však dokázal vrátit, a jak prozradil Flavio Briatore, tým ze Spojených států amerických nebyl jeho jedinou možnou volbou.
O Sergiovi Pérezovi se už od prvních spekulací o tom, kdo získá jedno ze dvou závodních míst v Cadillacu, mluvilo jako o jasné volbě. V jeho prospěch hrály zkušenosti z mistrovského Red Bullu, kde se naučil, co je potřeba k tomu, aby byl tým schopen vítězit, a samozřejmě také výrazná finanční injekce od sponzorů, která může v úvodu působení v šampionátu pomoci i tak tradiční značce, jakou je Cadillac.
Poradce týmu Alpine a faktický šéf stáje Flavio Briatore prozradil, že Pérez měl vážný zájem i o místo právě ve francouzském týmu. Alpine byl jeho záložním plánem pro případ, že by jednání s Cadillacem zkrachovala. Pro Alpine mohl být Sergio přínosem ze stejných důvodů, kvůli kterým o něj stál i americký tým.
Alpine se totiž už delší dobu nachází ve fázi přestavby a po odchodu Estebana Ocona se mu nedaří najít vhodného kolegu k Pierrovi Gaslymu, někoho, kdo by mu dokázal konkurovat a zároveň posouval celý tým dopředu. Ve druhém voze Alpine se příliš neohřál Jack Doohan a nejistá je i pozice Franca Colapinta. Podle Briatoreho měl být právě Sergio Pérez tím pravým jezdcem do této role.
Z Briatoreho slov zároveň vyplývá, že o druhém jezdci Cadillacu, Valtterim Bottasovi, vůbec nejednal. I přesto, že se v jednu chvíli spekulovalo, že Bottas by mohl ještě letos Colapinta nahradit, Briatore řekl: „Nikdy jsem s Bottasem o roce 2026 nemluvil. Myslím si, že spekulace o jeho možném angažmá v Alpine mu pomohly získat místo v Cadillacu,“ uvedl pro Auto Motor und Sport. „Pérez mi ale sám volal a ptal se, jaké jsou naše plány. Zároveň mi ale rovnou řekl, že je blízko dohodě s Cadillacem. V tu chvíli jsem mu neměl co nabídnout,“ dodal Briatore.