Nový formát kvalifikace v Maďarsku ovládl Lewis Hamilton

Nový formát kvalifikace v Maďarsku ovládl Lewis Hamilton

V novém formátu kvalifikace byl nejrychlejší Lewis Hamilton, druhý se umístil Max Verstappen a na třetím místě skončil Lando Norris. Změna spočívala v tom, že v Q1 museli piloti povinně nasadit tvrdou sadu pneumatik (bílá), v Q2 středně tvrdou sadu pneumatik (žlutá) a až v Q3 mohli použít nejměkčí sadu pneumatik (červená).

Premiéru v letošní kvalifikaci měl Daniel Ricciardo, který nahradil Nycka de Vriese v AlphaTauri. Několika jezdcům v Q1 byl vymazán čas za překročení limitů tratě a obecně piloti kroužili více na trati, aby zahřáli tvrdé pneumatiky, které v této části kvalifikace museli použít.

Minutu před koncem Q1 se v poslední zatáčce vytvořil vláček monopostů a piloti čekali na volný vzduch, aby mohli zajet svoje poslední ostré kolo. Na to doplatil George Russell, který skončil na překvapivém osmnáctém místě a předčasně pro něho skončila kvalifikace – Brit si stěžoval na velký provoz na trati.

V Q1 vypadli: Alex Albon, Júki Cunoda, George Russell, Kevin Magnussen a Logan Sargeant.

Daniel Ricciardo okamžitě naplnil cíl, který se od něho očekával – porazil svého týmového kolegu v kvalifikaci a poprvé po 4 kvalifikacích se monopost AlphaTauri dostal do Q2.

Ve druhé části kvalifikace jezdci museli použít středně tvrdou sadu pneumatik. Max Verstappen překročil limity tratě a byl mu smazán jeho první rychlý čas! Stejný problém měl i Lance Stroll.

Red Bull nic neriskoval a vyslal nizozemského pilota na trať 4 minuty před koncem, kdy všichni ostatní byli v boxech a Max Verstappen měl tak jistotu, že ho neovlivní žádný provoz na trati. Christian Horner potvrdil, že původně nepočítali s tím, že budou muset použít dvě sady středně tvrdých pneumatik, ale zároveň britský šéf poznamenal, že radši bude mít svého jezdce v Q3 než aby měl na skladě několik čerstvých sad pneumatik.

Další překvapení – Carlos Sainz nepostoupil do poslední části kvalifikace o jednu tisícinu sekundy.

Do Q3 nepostoupili: Carlos Sainz, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo, Lance Stroll a Pierre Gasly, kterému byl smazán jeho poslední rychlý čas.

Daniel Ricciardo dokázal monopost AlphaTauri dostat na třinácté místo, což je nejlepší startovní pozice pro italský tým za posledních pět kvalifikací. Australan po Q2 poděkoval týmu za spolupráci.

Až v poslední části kvalifikace mohli nasadit jezdci červenou sadu pneumatik. Po prvních pokusech v Q3 bylo pořadí: Verstappen, Hamilton, Norris, Alonso, Leclerc, Bottas, Hülkenberg, Piastri a Čou. Čínský pilot doplatil na limity tratě a byl mu smazán jeho čas.

Max Verstappen se v posledním pokuse nezlepšil, ale naopak Lewis Hamilton dokázal zajet vynikající kolo a zajistil si pole position! Lewis Hamilton si musel počkat na další pole position 34 kvalifikací.

Pořadí Jezdec Tým Q1 Q2 Q3
1 Lewis Hamilton MERCEDES 1:18.577 1:17.427 1:16.609
2 Max Verstappen RED BULL 1:18.318 1:17.547 1:16.612
3 Lando Norris MCLAREN 1:18.697 1:17.328 1:16.694
4 Oscar Piastri MCLAREN 1:18.464 1:17.571 1:16.905
5 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO 1:18.143 1:17.700 1:16.971
6 Charles Leclerc FERRARI 1:18.440 1:17.580 1:16.992
7 Valtteri Bottas ALFA ROMEO 1:18.775 1:17.563 1:17.034
8 Fernando Alonso ASTON MARTIN 1:18.580 1:17.701 1:17.035
9 Sergio Pérez RED BULL 1:18.360 1:17.675 1:17.045
10 Nico Hülkenberg HAAS FERRARI 1:18.695 1:17.652 1:17.186
11 Carlos Sainz FERRARI 1:18.393 1:17.703
12 Esteban Ocon ALPINE 1:18.854 1:17.841
13 Daniel Ricciardo ALPHATAURI 1:18.906 1:18.002
14 Lance Stroll ASTON MARTIN 1:18.782 1:18.144
15 Pierre Gasly ALPINE 1:18.743 1:18.217
16 Alexander Albon WILLIAMS 1:18.917
17 Júki Cunoda ALPHATAURI 1:18.919
18 George Russell MERCEDES 1:19.027
19 Kevin Magnussen HAAS 1:19.206
20 Logan Sargeant WILLIAMS 1:19.248

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →